С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 2 дек 2013, 19:45, 14739 прочитания

Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next

Най-голямата британска модна марка за момента е само с обект в морския град и с онлайн продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дружеството "Юникорн ритейл груп", което представлява по-голямата част от марките в бургаския мол Strand, купи и правата на най-големия британски моден бранд Next за България. Сделката включва встъпване в дългосрочния договор за франчайз плюс придобиване на активите и пасивите на досегашния представител - "Лендстар", съобщи консултантът по продажбата Arva Consulting.
"Юникорн ритейл груп" представлява общо 25 модни марки, като M&Co, Mexx, OVS, French Connection, Shana, Clarks и др. Чрез тях тя е най-големият наемател в мол Strand, с който имат и общи собственици - инвестиционното дружество Зет Би Ес и компанията "Вивес" от групата около Корпоративна търговска банка. Банката е и основен кредитор на търговския център, като финансира строителството му.

Зад продавача стои групата с арменска собственост SAS Group Holding, която развива дейност в областта на търговията на дребно чрез веригата SAS Supermarkets в Армения, внос на стоки и франчайз права върху различни марки. След продажбата на българския франчайз групата остава представител на Next за Армения и Грузия.

Британската марка има над 700 магазина в различни държави, като основната част от мрежата й (500 обекта) е във Великобритания и Ирландия. Извън тези страни преобладаващо се развива чрез франчайз.
 
Само в Бургас


Плановете на "Юникорн ритейл груп" са да препозиционира британската марка в България. Концепцията на новите собственици е да развиват и направленията Next Home и Next Kids oсвен в тези за мъжка и дамска мода.

Предвидените нови магазини не са обявени, но неотдавна затвори доскоро единственият обект на марката - в столичния The Mall, а отвори такъв на 400 кв. м в бургаския мол от открит тип Strand. Извън това продуктите на Next в страната се продават и онлайн.

Управителят на "Юникорн ритейл груп" Мариела Остенд обясни, че магазинът в The Mall е затворен от стария собственик на правата върху Next още преди продажбата на бизнеса. Тя обаче планира да изгради широко портфолио от обекти на марката в София и вече води преговори с различни търговски центрове. Варна също влиза в полезрението й.



Цената на сделката също не бе съобщена, но предвид обема на бизнеса тя едва ли е сред големите в ритейл сектора. В Търговския регистър няма финансов отчет на "Лендстар" за предходната година, но приходите за 2011 г. са 1.86 млн. лв. Загубата е 285 хил. лв., а с натрупаната от предни години достига 475 хил. лв. Дълготрайните активи на дружеството са 708 хил. лв., основно съоръжения за бизнеса, а краткотрайните - 576 хил. лв. под формата на стоки, вземания и 68 хил. лв. в брой и депозити. Задълженията възлизат на 1.76 млн. лв.

Мариела Остенд обаче изтъкна като предимство силния бранд, както и много добрите условия, при които са договорени правата върху него. Според нея Next идеално с вписва в изграденото от "Юникорн ритейл груп" портфолио от марки и от компанията отдавна опитвали да влязат в преговори с досегашните носители на правата.

От тяхна страна мотивите за сделката не са известни, но вероятно са свързани с липсата на  достатъчен обем продажби и пазарно покритие, които да направят бизнеса ефективен. 

Новият бранд

За "Юникорн ритейл груп" Next е поредният моден бранд, който компанията представлява в България. Сделката със SAS Group Holding предвижда тя да встъпи в 10-годишен договор за франчайз с британската марка, от който са изтекли 3 години.

За момента портфолиото от брандове на "Юникорн" е най-пълно представено в Strand, където концепцията е собствениците едновременно да представляват и част от марките-наематели в проекта. Този модел придоби популярност в последните години като начин моловете да си подсигурят заетост при силно конкурентен наемен пазар. Подобна концепция пръв приложи варненският мол Varna Towers (в момента е в процедура по несъстоятелност).

Според мениджърите на "Юникорн ритейл груп" с придобиването на правата върху Next и други модни марки компанията вече е най-голямата модна търговска група в България.
От Arva Consulting смятат, че подобни трансформации ще се виждат все по-често на ритейл пазара заради свитото потребление и нарастващата конкуренция между марките, особено след директното навлизане и бързото разрастване на водещи имена, като Zara, H&M и др. Оценката на консултантската компания е, че посоката ще е все повече към концентрация на бизнес в големи групи с ресурс и опит в управлението му.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Next бизнес ритейл

Прочетете и това

По-високият данък при сделки с имоти ще увеличи сивия сектор 1 По-високият данък при сделки с имоти ще увеличи сивия сектор

Трима експерти в областта на недвижимостите коментират как повишаването му до 3% в София ще се отрази на пазара

9 дек 2019, 1935 прочитания

Бъдещият софийски жк "Галакси" 12 Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

6 дек 2019, 16285 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Виенска рецепта за растеж

България е видима като част от региона, обобщава изводите от австрийския икономически форум Христо Илиев от AG Capital

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10