Изборът на мол зависи от мястото му

Съвместно проучване на Colliers и GfK изследва нагласите към търговските центрове в София

   ©  Colliers и GfK

За девет години пазарът на търговски площи в София порасна до около 400 хил. кв.м, като само в края на миналата година откриването на два нови мола добави още 80 хил. кв.м към търговската мрежа на столицата. През ноември на околовръстния път до магазина на IKEA отвори най-новият - Sofia Ring Mall, а в западната част на София през септември пък беше открит Mega Mall. Така картата на софийските търговски площи вече е почти запълнена и според експерти ще остане такава поне за пет години напред. Единственият потенциален обект, който може да допълни картинката, е Plaza West в жк "Люлин".

Каква е нагласата на посетителите към търговските центрове и как избират кой от всички молове да посетят показва съвместно проучване на Colliers International и GfK. В него е представено мнението на 700 посетители на възраст между 15 и 55 години и среден месечен доход на домакинство 1958 лв., 85 търговци от всички категории магазини и 17 собственици и управители на търговски центрове в София.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове