Купувачът на хотели

С покупката на Hilton Спас Русев приключи втора сделка, а на пазара се подготвят още продажби

Спас Русев    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Имоти Имоти

Месечен бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи относно как се развива пазарът на недвижими имоти в България и по света.

Срещу 24 млн. евро столичният хотел Hilton вече има нов собственик. Бившият царски лобист Спас Русев придоби имота в края на октомври след неколкомесечни преговори с продавача – ирландската Quinn Group. Сделката е важна поне по две причини. Първата е, че след покупката на Radisson Blu миналата година и тази на Hilton сега Спас Русев и близки до него инвеститори вече контролират малко под 30% от 5-звездната база в София. Подобно прегрупиране се случва за първи път на софийския хотелски пазар, но още може само да се гадае как ще се отрази.

Вторият ефект от продажбата на Hilton е в имотен план. През последните години подобни по мащаб и значимост транзакции са рядкост и на тази се гледа като ценови репер за бъдещи продажби. Очаквания за такива не липсват. Акционерите в "Кемпински хотел Зографски" дават сигнали за планирано излизане от собствеността, а до края на годината се очаква нова процедура за продажба на четиризвездния хотел "Родина" заради дългове.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    oyh53308658 avatar :-|
    oyh53308658
    • - 15
    • + 2

    "ТАКА Е ПРИ КАПИТАЛ ИЗЪМ А "

    Нередност?
  • 2
    ktbnakude avatar :-P
    .......
    • - 5
    • + 6

    Такива като Спас Русев не купуват сега........

    те купуваха през 2011 когато всички бяха умрели от страх и сваляха цени .

    нещата обаче се промениха , сега купуват тези които са чакали да се "избистри водата"........

    защото не знаят , че риба се лови в мътна вода

    Нередност?
  • 3
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 2
    • + 13

    Реконструкцията е интересна и по други причини – за първи път показва публични отношения между Спас Русев като представител на инвеститорите в Radisson Blu и групата на "Винпром Пещера"."

    Ако във Винпром Пещера нямат свободни пари, кой друг?!
    Пък и дори да изгубят от сделката(в което се съмнявам) ще си останат с банкноти, които миришат на чисто!
    :-)

    Нередност?
  • 4
    zumz avatar :-|
    zumz
    • - 2
    • + 21

    "сега Спас Русев и близки до него инвеститори вече контролират малко под 30% от 5-звездната база в София"

    Hilton попада в стандартната категория бизнес-хотели, нито лукс, нито туристически, 5 звезди са измислица или реклама.

    Истински пет-звездни хотели са, примерно, Four Seasons, Ritz Carlton, обаче Hilton (?) Такива в София, разбираемо, няма.

    Нередност?
  • 5
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • + 15

    за едни играч, за други перач !

    Нередност?
  • 6
    mart.in avatar :-|
    mart.in
    • - 7
    • + 5

    В тази сфера се спекулира доста, така че е хубаво сериозните и уважавани от читателите си медии като "Капитал" да се придържат изцяло и само към фактите, без да навлизат в полето на догадките и непотвърдените слухове, което е практика на булевардната преса.

    Нередност?
  • 7
    karik avatar :-|
    karik
    • + 7

    RevPar-a е брутално нисък, което говори за едно единствено нещо - автобусни групички за смешни пари, ниски цени за корпоративни клиенти през GTA и други GDS-и.
    Както и да го смятаме, за 50 евро няма как да има 5 звезден хотел.
    От друга страна, това е един от няколкото хотела на Хилтън в цял свят, които са 5 звездни, т.е. те са голяма верига, но този бранд е цпециализиран в обслужването на бизнес клиенти (Waldorf Astoria и Conrad са ъпскелй хотели), които в никакъв случай не са лукс клиенти.
    За потвърждение вижте обзавеждането на стаите - много ергономичено, с доста ноу хау в него, но в никакъв случай луксозно.
    И последно по отношение на персонала - дразнещо надути и изключително трудни за работа.

    Нередност?
  • 8
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • - 2
    • + 2

    Малко висока ми се вижда цената при условие, че конкуренцията не спи, а растеж не се вижда. Капитал, слагаите поне малко финансови данни в тия таблички, да видим множители за сравнение, иначе три страници за нищо.

    Нередност?
  • 9
    eyf30306659 avatar :-|
    eyf30306659
    • + 3

    Добра кариера за шофьор...

    Нередност?
Нов коментар