С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 18 мар 2016, 11:49, 16818 прочитания

Нов(х)отел по две

След първия обект на "Цариградско шосе" строителната "Маркан" ще вложи 20 млн. евро в два хотела - Novotel и ibis

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Маркан холдинг" е закупил парцела от 1.5 декара на ъгъла между бул. "Тодор Александров" и ул. "Отец Паисий" срещу 7.8 млн. лв.
Български собственик и чужд бранд. Това е комбинацията, която все повече доминира хотелския пейзаж в по-горния сегмент на столицата. Hilton и Radisson Blu (който след месеци ще стане Intercontinental) от няколко години са с български стопанин - Спас Русев, заменен в първия изцяло, а във втория частично от основателите на "Винпром Пещера". От месеци текат преговори на друг местен инвеститор с Hyatt за хотел в София. Новината сега е, че брандът Novotel, който преди години даде името си на обект на българската строителна компания "Маркан" до The Mall, сега ще разшири присъствието си отново през същия инвеститор.

"Маркан" ще изгради два нови хотела в обща сграда. Те ще работят под марките Novotel и ibis. Локацията на предстоящия софийски проект е булевард "Тодор Александров", на един от изходите на метростанция "Опълченска" срещу McDonald's. Предвижданият размер на инвестицията е между 20 и 22 млн. евро. "Преди около две седмици финализирахме сделката за терена и вече сме в етап проектиране", заяви един от основателите на дружеството "Маркан" Валентин Каназирев пред "Капитал". Планът на инвеститора е до средата на годината проектът да бъде изготвен и да получи разрешение за строеж, а до края на 2017 г. новите хотели да влязат в експлоатация.


От банка към хотел

Хотелите на "Маркан" ще бъдат с четири и три звезди и ще се помещават в обща сграда с отделни входове и рецепции, изградена върху парцел от 1.5 дка. От информация в Имотния регистър става ясно, че преговорите по сделката за земята са приключили в края на февруари.

"Маркан холдинг" е закупил парцела на ъгъла между бул. "Тодор Александров" и ул. "Отец Паисий" чрез дружеството "Ем Ейч Кю комбо". Строителната компания е основана преди 23 години, като през 2014 г. оборотът й е почти 40 млн. лв., а печалбата е 2.8 млн. лв. Дружеството "Маркан холдинг", посочено като инвеститор в новия проект, е регистрирано през октомври 2014 г., като акционери в него са Валентин Каназирев (с 60%) и Николай Йовев.



Компанията продавач "Ей Джи Ай - Би Ар и партисипейшънс 2БГ" е с кипърска собственост, а цената на сделката за терена е малко над 7.8 млн. лв., сочи справка в Имотния регистър. През 2012 г. дъщерното дружество на Алфа банк Alpha Group Investments придобива всички акции в Helkinvest, преименува го в AGI-BRE Participations 2 и създава едноименно дружество в България. Кипърската компания придобива актива на стойност 9.42 млн. лв. през 2013 г., когато частен съдебен изпълнител разпродава имотите на "Евъргрийн България". Като част от сделката "Ей Джи Ай - Би Ар и партисипейшънс 2БГ" взима и дълговете на "Евъргрийн" към Алфа банк, които възлизат на 9.96 млн. лв., и съответно залага имота. Дружеството с кипърска собственост е заложено и по друг кредит към Алфа банк в размер на почти 7 млн. евро с падеж 21 март 2016 г. След сключването на сделката на 9 март залогът на дружеството е заличен.

Имотът е избран от "Маркан" заради цената и местоположението. "Имаме добро партньорство с Accor и съответно с полското подразделение Orbis (виж карето). Подписахме меморандум да направим няколко хотела в София и евентуално в други градове. Техните изисквания са локацията да е на ключов булевард, така че, след като харесахме имота и те го одобриха, започнахме да планираме", обясни Каназирев.

Новият проект

След като теренът е избран, хотелският оператор анализира проекта и преценява как ще се позиционира, с какви брандове, обем стаи и конферентна програма. "В един градски хотел освен броя стаи е много важна и самата конферентна програма според локацията и според това, което предлагат стандартизираните брандове", поясни Каназирев. Така веригата се спира на четиризвездния Novotel и по-нискобюджетния бранд ibis.

Novotel ще предлага на гостите си 150 стаи, бар, ресторант, фитнес център, паркинг, както и просторни зали за бизнес и лични събития от различен мащаб. Вторият хотел - ibis, ще бъде 3-звезден и има 100 стаи, зони за закуска, заседателни зали и голям паркинг. Идеята да има два хотела един до друг е на Accor. "Вече наложихме Novotel като разпознаваемо място в София, ibis пък е най-добрият и най-разпространеният бранд на веригата в Европа. Затова избрахме варианта "комбо" - физически хотелите са на едно място, но за клиентите те са два проекта", коментира Каназирев. Според него двата бранда са и най-подходящи за софийския пазар, където клиентите са предимно бизнес туристи.

Проектантът на хотелите ще бъде "Маркан проект" от групата на холдинга. "Общо взето, екипът, който е правил първия хотел Novotel, ще изпълни и този проект", коментира управителят. В момента се изготвя идейният проект и според планирания бюджет инвестицията ще достигне 22 млн. евро. Финансирането ще бъде чрез банков кредит, такава е и практиката на "Маркан" с първия Novotel, където отново партньор е Уникредит Булбанк. "При сделката за земята имаше два варианта - да се купи дружеството или теренът. Ние решихме да купим земята, която вече е с ДДС", поясни Каназирев. "За това платихме ДДС, но за да не се натоварва основният паричен поток на "Маркан холдинг", изтеглихме малък кредит от банката, за да платим ДДС. След като проектираме, направим цялостна документация и имаме разрешение за строеж, ще тръгне и основният кредит", поясни управителят.

Растящ пазар

"Чрез комбиниране на две марки от различни сегменти - Novotel от средно високия клас и бюджетния ibis, ще се съсредоточим върху привличането на по-широка клиентска база", обясниха пред "Капитал" от Orbis. "Имайки предвид, че София все още е предимно бизнес дестинация, преценяваме, че водещият клиентски сегмент ще бъде бизнес - за индивидуални туристи и за групови пътувания. И все пак достъпното централно местоположение на хотелите ще бъде предпочитан избор и за туристи, особено през почивните дни. Mарката ibis ще бъде по-достъпна за пътуващите от провинцията, които също увеличават броя си през последните години", коментират от хотелската верига.

Според Orbis през 2015 г. се наблюдава много положителна тенденция в българската икономика и в целия регион. "Тя подхранва растежа на пазара на хотели и има голям потенциал за по-нататъшно развитие", коментират от компанията. Според тях първият Novotel в София се представя много добре от гледна точка на разпознаваемост и оперативни маржове. "Хотелът работи от три години и взе полагащия му се дял на пазара по-бързо от планираното", посочва операторът. През миналата година Novotel (със 178 стаи) е имал 30% по-висока от средната заетост на 5- и 4-звездните хотели на софийския пазар, с които се конкурира. Управлението и експлоатацията на сградата са основен предмет на дейност на компанията MHQ. Според финансовия й отчет за 2014 г. приходите от хотелска дейност са 7.47 млн. лв. спрямо 5.57 млн. лв. за 2013 г. Сградата на първия Novotel има и офисна част, където се помещават компании предимно от IT сектора. Приходите от тези наеми са 639 хил. лв. за 2014 г. в сравнение с 365 хил. лв. за 2013 г. Дружеството, управляващо сградата, е завършило годината с 2 млн. лв. загуба през 2014 г. От Orbis обясняват, че миналата година има ръст, като приходите се увеличават заради 4% по-висока средна цена от тази през 2014 г.

Инвеститорът също вижда положителна тенденция в пазара и развитието на първия проект. "Мисля, че бизнес сегментът в София все пак расте. Оттук нататък всичко е въпрос на конкуренция - брандираните хотели вървят добре, а небрандираните страдат от това", обясни Каназирев. "Аccor и съответно Orbis са от брандове, които са разпознаваеми от чужденците и имат сериозна инфраструктура. Имаме успешно партньорство с тях и ако получим сигнал, че пазарът върви още нагоре, за нас не е проблем да построим и нови хотели в бъдеще", заключи управителят.
Полският оператор

Orbis Hotel Group е най-голямата мрежа в Полша и Централна и Източна Европа с над 100 хотела, включително три в България. През миналата пролет групата Orbis придоби управлението на 38 хотела на Accor в региона. Засега в столицата има един хотел от марката Novotel, в който отново инвеститор е "Маркан", както и отворилият в края на 2014 г. ibis в близост до летище София. В Пловдив групата е представена също с бранда Novotel, който обаче се управлява чрез франчайз от "Синергон холдинг", а не директно от Orbis.

Статията е обновена на 19.03.2016 г. в 12:53 ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Управлението на блоковете: Е-събрания, гласуване по имейл, събиране на дългове от общини 1 Управлението на блоковете: Е-събрания, гласуване по имейл, събиране на дългове от общини

Държавата избистря 11-ата ревизия на закона за етажната собственост, в която ще има повече права за домоуправителите и ще има правила за затворените комплекси

20 окт 2019, 1857 прочитания

Rifiniti отскочи на глобално ниво Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

18 окт 2019, 3266 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Приходите на моловете Galleria в Стара Загора и Бургас леко растат

Полският собственик GTC отчита печалба за пръв път от пет години през 2015 г.

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10