Green Life: Пазарът на ваканционни имоти по морето остана стабилен след руската криза
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Green Life: Пазарът на ваканционни имоти по морето остана стабилен след руската криза

Green Life: Пазарът на ваканционни имоти по морето остана стабилен след руската криза

По данни на агенцията около 15% от огледите са приключили със сделка, при 10% в предходните години

5395 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Въпреки намалелия интерес и огледи на ваканционни имоти от началото на годината до края на третото тримесечие броят на сделките е останал стабилен. Причината за това е, че търсещите имот клиенти са по-мотивирани, съобщават от строително-инвестиционната компания Green Life Property Development. "Действително първите шест месеца на годината бяха изключително трудни за пазара, а прогнозите – песимистични", коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в компанията. Според нея обаче работата с реално заинтересовани купувачи е един от позитивните ефекти от спада на активността в сегмента, породен от политическата ситуация в Русия в края на 2014 г. Резултатът е, че около 15% от огледите са приключили със сделка при 10% в предходните години, сочат данните на Green Life. От фирмата съобщават, че почти всички продажби, започнати преди началото на кризата в Русия, са финализирани, а повечето клиенти, които са изпитали финансови затруднения, са поискали предоговаряне на срока, а не на цената.

Инвестиционна активност

Сред ефектите от промените на ваканционния пазар според фирмата е и промяната в темповете на развитие в сектора. "Утвърдените инвеститори, които през изминалия сезон реализираха добри продажби, чувстват увереност и предприемат нови, макар и по-малки стъпки на развитие", коментира Тодорова. Според нея успешно реализираните ваканционни комплекси продължават плавно да се разширяват. От друга страна, пазарът на терени в морските градове и комплекси не се радва на такава активност. Според Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life, сделките с терени, когато се сключват, са по-скоро продиктувани от интереса на големите инвеститори към разширяване на функциониращи проекти. Нови мащабни инвестиции по Черноморието едва ли ще се появят в следващите години, тъй като обемите са свити, а търсенето изключително взискателно по отношение на историята на инвеститора.

Купувачите

Според строително-инвестиционната компания основни клиенти на ваканционни имоти по морето остават руснаците. Въпреки това има промяна в техния профил, породена от бюджетите, с които домакинствата разполагат след обезценяването на националната валута. "Класически ефект от кризата е "отварянето на ножицата" – търсят се най-скъпите и най-евтините имоти, а средният сегмент изчезва или намалява значително", казва Тодорова. Според нея има слаб ръст в дела на българите, украинците и британците, но те все още не са определящи за структурата на пазара. Средните бюджети на купувачите по Южното Черноморие са около 50 хил. евро за готов апартамент с една спалня. А 80% от всички имоти се купуват за лично ползване.

Въпреки намалелия интерес и огледи на ваканционни имоти от началото на годината до края на третото тримесечие броят на сделките е останал стабилен. Причината за това е, че търсещите имот клиенти са по-мотивирани, съобщават от строително-инвестиционната компания Green Life Property Development. "Действително първите шест месеца на годината бяха изключително трудни за пазара, а прогнозите – песимистични", коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в компанията. Според нея обаче работата с реално заинтересовани купувачи е един от позитивните ефекти от спада на активността в сегмента, породен от политическата ситуация в Русия в края на 2014 г. Резултатът е, че около 15% от огледите са приключили със сделка при 10% в предходните години, сочат данните на Green Life. От фирмата съобщават, че почти всички продажби, започнати преди началото на кризата в Русия, са финализирани, а повечето клиенти, които са изпитали финансови затруднения, са поискали предоговаряне на срока, а не на цената.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fio41315648 avatar :-|
    fio41315648

    Напишете броя на продажбите, ясно че е платена статията, ама никой не се връзва вече на процент от някакво неясно число огледи. Цените също изглеждат надути, сложете квадратура, ако включвате Варна и Бургас, избирателно може и да докарате 50к, но курортите абсурд. Там вземеш ли нещо си остава вечно твое, а възвръщаемост от наеми да избие 50к, може да се очаква ,около следващото хилядолетие. ;)

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пазар в точка на замръзване

Пазар в точка на замръзване

MBL: Офис пазарът в София замръзва

MBL: Офис пазарът в София замръзва

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK