Изборът на мол зависи от мястото му
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изборът на мол зависи от мястото му

Изборът на мол зависи от мястото му

Съвместно проучване на Colliers и GfK изследва нагласите към търговските центрове в София

7183 прочитания

© Colliers и GfK


За девет години пазарът на търговски площи в София порасна до около 400 хил. кв.м, като само в края на миналата година откриването на два нови мола добави още 80 хил. кв.м към търговската мрежа на столицата. През ноември на околовръстния път до магазина на IKEA отвори най-новият - Sofia Ring Mall, а в западната част на София през септември пък беше открит Mega Mall. Така картата на софийските търговски площи вече е почти запълнена и според експерти ще остане такава поне за пет години напред. Единственият потенциален обект, който може да допълни картинката, е Plaza West в жк "Люлин".

Каква е нагласата на посетителите към търговските центрове и как избират кой от всички молове да посетят показва съвместно проучване на Colliers International и GfK. В него е представено мнението на 700 посетители на възраст между 15 и 55 години и среден месечен доход на домакинство 1958 лв., 85 търговци от всички категории магазини и 17 собственици и управители на търговски центрове в София.

Най-важно за потребители и търговци е присъствието на модни брандове. Тук има още едно съответствие - според търговци и собственици наличието на H&M и Zara увеличава атрактивността на мола, а любимите марки на клиентите са именно H&M, Adidas и Zara.

Силните страни на търговските центрове според проучването на Colliers и Gfk са локацията, управлението, многообразието от марки, добрата атмосфера, атрактивните промоции и отстъпки. Извън тях обектите могат да станат по-предпочитани и заради промоции, разнообразието от услуги, наличие на супермаркети, добър фууд корт и близост до метростанция.

Посочените от клиентите области за подобрение в шопинг центрове са наличието на любезен персонал в магазините, удобен и безплатен паркинг и приятна атмосфера в мола.

За девет години пазарът на търговски площи в София порасна до около 400 хил. кв.м, като само в края на миналата година откриването на два нови мола добави още 80 хил. кв.м към търговската мрежа на столицата. През ноември на околовръстния път до магазина на IKEA отвори най-новият - Sofia Ring Mall, а в западната част на София през септември пък беше открит Mega Mall. Така картата на софийските търговски площи вече е почти запълнена и според експерти ще остане такава поне за пет години напред. Единственият потенциален обект, който може да допълни картинката, е Plaza West в жк "Люлин".

Каква е нагласата на посетителите към търговските центрове и как избират кой от всички молове да посетят показва съвместно проучване на Colliers International и GfK. В него е представено мнението на 700 посетители на възраст между 15 и 55 години и среден месечен доход на домакинство 1958 лв., 85 търговци от всички категории магазини и 17 собственици и управители на търговски центрове в София.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Въобще не си представям, че някой нормален човек се вълнува от избор на мол. Аз поне ходя в този който ми е близо и даже гледам да го избягвам. Не разбирам хората, които като нямат какво да правят ходят в мола. Да си покажат купените на лизинг айфони, джуки и цици.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    pressdzi avatar :-|
    pressdzi

    Леле, любими марки са Адидас, Х§М и Зара. Мега зле, мега мега зле, мега ултра зле. Ужас!

  • 3
    murttle avatar :-|
    murttle

    Любимите марки са любими заради достъпните цени на стоките им.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Нова логистика в източна София

Нова логистика в източна София

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK