Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next

Мариела Остенд

Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next

Най-голямата британска модна марка за момента е само с обект в морския град и с онлайн продажби

Радостина Маркова
15228 прочитания

Мариела Остенд

© Мария Съботинова


Дружеството "Юникорн ритейл груп", което представлява по-голямата част от марките в бургаския мол Strand, купи и правата на най-големия британски моден бранд Next за България. Сделката включва встъпване в дългосрочния договор за франчайз плюс придобиване на активите и пасивите на досегашния представител - "Лендстар", съобщи консултантът по продажбата Arva Consulting.

"Юникорн ритейл груп" представлява общо 25 модни марки, като M&Co, Mexx, OVS, French Connection, Shana, Clarks и др. Чрез тях тя е най-големият наемател в мол Strand, с който имат и общи собственици - инвестиционното дружество Зет Би Ес и компанията "Вивес" от групата около Корпоративна търговска банка. Банката е и основен кредитор на търговския център, като финансира строителството му.

Зад продавача стои групата с арменска собственост SAS Group Holding, която развива дейност в областта на търговията на дребно чрез веригата SAS Supermarkets в Армения, внос на стоки и франчайз права върху различни марки. След продажбата на българския франчайз групата остава представител на Next за Армения и Грузия.

Британската марка има над 700 магазина в различни държави, като основната част от мрежата й (500 обекта) е във Великобритания и Ирландия. Извън тези страни преобладаващо се развива чрез франчайз.

Само в Бургас

Плановете на "Юникорн ритейл груп" са да препозиционира британската марка в България. Концепцията на новите собственици е да развиват и направленията Next Home и Next Kids oсвен в тези за мъжка и дамска мода.

Предвидените нови магазини не са обявени, но неотдавна затвори доскоро единственият обект на марката - в столичния The Mall, а отвори такъв на 400 кв. м в бургаския мол от открит тип Strand. Извън това продуктите на Next в страната се продават и онлайн.

Управителят на "Юникорн ритейл груп" Мариела Остенд обясни, че магазинът в The Mall е затворен от стария собственик на правата върху Next още преди продажбата на бизнеса. Тя обаче планира да изгради широко портфолио от обекти на марката в София и вече води преговори с различни търговски центрове. Варна също влиза в полезрението й.

Цената на сделката също не бе съобщена, но предвид обема на бизнеса тя едва ли е сред големите в ритейл сектора. В Търговския регистър няма финансов отчет на "Лендстар" за предходната година, но приходите за 2011 г. са 1.86 млн. лв. Загубата е 285 хил. лв., а с натрупаната от предни години достига 475 хил. лв. Дълготрайните активи на дружеството са 708 хил. лв., основно съоръжения за бизнеса, а краткотрайните - 576 хил. лв. под формата на стоки, вземания и 68 хил. лв. в брой и депозити. Задълженията възлизат на 1.76 млн. лв.

Мариела Остенд обаче изтъкна като предимство силния бранд, както и много добрите условия, при които са договорени правата върху него. Според нея Next идеално с вписва в изграденото от "Юникорн ритейл груп" портфолио от марки и от компанията отдавна опитвали да влязат в преговори с досегашните носители на правата.

От тяхна страна мотивите за сделката не са известни, но вероятно са свързани с липсата на  достатъчен обем продажби и пазарно покритие, които да направят бизнеса ефективен. 

Новият бранд

От Arva Consulting смятат, че подобни трансформации ще се виждат все по-често на ритейл пазара заради свитото потребление и нарастващата конкуренция между марките, особено след директното навлизане и бързото разрастване на водещи имена, като Zara, H&M и др. Оценката на консултантската компания е, че посоката ще е все повече към концентрация на бизнес в големи групи с ресурс и опит в управлението му.

Дружеството "Юникорн ритейл груп", което представлява по-голямата част от марките в бургаския мол Strand, купи и правата на най-големия британски моден бранд Next за България. Сделката включва встъпване в дългосрочния договор за франчайз плюс придобиване на активите и пасивите на досегашния представител - "Лендстар", съобщи консултантът по продажбата Arva Consulting.

"Юникорн ритейл груп" представлява общо 25 модни марки, като M&Co, Mexx, OVS, French Connection, Shana, Clarks и др. Чрез тях тя е най-големият наемател в мол Strand, с който имат и общи собственици - инвестиционното дружество Зет Би Ес и компанията "Вивес" от групата около Корпоративна търговска банка. Банката е и основен кредитор на търговския център, като финансира строителството му.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    Не мога да разбера каква е врътката с този мол Странд.

    Първо някакви странни чуждестранни по произход хора наемат една строителна фирма с много спорни собственици /единия от които загина при схватка с охраната в публичен дом в Бургас/ да построи мол. Локацията е не просто труднодостъпна, ами и това е третия мол и ниша за него има само лятото. Една странна банка кредитира начинанието.

    Второ мола е открит - т.е пролет,есен, зима трудно посещаем.

    Трето - Инвеститорите стават представители на марките и държат 80% от работещите в мола обекти чрез свързани дружества.

    Сега стават представители на поредната търговска марка. Меко казано ми е странно - много ми прилича на ситуацията с Варна Тауърс - и там собствениците от немай къде станаха представители на марки и накрая мола пак стана музей /със спрян ток/.

  • 2
    prokopi avatar :-?
    prokopi

    Трети мол в Бургас-иди дойди, да го пишем конкуренция, но на 100 метра зад първия???? Може би е някаква неоценена от простолюдието иновация или по-вероятното поредната глупост на доказал се с неадекватните си решения и идеи банкер.

  • 3
    penelopekruzzz avatar :-|
    penelopekruzzz

    Супер,не виждам нищо лошо в това,постоянно се купува и продава в условията на криза,явно продавачите не са развили правилна концепция за развиване на бизнеса си и пазара у нас не им е посилен,вместо марките да не могат да се намерят на пазара,те са спасени и нашенските потребители ще имат досег до тях,според мен ако не е и тази банка,да помага с финансите си и да кредитира бизнеса,ще си купуваме стоки само произведени в Китай,не е гаранция,че и тези не са,но поне стоят зад името си и се произвеждат от качествени материали.

  • 4
    gorbi avatar :-?
    gorbi

    Да, действително странна е ситуацията със Странд.От лични впечатления, единствените "работещи" обекти са Детския център, ресторантите "Дон Домат" и "Ракия", както и магазина и тренировъчната зала на ДФК Звездичка.Масирано присъствие на хора има основно по време на футболните турнири в залата.
    Локацията на мол-а е доста странна, отсъствието на хранителен хипермаркет явно също си казва думата.Не малко обекти все още не работят (както и въпросният Next).
    Очевидно и мениджмънта на обекта се опитва да "взема мерки", организирайки различни мероприятия (тематични партита, дегустации, презентации), както и някои определено неадекватни мерки, като например разпореждането на усмихнатата особа на снимката, да не се допускат родителите на децата в залата на "Звездичка" по време на турнирите и тренировките (говорим за деца във Детските градини и от първи до четвърти клас).Като за тяхно удобство, щели да монтират камери във залата, а срещите щели да се "предават на живо" във кафето :)
    Само не ми стана ясно, залаганията на срещите между детските градини, те ли ще ги организират, или ще ги включват във редовните тиражи на "Еврофутбол" :)
    Общо взето, като че ли се опитват да "устискат" зимата и да чакат автобусите с руснаци лятото.Само не знам дали ще оцелеят наемателите дотогава.

  • 5
    ajsayder avatar :-P
    Simo Petkov

    [quote#3:"penelopekruzzz"],според мен ако не е и тази банка,да помага с финансите си и да кредитира бизнеса,ще си купуваме стоки само произведени в Китай,не е гаранция[/quote]
    евала на Банката! Евала бе София!

  • 6
    t_ avatar :-|
    t_

    Строителят определено съмнителен. Материали са спестени отвсякъде. Наематели, както гледам има максимум 3 - 4 от всички помещения. Другото си е тяхно.
    Едно не мога да разбера. След като слагат ръка на цялата печалба, защо правят всичко точно по нашенски и се прецакват сами? До момента е имало 2 реални намаления и то не при всички магазини. Другото е бутафория от рода на "намаление до 70%, ама тея стоки с голямото намаление свършиха, сега останаха с 5% намаление и ненамалените" В часа на отваряне на първия ден на намалението ли бе???
    Чак да вземем да благодарим на банката, че помогнала да се продават разни марки на нашия пазар, хайде стига бе??? Това някой служител от магазина ли го е писал? Или от банката?
    Та така за този мол. Времето ще покаже. Все още се колебая между пране на пари и кофти мениджмънт, но не мога да се реша твърдо за сега.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK