С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
20 4 май 2014, 13:30, 18869 прочитания

Булевард на мода

Столичната "Витошка" си връща имиджа на най-оборотна централна улица, но малките площи на магазините спират големите търговци да стъпят на нея

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За всеки търговец има една ключова дума и тя е трафик. Големият поток от хора на дадена улица, край спирките на градския транспорт, в подлезите или в търговските центрове почти сигурно носи добри продажби и привлича интереса на наемателите на магазини. За много от големите търговци столичният бул. "Витоша" отново е такова място. След прашните месеци на ремонт и отлива на посетители към моловете сега главната търговска улица на София пак е жива, пълна с магазини и заведения и с целодневен поток от евентуални клиенти. Като се добави и фактът, че наемите вече са в по-разумни граници, е обяснимо защо представители на големи модни марки вече оглеждат за подходящи магазини по булеварда. За момента обаче – без особен успех, защото свободните помещения са твърде малки, за да покрият критериите им за площ. Макар и единични обаче, успешни примери има. След влизането на H&M миналата година в последните месеци на "Витошка" отвориха Sport Depot, магазините за обувки Punto, а United Colors of Benetton разшири позиции. Голямата интрига е около бившия магазин на Mango, но за момента новини няма.

Въпрос на престиж


След няколко години отсъствие Sport Depot се върна на бул. "Витоша". Този път като наемател на освободения магазин на Capasca на номер 60. Веригата за спортни стоки заема 300 кв.м, разпределени на три нива – с мъжки, дамски и детски продукти плюс туристическа секция.

Според изпълнителния директор на Sport Depot Мариана Анастасова мястото е отлично – с голяма витрина и сериозен поток от хора, като 20% от посетителите са чужденци. Намирането на добър магазин на централния булевард обаче остава трудна задача.

"Много дълго търсихме подходящо помещение като наем, като площ, като витрина... Преди да се спрем на този вариант, проучихме най-малко 4-5 обекта, включително бившия магазин на Mango", изброи Анастасова. За нея основният ефект от присъствието на големите марки на бул. "Витоша" е имиджов. По тази причина повечето искат да съчетаят присъствието си в моловете с това на търговската улица, макар и трудно да намират помещения. С подобен проблем се сблъсква и Анастасия Пеева, мениджър експанзия на веригата за обувки Deichmann. По думите й вече е оглеждала помещения на "Витошка", но нито едно не отговорило на критериите.



"Ние сме търговец на обувки, а това значи голям обем от кутии, които трябва да се разположат някъде. Нуждаем се от поне 450-500 кв.м, за да разгърнем концепцията си", обясни Анастасия Пеева. Според нея в момента на централния софийски булевард има само един магазин, който като площ покрива това изискване – пак става въпрос за освободения обект на Mango, чиято площ е 1050 кв.м. Неправилната му форма обаче отказала веригата.

Има и примери за напуснали търговци от централния булевард. От март емблематичният за марката Terranova магазин на ъгъла с ул. "Иван Денкоглу" вече е с нов наемател – United Colors of Benneton. Там на площ от малко над 200 кв.м е разположена детската колекция на Benetton, в съседен обект на номер 19 – останалите, а още един магазин има в частта на "Витошка" към бул. "Патриарх Евтимий". Така представителите на марката – MDL, са намерили начин да разширяват нейното присъствие на търговския булевард въпреки малките площи на обектите.

Ръководството на "Итал текс", която представлява Terranova, не бе открито за коментар. Според запознати обаче причините за освобождаването на обекта на "Витошка" е новата концепция на марката, която се разгръща на по-голяма площ (1000 кв.м търговска и складова част според сайта на Terranova) със специфичен интериор и отчетливи акценти върху отделните колекции. Подобно е оформлението на обектите на Terranova в моловете. Тези на търговските улици обаче по-трудно могат да бъдат приведени в съответствие и на много места, включително на бул. "Витоша" работеха като temporary store – магазин, който не отговаря на стандартите и визията на марката, но в него се продават нейни колекции. Пак според запознати представителите на Terranova продължават да оглеждат локации на търговски улици.

Още едно макар и по-малко разместване доведе пък нов търговец на бул. "Витоша" – на мястото на марката за бельо Seven Seconds до пресечката с ул. "Неофит Рилски" отварят магазините за обувки Punto. На друга интересна локация – кръстовището с ул. "Алабин", където преди беше магазин за обувки на Pepina M, също вече има нов наемател. Засега името е тайна. Според източници от пазара обаче има вероятност там да влезе верига за хранене, което ще е интересно предвид разположения на отсрещния ъгъл McDonald's.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня "Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня

Той предвижда осъвременяване на двата басейна, парна баня. сауна, джакузи и зала за събития

16 окт 2019, 239 прочитания

Ново време за "Славянска беседа" 3 Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

11 окт 2019, 7573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Офис проектът на годината

Кулата към мола на бул. "България" ще е най-голямата и почти единствената сграда висок клас, завършена през 2014 г.

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов