Сделка на бързи обороти
Белгийският собственик продаде скоростно веригата "Пикадили" на българска група инвеститори
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Пазар, който формира под 0.5% от продажбите ти, продължава да се свива, но за сметка на това става все по-конкурентен. Така изглежда България през числата в отчетите на белгийската група за търговия на дребно Delhaize. При подобна картина не е изненада, че през последните месеци групата търсеше изход от бизнеса си тук – веригата магазини "Пикадили". А още по-малко че преди броени дни е подписала споразумение за продажба. С български купувач.
Изненадващо е обаче, че сделката идва само три години след като белгийците влязоха в България и още по-неочаквана е скоростта, с която са избрали новия собственик. Той се нарича "АП март" - дружество на старозагорската група "Градус" и Петър Дудоленски (кои са те - в карето). Самото то още е в процес на регистрация, а сделката ще мине през одобрение от регулаторните органи и ще бъде приключена през пролетта.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Проблемът на Delhaize е, че влязоха на българския пазар без предварително да проучат съответната бизнес среда, конкурентите и т.н. Дойдоха самоуверено, като мислеха че за няколко години ще завземат лидерска позиция без много усилия. А истината е, че развитието на една верига супермаркети е бавен процес, който изисква търпение и дългосрочни инвестиции.
Каква "сделка на бързи обороти", това се нарича пране на пари: не ти пука какво купуваш, за колко и дали имаш идея от дейността! Колко сделки предстоят да сключат червените рубладжии и е заради тях правителството ще обяви, че кризата е отминала, икономиката се възстановява, има рекордни инвестиции за последните 5 години и т.н....
Очаквам Пацо, Лютвито и Шефчето-без-трудов-ден да обяснят как трябва да сме им благодарни за този просперитет, Болен френетично ще вдига пенсиите, а Боко с Цецко-таралежа ще точат апетити за връщане на власт. "Мили" родни анималистични картинки, изпълнени от гнусни подли животинки!
До коментар [#4] от "the next K":
Така си е, само като прочетеш че развиват бизнес от 90-те и става ясно що за бизнесмени са. Тези с големите спестявания от закуски, през социализма.
От 2 години не съм влизал в Пикадили, ето защо.
Отивам една вечер в Карфур да купувам сьомга. Тъкмо беше свършила, цената беше към 28 лева/кг. Купих едно френско сирене за 5 лева пакета и бегом в Пикадили за сьомга, че бях поканил гости.
Там същото сирене струваше 9,90 лева пакета, а сьомгата псувайки я купих на 37 лева/кг, като за последно пазаруване в тази верига...
Ако си намалят цените може и да им потръгне повечко - просто конкуренцията е вече много голяма.
До коментар [#7] от "anitamihaylova":
Много правилно.
Статията е една от малкото смислено написани през последните дни, но си има своите неточности. Има разлика между това да не се знае каква е ценовата стратегия и това да не можеш да я предадеш до клиентите си, което явно бе основният сериозен проблем на Компанията. Цените им в редица от случаите са по-ниски от тези на Билла и особено Фантастико. Хората от Делез не знаеха и продължават да не разбират принципно пазара в БГ, но и действията им през годините доказаха, че всъщност те не знаят дали наистина искат да останат и да се развиват. Добре е да се обърне внимание, че всъщност те изобщо не отваряха по 15 обекта, а и доста затваряха. Относно новия собственик - не вярвам да развиват компанията, по-скоро ще продадат магазините на парче. Добре е да бъдат попитани ще продават ли Лудогорско пиле в магазините си, след като те са основният им конкурент на БГ пазара за пилешко месо и няма ли сблъсък на интереси, след като ще притежават верига, където неминуемо ще разберат какви са условията на работа с техни преки конкуренти в бизнеса с олио, в бизнеса с вина.....
Мъчно ми е само за продуктите с марка Delhaize, които са отлична алтернатива на всички хранителни боклуци тип деликатес по останалите вериги магазини. Дано това не означава, че губим и тях.
Месото и рибата винаги са пресни за разлика от Карфури-Марфури.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.