С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 2 дек 2013, 19:45, 14908 прочитания

Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next

Най-голямата британска модна марка за момента е само с обект в морския град и с онлайн продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дружеството "Юникорн ритейл груп", което представлява по-голямата част от марките в бургаския мол Strand, купи и правата на най-големия британски моден бранд Next за България. Сделката включва встъпване в дългосрочния договор за франчайз плюс придобиване на активите и пасивите на досегашния представител - "Лендстар", съобщи консултантът по продажбата Arva Consulting.
"Юникорн ритейл груп" представлява общо 25 модни марки, като M&Co, Mexx, OVS, French Connection, Shana, Clarks и др. Чрез тях тя е най-големият наемател в мол Strand, с който имат и общи собственици - инвестиционното дружество Зет Би Ес и компанията "Вивес" от групата около Корпоративна търговска банка. Банката е и основен кредитор на търговския център, като финансира строителството му.

Зад продавача стои групата с арменска собственост SAS Group Holding, която развива дейност в областта на търговията на дребно чрез веригата SAS Supermarkets в Армения, внос на стоки и франчайз права върху различни марки. След продажбата на българския франчайз групата остава представител на Next за Армения и Грузия.

Британската марка има над 700 магазина в различни държави, като основната част от мрежата й (500 обекта) е във Великобритания и Ирландия. Извън тези страни преобладаващо се развива чрез франчайз.
 
Само в Бургас


Плановете на "Юникорн ритейл груп" са да препозиционира британската марка в България. Концепцията на новите собственици е да развиват и направленията Next Home и Next Kids oсвен в тези за мъжка и дамска мода.

Предвидените нови магазини не са обявени, но неотдавна затвори доскоро единственият обект на марката - в столичния The Mall, а отвори такъв на 400 кв. м в бургаския мол от открит тип Strand. Извън това продуктите на Next в страната се продават и онлайн.

Управителят на "Юникорн ритейл груп" Мариела Остенд обясни, че магазинът в The Mall е затворен от стария собственик на правата върху Next още преди продажбата на бизнеса. Тя обаче планира да изгради широко портфолио от обекти на марката в София и вече води преговори с различни търговски центрове. Варна също влиза в полезрението й.



Цената на сделката също не бе съобщена, но предвид обема на бизнеса тя едва ли е сред големите в ритейл сектора. В Търговския регистър няма финансов отчет на "Лендстар" за предходната година, но приходите за 2011 г. са 1.86 млн. лв. Загубата е 285 хил. лв., а с натрупаната от предни години достига 475 хил. лв. Дълготрайните активи на дружеството са 708 хил. лв., основно съоръжения за бизнеса, а краткотрайните - 576 хил. лв. под формата на стоки, вземания и 68 хил. лв. в брой и депозити. Задълженията възлизат на 1.76 млн. лв.

Мариела Остенд обаче изтъкна като предимство силния бранд, както и много добрите условия, при които са договорени правата върху него. Според нея Next идеално с вписва в изграденото от "Юникорн ритейл груп" портфолио от марки и от компанията отдавна опитвали да влязат в преговори с досегашните носители на правата.

От тяхна страна мотивите за сделката не са известни, но вероятно са свързани с липсата на  достатъчен обем продажби и пазарно покритие, които да направят бизнеса ефективен. 

Новият бранд

За "Юникорн ритейл груп" Next е поредният моден бранд, който компанията представлява в България. Сделката със SAS Group Holding предвижда тя да встъпи в 10-годишен договор за франчайз с британската марка, от който са изтекли 3 години.

За момента портфолиото от брандове на "Юникорн" е най-пълно представено в Strand, където концепцията е собствениците едновременно да представляват и част от марките-наематели в проекта. Този модел придоби популярност в последните години като начин моловете да си подсигурят заетост при силно конкурентен наемен пазар. Подобна концепция пръв приложи варненският мол Varna Towers (в момента е в процедура по несъстоятелност).

Според мениджърите на "Юникорн ритейл груп" с придобиването на правата върху Next и други модни марки компанията вече е най-голямата модна търговска група в България.
От Arva Consulting смятат, че подобни трансформации ще се виждат все по-често на ритейл пазара заради свитото потребление и нарастващата конкуренция между марките, особено след директното навлизане и бързото разрастване на водещи имена, като Zara, H&M и др. Оценката на консултантската компания е, че посоката ще е все повече към концентрация на бизнес в големи групи с ресурс и опит в управлението му.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Next бизнес ритейл

Прочетете и това

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове 1 Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

14 фев 2020, 7627 прочитания

Банка ДСК даде кредит от 25 млн. евро за строежа на офис сградата BBC 1 Банка ДСК даде кредит от 25 млн. евро за строежа на офис сградата BBC

20-етажният проект в района около The Mall на бул. "Цариградско шосе" се изгражда от компании, свързвани с търговеца на оръжие "Алгънс"

11 фев 2020, 17522 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Виенска рецепта за растеж

България е видима като част от региона, обобщава изводите от австрийския икономически форум Христо Илиев от AG Capital

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10