Гладът на моловете

Навлизането на много и големи търговски центрове на малкия и беден софийски пазар неизбежно ги води към канибализма

   ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Да се срещнеш с няколко мениджъри на софийски молове е забавно преживяване. Всеки твърди, че обектът му е номер едно. В действие са всички "оръжия" - от изкуствени усмивки, през корпоративния хумор до шумния смях на въпросите. Питане от порядъка на това по какво молът е номер едно не получава отговор - числата в този бизнес са нещо плаващо, често и тайно. Още по-забавно става, ако споменеш друг мол. Първо се наместват в креслата си, сякаш са плътно постлани с бодлива тел, следват пет минути учтивост в стил "прекрасен обект, браво" и накрая получаваш констатацията "трудно ще успее", съпроводена с "нас няма да ни засегне".

Да, за мениджърите на всеки мол най-важното е да убедят публиката (и посетителите, но най-вече наемателите), че той е по-по-най. Просто е - това е тяхната валута. Колкото си по-посещаван, голям, модерен и атрактивен, толкова повече пари можеш да искаш като наем от търговците.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове