Lidl откри първия си магазин в мол
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lidl откри първия си магазин в мол

През 2014 г. Lidl стана втората по големина верига за търговия на дребно в България, отстъпвайки само на Kaufland и измествайки Billa.

Lidl откри първия си магазин в мол

Веригата зае мястото на бивш обект на Carrefour в "Галерия" в Бургас

10435 прочитания

През 2014 г. Lidl стана втората по големина верига за търговия на дребно в България, отстъпвайки само на Kaufland и измествайки Billa.

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


За пръв път Lidl открива магазин в търговски център. Веригата от понеделник има обект на първия етаж в "Мол Галерия" - Бургас. Новият Lidl заемa мястото на бивш магазин на конкурента Carrefour. Договорът с него беше прекратен в началото на юни заради неплатен наем. Досега моловете до голяма степен бяха запазена територия за веригите от по-високия сегмент - Carrefour и "Пикадили". Техният бизнес в страната обаче изживя криза в последната година, от която Carrefour все още не е излязла. Сега ходът на Lidl е любопитен в две посоки. Първо, веригата е от типа харддискаунтър, но напоследък внася и серии от стоки по-висок клас, затова присъствието й в мол не е съвсем неразбираемо. И второ, търговските центрове ще могат да се състезават за клиенти, като привличат различни вериги, а не само една. Подобна стъпка към моловете се очаква и от Billa, но от компанията не отговориха на въпросите.

Планът на Lidl

От Lidl не заявяват пряко амбиции да навлязат и в други търговски центрове в страната, но не отричат напълно подобна възможност. "Няма как да коментираме експанзионната ни политика и дали се очаква да влизаме в други молове", отговориха официално на въпрос на "Капитал Daily" от германската верига. "Както всичко при нас, и изборът на локация е въпрос на индивидуален анализ и проверка. Ако има интересно предложение, то, разбира се, ще бъде детайлно разгледано и проверено. Влизането ни в "Мол Галерия" - Бургас, не прави изключение от гореописаното. Изборът ни е свързан с анализ на град, предимства и локация и сега предстои практиката да покаже дали сме били прави."

Пренареждане

Carrefour и "Пикадили" досега бяха единствените вериги в моловете. Тази есен "Пикадили" реши да затвори половината от обектите си, за да оздрави останалата част от бизнеса. Въпреки това търговецът заяви, че магазини в големите търговски центрове няма да се затварят. Напротив - някои от тях дори предстои да бъдат модернизирани. Това ще се случи например с обектите в моловете Serdika Center и в Mall of Sofia.

Веригата Carrefour, която в България се развива от гръцката Marinopoulos, още е в тежко състояние - от месеци магазините са празни и доставчици продължават да търсят неразплатени суми. Именно заради неплатен наем веригата освободи обекта си в бургаския "Мол Галерия", където се настани Lidl. От ръководството на софийския Bulgaria Mall не коментират отношенията си с наематели, но според източници на вестника веригата му дължи близо 1 млн. евро, които се търсят през арбитраж.

Експанзията на Lidl

След като германската REWE Group затвори веригата си за евтини стоки Penny Market в страната, Lidl остава единственият дискаунтър в България. Макар да започна бизнес по едно и също време с Penny, през 2014 г. веригата вече е вторият по големина ритейлър с оборот от почти 540 млн. лв.

През следващата година търговската верига "Лидл България" планира да отвори от три до пет нови магазина – един в София и по един в две нови дестинации - Благоевград и Казанлък. За момента заедно с новооткрития обект в Бургас дружеството разполага със 79 магазина в 41 града на страната. Пазарният дял на Lidl от сектора на бързооборотните стоки е около 5.25% за 2014 г. по данни на ICAP, а на лидера Kaufland, който е от същата германска група, е 11.7%.

За пръв път Lidl открива магазин в търговски център. Веригата от понеделник има обект на първия етаж в "Мол Галерия" - Бургас. Новият Lidl заемa мястото на бивш магазин на конкурента Carrefour. Договорът с него беше прекратен в началото на юни заради неплатен наем. Досега моловете до голяма степен бяха запазена територия за веригите от по-високия сегмент - Carrefour и "Пикадили". Техният бизнес в страната обаче изживя криза в последната година, от която Carrefour все още не е излязла. Сега ходът на Lidl е любопитен в две посоки. Първо, веригата е от типа харддискаунтър, но напоследък внася и серии от стоки по-висок клас, затова присъствието й в мол не е съвсем неразбираемо. И второ, търговските центрове ще могат да се състезават за клиенти, като привличат различни вериги, а не само една. Подобна стъпка към моловете се очаква и от Billa, но от компанията не отговориха на въпросите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Жилища в извънредна обстановка

Жилища в извънредна обстановка

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK