С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 15 апр 2015, 17:34, 16598 прочитания

Молът до "Хемус" ще се променя

Инвеститорът в City Center Sofia започва поетапен ремонт, ще търси нови наематели и се отваря към парка чрез тераси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Молът ще бъде преименуван на Park Center.
Преустройството на новия-стар мол вече тече, а целта е до края на 2015 г. строително-ремонтните работи да приключат, съобщи Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във Forton

Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
На десетата година от построяването му молът до "Хемус" ще изглежда различен. Това е планът на четвъртия собственик на City Center Sofia - базираният в Лондон фонд Revetas Capital. До 2016 г. на етапи сградата ще се ремонтира, ще се променят наематели, ще има детски кът и открита тераса на покрива. Целта: той отново да е пълен 100%.

През последните години молът, който е близо до центъра и платежоспособните жители на "Лозенец", основно се изпразваше - дали заради честата смяна на собствеността, концепцията или мениджмънта. Сега инвестицията в преустройството на City Center Sofia ще струва на фонда няколко милиона евро, съобщи представителят на фонда Райън Купърсмит, без да назовава точна сума. Той добави, че Revetas Capital оглежда и други възможни проекти в България, но засега не пожела да ги назове.


Кога и кой ще променя

Преобразяването на първия мол в София ще протече в няколко фази, като през това време ще бъде отворен за посетители. Някои реконструкции вече са започнали, а целта на инвеститора е до края на годината всички строително-ремонтни работи да са завършени. Освен технически и устройствени промени обновяването на мола ще продължи с разнообразяване на микса от наематели, който ще бъде обогатен с нови търговски марки и заведения.

По разработването на новата концепция фондът работи с консултантската компания Forton в качеството им на ексклузивен агент по отдаване на площите в мола. Според Росен Генев, мениджър "Търговски площи" в дружеството, "City Center има най-добрата локация в София, достъпът до него е възможен с всякакъв вид обществен транспорт, има и паркинг с достатъчно места. Разположеният зад мола парк и сантиментът към него като първия търговски център в столицата също са важни условия за успех".    



Какво ново

Предвидените промени включват ремонт на фасадата, промяна на разпределението на магазините, на ескалаторите и избягването на т.нар. глухи зони, които се възприемат от наемателите като недобри за разположение на магазините.

Киното CineGrand, което съществува под тази марка от миналата година след инвестиция от 700 хил. евро, ще остане, но ще има промени в заведенията за хранене. Предвижда се разширение на зоната за хранене, както и осигуряване на достъп от нея до външните тераси на мола.
Друга промяна, която се планира, е на последния етаж да бъде разположен голям детски център и ресторант с външна тераса, като вече се водят преговори с предстоящи наематели. "Няма да повтаряме други търговски центрове, искаме да сме по-различни", каза Генев.

Средна към висока мода

"Миксът от наематели, който подготвяме, ще бъде от среден към висок клас магазини, съобразен с клиентите, които живеят в близост до мола. Големите и емблематични марки остават", коментира Генев. Търговският център се намира до жилищни квартали, населени с хора с по-висока от средната покупателна способност. До голяма степен те ще бъдат целевите клиенти на магазина. Това са хора на възраст 25 - 45 години, които в ежедневието си се нуждаят от място, съчетаващо услуги, магазини и заведения. Анализите на консултантите от Forton показват, че повече от половината от посетителите на мола печелят над 750 евро месечно и годишно харчат по над 1000 евро в търговския център, което е двойно над средните нива в повечето софийски молове.

В мола ще влязат нови магазини с по-бутикови концепции. За нуждите на ключовите модни наематели ще бъдат обособени по-големи магазини на две нива с вътрешни ескалатори, а със съществуващите ще бъдат обсъдени и предложени по-добри локации в мола.

"Заетостта в момента е 75%", коментира Моника Григорова, пропърти мениджър на мола. Общата му отдаваема площ е 22 хил. кв.м. "Крайната отдаваема площ обаче също ще се промени, понеже някои от големите модни марки може да навлязат и в общите пространства", каза Георгиева. И допълва, че се надява в рамките на една година да постигнат 100% заетост.

Собственикът

Специализираният в придобиването на подценени активи фонд Revetas Capital е собственик на мола от пролетта на миналата година. Той придоби дружеството "Аурига", тогавашен собственик на търговския център, заедно със задълженията му към Уникредит банк Аустрия по договор за заем от 64 млн. евро.
Молът в София ще бъде преименуван на Park Center, за да стане част от платформата на фонда със същото име, която обединява 14 търговски центъра в Централна и Източна Европа. Revetas Capital има осем малки ритейл парка в Унгария, голям ритейл парк в Букурещ, Румъния, като планира още няколко обекта в Полша, Чехия, Словакия, Словения.
 
Пазарът на търговски площи

Във фокуса на пазара на търговски площи през 2014 г. бяха сделките с подценени активи. Според редовния тримесечен доклад на Forton тази традиция продължава и през тази година. В периода януари - март 2015 г. отново преобладават покупките на неработещи или слабо представящи се проекти, които се нуждаят от преструктуриране. Общият обем на сключените в този период сделки в ритейл сегмента е 14 млн. евро. Една от знаковите такива бе тази за мол "Марково тепе" в Пловдив, който бе придобит от "Джи Пи груп" (строителна компания, свързвана с Валентин Златев) с намерение да бъде завършен.
Нови откривания през първата половина на 2015 г. не се очакват и общият обем модерни търговски площи в страната запазва нивата си от 763 000 кв.м. Промяна по този показател ще има най-рано към края на 2015 г., когато предстои завършването на Plaza West - проект с около 26 000 кв.м търговска площ, разположен в западната част на София.


Последна промяна на 16.04.2015 г. в 12:27 ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Искам ново и по-хубаво жилище 1 Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

15 ное 2019, 4489 прочитания

Активите на "Химко" пак се продават 1 Активите на "Химко" пак се продават

Съдебен изпълнител предлага имотите и оборудването, след като купувачът "Метахим импекс" спря да плаща на Инвестбанк

12 ное 2019, 2359 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Инвеститори искат ясни критерии при класификация на офис сградите

Техническите стандарти и фасилити мендижмънтът имат все по-голяма тежест при избора на наемателите

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10