С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 28 мар 2014, 17:13, 6820 прочитания

Онлайн складче

С ръста на интернет търговията повече компании поглеждат към наем на собствено пространство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Една трета от българите в интернет пазаруват онлайн

Проучване на е-магазина eMag показва ръст от 14% на интернет поръчките през октомври - април

14 юли 2014

Amazon навлиза в бизнеса с видеоуслуги

Компанията за онлайн търговия представи устройството за стрийминг на видео и игри Fire TV

6 апр 2014

Пазарът на земя: инвестирай умно

При доходността в момента покупката си струва само за дългосрочна инвестиция или производство. При това - не само на зърно

14 мар 2014

Равносметка след намаления петък

Клубът за онлайн пазаруване на дрехи Fashion Days отчете 170 хил. посетители по време на Черния петък

2 дек 2013

Знаем, че и ти поръчваш онлайн

Интернет търговията в България продължава да расте с между 10% и 20% годишно

25 яну 2013
Споменете ли "онлайн търговец" и "склад", първата асоциация на запознатите с този бизнес обикновено е Amazon. Най-големият сайт за пазаруване се обслужва от над 20 дистрибуционни центъра в САЩ, Канада, Европа и Азия – места, където се разпределят продаваните през него стоки, преди да потеглят към купувачите. В ход е строителството на още три подобни центъра в Полша, всеки с размерите на 13 футболни игрища (95 000 кв. м). Примерът с Amazon показва до какви мащаби достига интернет търговията в реалния свят. Но все още далеч от България.

В нашата страна за този пазар не се говори масово. А за съпътстваща го нужда от площи за складиране, доскоро дори не ставаше дума. Въпреки ръста на онлайн поръчките, засега само най-големите търговци в сегмента поддържат наличности от продаваните от тях стоки. В масовия случай стотиците електронни магазини разчитат на добре развита система за доставки от складовете на вносители и производители.
И все пак електронната търговия има бъдеще като клиент на пазара на складови площи. Брокерите на имоти в София вече регистрират наченки на търсене, макар и все още слабо на фона на традиционни клиенти, като търговците и фармацевтичните компании. Но с перспектива.


Един на сто

За търсенето на складови площи от компании, които продават в интернет, пръв и единствен до момента заговори управителят на брокерската агенция "Шанс-96" Симеон Митев. По думите му миналата година запитванията от е-търговци, търсещи площи за съхранение на стоки под наем, са нараснали с около 10%, макар и от ниска база.

Според Симеон Митев става въпрос за бизнес с малък марж на печалба, движен основно от български компании. Затова предлаганата наемна цена е в рамките на 2-3 евро/кв. м. Докато първокласна площ в София струва средно 4 евро/кв. м.



Обемите още са скромни, въпреки че електронната търговия расте и миналата година над 683 хил. души са поръчвали онлайн (по данни на НСИ това е 30% ръст в сравнение с 2012 г.). Пазарът обаче е фрагментиран, движен от малки играчи, които най-често разполагат със силно ограничени наличности от предлаганите стоки.

"От 5 хил. онлайн търговци, като тук се включват всички със собствен сайт, само 10 - 12% имат подръка артикулите, които продават", коментира Петър Ванчев, управител и собственик на най-големия електронен магазин store.bg. Дори те обаче често съхраняват стоката в апартаменти, адаптирани офиси и др. Едва под 1% инвестират в класически складове, заяви Ванчев.

Той допълни, че е-търговците със складова площ над 50 кв. м са единични случаи и store.bg е един от тях. Интернет ритейлърът разполага със склад от 600 кв. м, а ако се включи пространството за обработка на пакетите, квадратурата стига 800 кв. м. "Заради ръста на поръчките заемаме временно още 300 кв. м, докато бъде завършен новият ни склад от 1000 кв. м," допълни Ванчев.
В бранша посочват като наемател с подобен мащаб и сайта koketna.bg, но от дружеството собственик "Маркет медия" не дадоха коментар.

От офиса на друг интернет търговец – румънският гигант Emag, обясниха, че за момента доставят директно от северната ни съседка. Плановете обаче са на по-късен етап да се инвестира и в складови площи тук. "Поради растящия ни бизнес ще настъпи момент да подсигурим складова база и на територията на България", коментираха от ръководството на дружеството.

Подобен модел, но с обратен знак прилага компанията за спортни стоки "Спорт депо", която изпълнява и онлайн поръчки на българския, румънския и сръбския пазар. Изпълнителният директор Мариана Анастасова обясни, че електронната търговия вече формира над 20% от общия оборот на дружеството и това налага да се държат по-големи наличности. Затова извън складовата база при централния си офис от "Спорт депо" са наели още 300 кв. м в логистичния център Stad, които обслужват само онлайн заявките. До Румъния и Сърбия заявките за момента се изпълняват с куриер, без наличности на място.
Според Мариана Анастасова повечето интернет търговци още са малки и нямат капитал и обороти, за да поддържат складова площ. Затова основните наематели на този пазар засега по-често са компании, чийто модел включва магазинна мрежа и онлайн доставки като допълващ бизнес.

Достави бързо

Гаражи, малки апартаменти, преустроени офиси... Така най-често изглеждат работните помещения на малките онлайн търговци. Повечето заделят в тях и площи, където складират поръчаната стока.
Вторият вариант изобщо изключва съхранение от търговеца – след заявката стоката или не преминава през офиса му, или се задържа там едва няколко часа до денонощие. В този случай се разчита на логистичната база на вносителя или дистрибутора, а самият търговец е просто организатор на доставките. Това е предпочитаният вариант от повечето малки и средни онлайн продавачи.
Според Георги Миладинов от сайта laptop.bg, организацията във фирмата е такава, че доставките се задържат при търговците само за няколко часа и след това отиват при клиентите. По тази причина не са нужни големи складови площи.

Някои сайтове, като ozone.bg, използват комбинирани методи. Според управителят Любомир Бамбуров компанията разполага със собствен склад за бързооборотна стока. Наема и допълнителна площ, когато очаква и приема доставки с големи обеми. В останалите случаи обаче се използват площите на дистрибутори и вносители.
Бамбуров казва, че разрастването на компанията налага използването на допълнителни площи за съхранение, но те не се вписват в стандартното разбиране за складове.
"Не ни трябва склад за определен брой палета стока, с мотокари и прочее. Предпочитаме дори складовото ни помещение да е с по-нисък таван, с по-малки стелажи, подходящи за множество типове продукти, които не са задължително голям брой", обобщи той.

Все пак ако се съди по нагласите сред компаниите, които търгуват в интернет и развитието на сектора, той се очертава като перспективен клиент на пазара на складови площи. Но в малко по-далечно бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Новата сграда на Брендо 2 Новата сграда на Брендо

Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"

15 ное 2018, 1838 прочитания

Строителството на жилища в България нараства значително през третото тримесечие Строителството на жилища в България нараства значително през третото тримесечие

Последните данни на НСИ сочат, че визите за строежа им са се увеличили с 32% спрямо същия период миналата година

7 ное 2018, 1786 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Colliers: кризата показа, че имотите не са защитени от спад

По следите на изгубеното време

Ако времето е пари, то българското училище е с тежък дълг към учениците

Умното разширяване на "Фесто"

Германската Festo изгражда развойно звено към българската си компания, в което до пет години ще работят над 200 души

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете