С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 4 май 2014, 13:30, 18800 прочитания

Булевард на мода

Столичната "Витошка" си връща имиджа на най-оборотна централна улица, но малките площи на магазините спират големите търговци да стъпят на нея

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За всеки търговец има една ключова дума и тя е трафик. Големият поток от хора на дадена улица, край спирките на градския транспорт, в подлезите или в търговските центрове почти сигурно носи добри продажби и привлича интереса на наемателите на магазини. За много от големите търговци столичният бул. "Витоша" отново е такова място. След прашните месеци на ремонт и отлива на посетители към моловете сега главната търговска улица на София пак е жива, пълна с магазини и заведения и с целодневен поток от евентуални клиенти. Като се добави и фактът, че наемите вече са в по-разумни граници, е обяснимо защо представители на големи модни марки вече оглеждат за подходящи магазини по булеварда. За момента обаче – без особен успех, защото свободните помещения са твърде малки, за да покрият критериите им за площ. Макар и единични обаче, успешни примери има. След влизането на H&M миналата година в последните месеци на "Витошка" отвориха Sport Depot, магазините за обувки Punto, а United Colors of Benetton разшири позиции. Голямата интрига е около бившия магазин на Mango, но за момента новини няма.

Въпрос на престиж


След няколко години отсъствие Sport Depot се върна на бул. "Витоша". Този път като наемател на освободения магазин на Capasca на номер 60. Веригата за спортни стоки заема 300 кв.м, разпределени на три нива – с мъжки, дамски и детски продукти плюс туристическа секция.

Според изпълнителния директор на Sport Depot Мариана Анастасова мястото е отлично – с голяма витрина и сериозен поток от хора, като 20% от посетителите са чужденци. Намирането на добър магазин на централния булевард обаче остава трудна задача.

"Много дълго търсихме подходящо помещение като наем, като площ, като витрина... Преди да се спрем на този вариант, проучихме най-малко 4-5 обекта, включително бившия магазин на Mango", изброи Анастасова. За нея основният ефект от присъствието на големите марки на бул. "Витоша" е имиджов. По тази причина повечето искат да съчетаят присъствието си в моловете с това на търговската улица, макар и трудно да намират помещения. С подобен проблем се сблъсква и Анастасия Пеева, мениджър експанзия на веригата за обувки Deichmann. По думите й вече е оглеждала помещения на "Витошка", но нито едно не отговорило на критериите.



"Ние сме търговец на обувки, а това значи голям обем от кутии, които трябва да се разположат някъде. Нуждаем се от поне 450-500 кв.м, за да разгърнем концепцията си", обясни Анастасия Пеева. Според нея в момента на централния софийски булевард има само един магазин, който като площ покрива това изискване – пак става въпрос за освободения обект на Mango, чиято площ е 1050 кв.м. Неправилната му форма обаче отказала веригата.

Има и примери за напуснали търговци от централния булевард. От март емблематичният за марката Terranova магазин на ъгъла с ул. "Иван Денкоглу" вече е с нов наемател – United Colors of Benneton. Там на площ от малко над 200 кв.м е разположена детската колекция на Benetton, в съседен обект на номер 19 – останалите, а още един магазин има в частта на "Витошка" към бул. "Патриарх Евтимий". Така представителите на марката – MDL, са намерили начин да разширяват нейното присъствие на търговския булевард въпреки малките площи на обектите.

Ръководството на "Итал текс", която представлява Terranova, не бе открито за коментар. Според запознати обаче причините за освобождаването на обекта на "Витошка" е новата концепция на марката, която се разгръща на по-голяма площ (1000 кв.м търговска и складова част според сайта на Terranova) със специфичен интериор и отчетливи акценти върху отделните колекции. Подобно е оформлението на обектите на Terranova в моловете. Тези на търговските улици обаче по-трудно могат да бъдат приведени в съответствие и на много места, включително на бул. "Витоша" работеха като temporary store – магазин, който не отговаря на стандартите и визията на марката, но в него се продават нейни колекции. Пак според запознати представителите на Terranova продължават да оглеждат локации на търговски улици.

Още едно макар и по-малко разместване доведе пък нов търговец на бул. "Витоша" – на мястото на марката за бельо Seven Seconds до пресечката с ул. "Неофит Рилски" отварят магазините за обувки Punto. На друга интересна локация – кръстовището с ул. "Алабин", където преди беше магазин за обувки на Pepina M, също вече има нов наемател. Засега името е тайна. Според източници от пазара обаче има вероятност там да влезе верига за хранене, което ще е интересно предвид разположения на отсрещния ъгъл McDonald's.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Карта на стартъпите при имотите Карта на стартъпите при имотите

Първият Proptech&Contech доклад за България описва 22 дигитални решения

16 авг 2019, 2475 прочитания

Срив в цените на имотите е малко вероятен, но не е изключен 7 Срив в цените на имотите е малко вероятен, но не е изключен

Експерти коментират утежнения сценарий при стрес тестовете на ЕЦБ за спад при недвижимостите от 17-18%

12 авг 2019, 17750 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Офис проектът на годината

Кулата към мола на бул. "България" ще е най-голямата и почти единствената сграда висок клас, завършена през 2014 г.

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма