Наемите в търговските площи в София с ръст от 3% през последната година

Според Colliers International пазарът в Европа е стабилен

Търговците на дребно продължават онлайн експанзията в Европа и през тази година - през март H&M откри онлайн магазини в осем държави, включително и в България
Търговците на дребно продължават онлайн експанзията в Европа и през тази година - през март H&M откри онлайн магазини в осем държави, включително и в България
Търговците на дребно продължават онлайн експанзията в Европа и през тази година - през март H&M откри онлайн магазини в осем държави, включително и в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Търговците на дребно продължават онлайн експанзията в Европа и през тази година - през март H&M откри онлайн магазини в осем държави, включително и в България    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Наемите на търговски площи в София са се повишили слабо през последната година. Ръстът за обектите на първокласните шопинг улици в столицата е бил 2.7% в сравнение с май 2014 г. и достига до 38 евро/кв.м на месец. В търговските центрове покачването е било 3.3%, а наемът - около 31 евро/кв.м месечно. Това показва проучване на консултантската компания Colliers International. Експертите отчитат, че през 2014 г. обемът на търговията на дребно в Европейския съюз се е увеличил с 1.9% , а в еврозоната - с 1.3%, и то след няколко години на спад.

 
Според доклада търговците на дребно продължават онлайн експанзията в Европа. През март H&M откри онлайн магазини в осем нови държави, сред които и България. Експертите от Colliers посочват, че луксозните марки вече не могат да пренебрегнат внушителният ръст на електронната търговия, като дори Chanel наскоро е обявил, че ще пусне онлайн платформа през 2016 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове