Околовръстно оживление
Развитието на "Бизнес парк София" промени облика на района и постави началото на нов тип проекти в сектора на недвижимите имоти


Деница Симеонова

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
С растежа на всеки голям град, рано или късно, в него се обособяват нови зони, които се превръщат в притегателна точка за определени бизнеси и ангажираните в тях специалисти. Годината е 2001. Тогавашният кмет на столицата Стефан Софиянски и президентът на германската "Линднер груп" Ханс Линднер направиха първата копка на "Бизнес парк София". Развитието на прилежащия около комплекса район не беше скоростно, но в последните години се оформя като модерна зона в подножието на Витоша. Бизнес паркът, "Технополис", "Арена", Sofia Ring Mall, Decathlon, IKEA и "Резиденшъл парк София" са само част от стратегическите точки в района, който тепърва очаква още по-засилено развитие и перспективи. Постепенно големите парцели в района на Околовръстния път и бизнес комплекса се разпределиха и цялостният облик на зоната ще бъде завършен в близките няколко години.
Част от най-новите обекти, които ще изпълнят пейзажа на района, ще бъдат започнати или пуснати в експлоатация още през идните месеци. Сред най-значимите и големи проекти е многофункционалният комплекс Garitage Park, в който ще бъдат вложени 150 млн. евро, на "Гаритидж инвестмънт мениджмънт". Компанията на бившия изпълнителен директор на Colliers в България Атанас Гаров, в чиито проекти участват казахстански инвеститори, развива в района и жилищния комплекс Sofia Park Villas. Сред очакваните офис проекти в съседство пък е сградата "Камбаните" на "Фонд за недвижими имоти България", която ще бъде открита през юли.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Мизерия, презастрояване и скъпотия. Три в едно.
"Garitage park"?!! WTF?
мечтата на софиянеца - да работи в Бизнес парка и да живее в Младост.
До коментар [#1] от "mickmick":
Да си брокер на Колиерс, Тишман и др. международни "бранодове" в София аз си го представям така, все едно аз да стана брокер на Адрес или Явлена с район на действие - Факултето или Столипиново.
Сутрин по околовръстното - ляв завой от Симеоновско шосе към Младост - 20 до 30 минути. Вечер по обратния път - същата работа. Особено ако минават и пешеходци, понякога излизащите коли от складовете по околовръстното са повече от пропускателната способност на кръстовището в тази посока. Така стоиш и чакаш целия персонал да си тръгне от работа, че може да тръгне колоната. А тези кварталища от офертите, които се падат отвъд обиколницата не се ли свържат с градски транспорт, жените ще завиват сандвичи за из път на мъжете си, когато тръгнат с колите да "слизат у градО".
До коментар [#3] от "oldschool":
[quote#3:"oldschool"]мечтата на софиянеца - да работи в Бизнес парка и да живее в Младост.[/quote]
Тц. Това е мечтата на софиянеца в повече.
Гаров, разбирай новия Плевнелиев. Дано само казахите да са сериозни колкото немците.
Къв е проблемът сега?
Така и не разбрах кво се пените форумци.Бизнес парк е успешно начинание с перфектна работна среда.Някой, ако ми посочи по-добро място за работа в България ще го черпя една бира.
На резиденшъл парк какво му е...???
Къв е тоя скапан синдром на българина да мрази всичко нормално?
Добра рекламна статия, сигурно струва 2-3к лева :) Иначе задръстването точно пред този гаридатж парк всяка сутрин между 8 и 9 е ужасно, дано наистина добре да инвестират в подобрение, защото ще стане нетърпимо ( то вече е ) когато дойдат още повече хора. С проекта на турците при аско деница и този проект, в тази част на софия трафика ще стане брутален , а изобщо не съм сигурен, че инфраструктурата може да го поеме. Но кой ли го интересува това. Кметицата има други по-важни неща от това накъде се развива града. Работа на парче, че е по-лесно. Пък някой ден ще му мислим, пак че е по-лесно. Не хейтя, просто вярвам, че големи инфраструктурни обекти трябва да се съгласуват с общината, защото имат ефект върху всички жители. И трябва да отговарят на правила такива, че да подобряват средата, а не да я правят още по-нетърпима. Около сградата на кока кола улуцата е ежедневно превзета от паркирани коли, ето типичен пример за това как този който строи не го боли за района и общината не изисква да се помислят тези неща. Краен ефект: ядосване, ежедневно ръгане и бутане. Толкова си могат от управлението на нашия град. Факт.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.