С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 2 дек 2013, 19:45, 13727 прочитания

Собствениците на бургаския мол Strand взеха правата върху магазините Next

Най-голямата британска модна марка за момента е само с обект в морския град и с онлайн продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дружеството "Юникорн ритейл груп", което представлява по-голямата част от марките в бургаския мол Strand, купи и правата на най-големия британски моден бранд Next за България. Сделката включва встъпване в дългосрочния договор за франчайз плюс придобиване на активите и пасивите на досегашния представител - "Лендстар", съобщи консултантът по продажбата Arva Consulting.
"Юникорн ритейл груп" представлява общо 25 модни марки, като M&Co, Mexx, OVS, French Connection, Shana, Clarks и др. Чрез тях тя е най-големият наемател в мол Strand, с който имат и общи собственици - инвестиционното дружество Зет Би Ес и компанията "Вивес" от групата около Корпоративна търговска банка. Банката е и основен кредитор на търговския център, като финансира строителството му.

Зад продавача стои групата с арменска собственост SAS Group Holding, която развива дейност в областта на търговията на дребно чрез веригата SAS Supermarkets в Армения, внос на стоки и франчайз права върху различни марки. След продажбата на българския франчайз групата остава представител на Next за Армения и Грузия.

Британската марка има над 700 магазина в различни държави, като основната част от мрежата й (500 обекта) е във Великобритания и Ирландия. Извън тези страни преобладаващо се развива чрез франчайз.
 
Само в Бургас


Плановете на "Юникорн ритейл груп" са да препозиционира британската марка в България. Концепцията на новите собственици е да развиват и направленията Next Home и Next Kids oсвен в тези за мъжка и дамска мода.

Предвидените нови магазини не са обявени, но неотдавна затвори доскоро единственият обект на марката - в столичния The Mall, а отвори такъв на 400 кв. м в бургаския мол от открит тип Strand. Извън това продуктите на Next в страната се продават и онлайн.

Управителят на "Юникорн ритейл груп" Мариела Остенд обясни, че магазинът в The Mall е затворен от стария собственик на правата върху Next още преди продажбата на бизнеса. Тя обаче планира да изгради широко портфолио от обекти на марката в София и вече води преговори с различни търговски центрове. Варна също влиза в полезрението й.



Цената на сделката също не бе съобщена, но предвид обема на бизнеса тя едва ли е сред големите в ритейл сектора. В Търговския регистър няма финансов отчет на "Лендстар" за предходната година, но приходите за 2011 г. са 1.86 млн. лв. Загубата е 285 хил. лв., а с натрупаната от предни години достига 475 хил. лв. Дълготрайните активи на дружеството са 708 хил. лв., основно съоръжения за бизнеса, а краткотрайните - 576 хил. лв. под формата на стоки, вземания и 68 хил. лв. в брой и депозити. Задълженията възлизат на 1.76 млн. лв.

Мариела Остенд обаче изтъкна като предимство силния бранд, както и много добрите условия, при които са договорени правата върху него. Според нея Next идеално с вписва в изграденото от "Юникорн ритейл груп" портфолио от марки и от компанията отдавна опитвали да влязат в преговори с досегашните носители на правата.

От тяхна страна мотивите за сделката не са известни, но вероятно са свързани с липсата на  достатъчен обем продажби и пазарно покритие, които да направят бизнеса ефективен. 

Новият бранд

За "Юникорн ритейл груп" Next е поредният моден бранд, който компанията представлява в България. Сделката със SAS Group Holding предвижда тя да встъпи в 10-годишен договор за франчайз с британската марка, от който са изтекли 3 години.

За момента портфолиото от брандове на "Юникорн" е най-пълно представено в Strand, където концепцията е собствениците едновременно да представляват и част от марките-наематели в проекта. Този модел придоби популярност в последните години като начин моловете да си подсигурят заетост при силно конкурентен наемен пазар. Подобна концепция пръв приложи варненският мол Varna Towers (в момента е в процедура по несъстоятелност).

Според мениджърите на "Юникорн ритейл груп" с придобиването на правата върху Next и други модни марки компанията вече е най-голямата модна търговска група в България.
От Arva Consulting смятат, че подобни трансформации ще се виждат все по-често на ритейл пазара заради свитото потребление и нарастващата конкуренция между марките, особено след директното навлизане и бързото разрастване на водещи имена, като Zara, H&M и др. Оценката на консултантската компания е, че посоката ще е все повече към концентрация на бизнес в големи групи с ресурс и опит в управлението му.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Next бизнес ритейл

Прочетете и това

Жк "Васил Божков" 6 Жк "Васил Божков"

Бивш имот на "Балканкар" на столичния булевард "Цар Борис III" ще се превърне в нов мащабен жилищен комплекс с 14 сгради

14 дек 2018, 8089 прочитания

Годишни тенденции в офис дизайна Годишни тенденции в офис дизайна

Добрата работна среда е от решаващо значение за ефективността на работещите в офисите

14 дек 2018, 1083 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Виенска рецепта за растеж

България е видима като част от региона, обобщава изводите от австрийския икономически форум Христо Илиев от AG Capital

Пазаруване без граници

EС забрани геоблокирането в онлайн търговията с изключение на някои сфери

Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

20 въпроса: Калоян Илиев – Кокимото

Новата му изложба, (You Love Kokimoto), е в Gifted до 4 януари

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете