С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
48 7 ное 2014, 18:00, 38794 прочитания

Последният гигант сред моловете

Sofia Ring Mall влиза на силно конкурентен пазар и залага на мебелен профил и повече забавления

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Sofia Ring Mall в числа
Инвестиция: 130 млн. евро
Разгъната застроена площ: 170 000 кв. м.
Търговска площ в мола: 70 000 кв. м
Места за паркиране: 3500
Магазини за мебели и стоки за дома: 50 000 кв. м (заедно с IKEA)
Магазини за мода и услуги: 56 000 кв. м
Зони за забавления и почивка: 42 000 кв. м

Дори да ви се струва, че в София вече има достатъчно молове, пригответе се за още един. Преди дни на околовръстния път до магазина на IKEA отвори най-новият - Sofia Ring Mall. Проектът на гръцките компании Danaos Development и Fourlis Group се включва в надпреварата за клиенти с комбинация от 200 магазина, кино с десет зали, голям развлекателен център, картинг писта, заведения и открити пространства. С него в южната част на града, където само допреди две години нямаше нито един работещ мол, вече има близо 200 000 кв. метра търговски и развлекателни площи. И с това пазарът изглежда наситен.
Големият печеливш са потребителите, които имат избор между все по-интересни и повече места за пазаруване, срещи и забавления. За всички останали работата сега започва. За мениджърите на новия мол задачата е да го наложат на силно конкурентен пазар, за тези на останалите - да задържат позиции, а за търговците - да се ориентират в кои от всички проекти бизнесът им ще върви най-добре.
Единственото известно в това пазарно уравнение е, че поне за момента нов голям търговски център в тази част на града не се очаква.    

Да отвориш последен
Влизането на пазар, където вече има по много от всичко, а покупателната способност не расте, не е лека задача. На инвеститорите в Sofia Ring Mall обаче им се налага да я решат, ако искат да спечелят от проекта си.
Гъстотата в региона стана ясна още преди няколко години, когато в южната част на София течеше строителството на още два мола - Paradise Center и Bulgaria Mall, а на пазара вече печелеха позиции големи проекти като The Mall и Serdika Center.
Общото между всички тях е, че са разположени в най-атрактивните южни, централни и източни части на града и се конкурират за ограничен брой потребители. В тази картина Sofia Ring Mall е последният щрих и за да се впише, трябва да предложи нещо ново - и като магазини, и като развлечения и прекарване на свободното време.
Мениджърите на мола и на консултантската компания Colliers, която отдава площите в него, гледат на тази позиция от добрата страна. А именно: това, че отваря последен, е възможност да огледат какво липсва на пазара и да го предложат.
Според представител на конкурентен търговски център те нямат друг избор: пазарът е наситен и всеки нов проект има шанс само ако е по-добър от предишните.  
Генералният мениджър на Sofia Ring Mall Никос Ксеталис вижда възможности за това в няколко посоки. Първата е близостта до Витоша и връзката с природата.
"Цялата архитектура и дизайн на мола са подчинени на тази концепция – има големи отворени пространства, широки тераси с изглед към планината, стъклени фасада и покрив, много естествена светлина във вътрешността и зелени площи на повече от 28 000 кв. м", изброява Ксеталис.
На практика, въпреки че е на самия околовръстен път, молът е обърнат изцяло към планината и към разположената в съседство IKEA, с която има и топла връзка.
Близостта до магазина на шведската марка е второто му предимство, тъй като IKEA сама по себе си е повод много хора да дойдат в тази част на София. От мола подсилиха тази синергия, като привлякоха наематели с допълващи бизнеси като Mr. Bricolage и мебелна къща "Явор" и ги разположиха в биг-бокс зона. От тази комбинация се роди най-големият център за мебели и стоки за дома в страната с обща площ от 50 000 кв. метра.
Подобно на отворилия миналата година Paradise Center, проектът на Danaos и Fourlis също залага на концепцията, че моловете вече са не само места за шопинг, а и за развлечения и прекарване на свободното време. И също като него разполага с достатъчно място, за да я разгърне - търговската му площ е 70 000 кв. м. Така, след като от Paradise Center заложиха на лунапарк, най-големия Playground, денс-студио и други атракции, сега в Sofia Ring Mall отваря най-големият увеселителен център на закрито - Funtasy Ring Park. Концепцията е на гръцка компания, която ще я развие на площ от 6000 кв. м с ледена пързалка, въртележка, арена за каране на колелета, зона за скачане с трамплини, парти зона и др. В мола ще отвори и най-голямата закрита картинг писта в страната с площ от 7500 кв. м и дължина от 620 м.
По-сложен се оказа въпросът с привличането на интересни модни марки, тъй като на пазара напоследък рядко влизат големи и дълго очаквани имена, а вече работещите тук много внимателно се разрастват.
Предимство на Sofia Ring Mall е присъствието на Mango, след като тази година испанският бранд влезе директно в страната и за момента е с два магазина (първият е в The Mall). Сред ключовите наематели са още H&M, New Yorker, LC Waikiki, Terranova, Intersport, макар и да липсват брандовете на Inditex (Zara и останалите от групата).
През гръцката верига универсални магазини Notosgallerie влизат още интересни, а в някои случаи и нови за пазара марки като Lauren by Ralph Lauren, Lacoste, DKNY, Calvin Klein, Armani, Chanel, Bvlgari, Guerlain, Chloe, Dior, Jennifer Lopez и др. Тя отваря в Sofia Ring Mall първия си магазин в България, разположен на три нива и 6500 кв. м.   
Сред големите наематели е и ZBS Retail Group, която открива 22 магазина. Дружеството е най-големият собственик на франчайз на модни марки, партньор на над 30 бранда, сред които Next, Oviese, Alcott, MO, Bossini и др. Повечето бяха наематели и в бургаския мол Strand, с който ZBS Retail Group има общи собственици, но той спря работа след затварянето на КТБ.
Накратко: новият мол ще привлича клиенти с над 400 марки, от които 100 нови за българския пазар. Това обаче не означава, че ще му е лесно.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни 1 Главният архитект на София предлага промените в ЗУТ. Но отказва да ги обясни

"Капитал" поиска от Здравко Здравков да даде детайли и примери за внесените законови предложения за ателиета, апартхотели, общежития, системи за паркиране, но не получи отговор

20 ное 2019, 1660 прочитания

Искам ново и по-хубаво жилище 2 Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

15 ное 2019, 9641 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Сделките с жилища в София са нараснали с 15% за година

От Bulgarian Propеrties отбелязаха ръст на продажбите на тристайни апартаменти

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10