"Тракия" търси нови съседи

Новата магистрала не доведе до ръст в цените на имотите, но все пак има признаци на оживление

Инвестиция за 250 млн. евро и пряка полза за икономиката от 1 млрд. лв. през следващите десет години. Така изглеждаше строящата се магистрала "Тракия" през очите на Росен Плевнелиев – по онова време министър на регионалното развитие.

В дългосрочен план магистралата ще засили бизнеса и имотните пазари на местата, през които минава. През първите години, вероятно заради кризата и ниското ниво на инвестиции и търговия като цяло, ефектът от голямата инфраструктура е трудно забележим. Дори на пазара на земя, който е първият индикатор за предстоящо оживление.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • - 7
    • + 11

    Единствено оста Лесово - Ямбол-Сливен има потенциал за развитие.Всичко останало и в нищото. Наоколо няма индустрия , няма човешки потенциал , няма никаква инфраструктура и т.н.
    Бензиностанциите просто си преместиха локацията , но и те работят активно три месеца в годината.

    Нередност?
  • 2
    kock avatar :-|
    kock
    • - 2
    • + 10

    Лесово - Ямбол - Сливен ?
    Мат'ряла ли е много качествен?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#1] от "djb95":
    До коментар [#2] от "kock":

    едно по едно. първо ще се изчистят икономическите аномалии в региона,после ще започне надграждането.

    Нередност?
  • 4
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#2] от "kock":

    Не.Транспорт

    Нередност?
  • 5
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 9
    • + 2

    Щом имa интерес зa склaдови площи покрай мaгистрaлaтa ще последва тaкъв и зa хипермaркети,около бензиностaнциите.

    Нередност?
  • 6
    k_ avatar :-|
    k_
    • - 2
    • + 12

    Поне един от паркингите отбивки в посока София трябва да се разшири и превърне в тържище за земеделски производители.
    От деситилетия гражданята от столицата се снабдяваха с плодове, зеленчук, а напоследък и сирена от плодородните земи на поносими цени на връщане от морето.
    Стока набрана току що от градините. Сега само заклетите мераклии минават през отбивките на Сливен-Нова Загора да заредят багажниците.
    Струва си.
    Праскови, грозде, домати, истинско сирене (краве, овче, козе) с неповторим вкус на цени на пазарлък.

    Нередност?
  • 7
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • + 5

    За да се усети ефектът от магистралите в България първо трябва да има магистрални връзки с всички съседни държави! За сега няма магистрална връзка с нито една съседна държава и готовите вече отсечки няма как да привлекат инвеститори!
    Да не говорим, че ефектът от магистралите ще се усети с 10-15 години закъснение, а не за една година, защото решенията за по мащабните инвестиции се взимат много години предварително.

    Нередност?
  • 8
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 3
    • + 2

    За търговията и услугите (и тези, които летят със 180км/ч) магистралата е голямо удобство и предимство, но за мен като турист (който не бърза за никъде) е голяма скука, особено докъто преминавам през новите (голи и пусти) участъци. И сигурно съм един от малкото пътуващи, който предпочита да минава по стария път за морето - по-спокойно е от преди, а и заради възможността да се спира тук и там (на сянка и или на кафе) е много по-приятно от нажежения асфалт на магистралата...

    Нередност?
  • 9
    athanatos avatar :-|
    Athanatos
    • + 2

    Не знам защо гопъхате Сливен все покрай магистралата... В най-близката си точка е на 22 км от магистралата. О за Бургас, и за София хората си минават по стария път, птез магистралата им е по-далече.
    Индустрията в Ямбол е достатъчно развита, факт е, че и Yazaki, и Miroglio, и Palfinger возят работници и от Сливен. На мястото закупено от Лидл се предвижда не складова, а производствена база с очаквани около 500 нови работни места. А 12000 евро за декар е цена, която няма никъде в околбите държави.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал