С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 ное 2014, 17:02, 7616 прочитания

Наемите на бул. "Витоша" са нараснали с 10%

България заема 60-о място в света в проучването, което обхваща над 330 дестинации в 65 страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България е на 60-о място по наем на магазин на главна търговска улица, показва проучване на Cushman & Wakefield
Наемите на бул. "Витоша" в София са нараснали с 10% в последната година. Това показва изследването "Главните търговски улици по света" на Cushman & Wakefield, представено в България от Forton. Според данните наемите на столичната търговска улица са достигнали 528 евро на кв.м годишно (44 евро/кв.м месечно) при 480 евро година по-рано.

България заема 60-о място в света в проучването, което обхваща над 330 дестинации в 65 страни. Данните в него са към към септември. През миналата година страната е била на 59-а позиция. В Европа България е само пред Македония и естонската столица Талин, където наемите са съответно 40 и 30 евро на кв.м на месец.

Обръщане на негативната тенденция



"Наемите започнаха да растат тази година за пръв път от десетилетие. Интересът към главните търговски улици се възвръща, тъй като те все още имат няколко ключови привлекателни характеристики за търговците – ограничено предлагане на площи и съответно ниска конкуренция в съчетание със стабилен трафик", коментира Росен Генев, партньор и мениджър "Търговски площи" във Forton. Според него това позволява на много от тях да останат печеливши дори при по-високи номинални наеми и по-неблагоприятни търговски условия в сравнение с нов търговски център.

Генев съобщи, че според последното проучване на компанията незаетите площи са едва около 6% от общо 22 хил. кв.м в основната търговска зона на булеварда. "Това е по-добра заетост, отколкото можем да видим в много от търговските центрове", смята той.

За разлика от много други европейски столици София не се отличава с голям пазар на луксозни стоки и високият клас мода и бижута представляват малка част от пазара, отбелязват авторите на изследването. Плюс това новите търговски центрове продължиха да се конкурират за клиентите и съответно за големите марки и през тази година. Въпреки изместването на част от магазините на международните марки във водещи търговски центрове луксозните бутици остават предимно фокусирани върху локации на централните улици в София, показва изследването.



Предпочитани първокласни места за магазини от най-високия ценови сегмент са тези в района между площад "Света Неделя" и Градската градина, и по-специално улиците "Съборна", "Леге", източната част на "Алабин", "Княз Александър I" и "Калоян", долната част на бул. "Витоша". Това са и локациите, които се отличават с по-високи наеми от бул. "Витоша" - в диапазона на 60-70 евро на кв.м.

Ню Йорк отново е първи
Най-скъпата търговска улица в света отново е Пето авеню в Ню Йорк, където наемите са 3170 долара на (2485 евро) на кв.м на месец. На второ място е районът "Коузуей бей" в Хонконг с месечен наем от 2477 долара на кв.м на месец - с 6.8% по-ниско от предходната. За трета година трета позиция заема Париж с ул. "Шан-з-Елизе". Като цяло наемите на основни търговски улици в света са забавили ръста си до 2.4% през последната година (при 3.2% предходната).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хотел Iberostar в Слънчев бряг става Melia 2 Хотел Iberostar в Слънчев бряг става Melia

Той е собственост на Веселин Данев и смяната на бранда ще стане от следващия летен сезон

18 авг 2019, 5676 прочитания

Как програмисти избират офис сграда? Задължително до метро Как програмисти избират офис сграда? Задължително до метро

"ММ солушънс" нае новопростроената Kite в София. Проектант и основен собственик е арх. Борислав Богданов

18 авг 2019, 2697 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Оцеляване за великани

Зад блестящите фасади на моловете се крият спадащи приходи и загуби

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство