Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 мар 2016, 17:17, 9235 прочитания

Приходите на моловете Galleria в Стара Загора и Бургас леко растат

Полският собственик GTC отчита печалба за пръв път от пет години през 2015 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата планира инвестиции и в София, но не уточнява в кой сегмент на недвижимите имоти.
Полската група GTC, собственик на моловете Galleria Stara Zagora и Galleria Burgas, отчита печалба през 2015 г. след пет поредни години на загуба. До голяма степен успехът за това се дължи на успешно приключилата програма на преструктуриране и репозициониране на компанията.

През 2015 г. групата е продала пет неосновни актива, сред които мол "Галерия Варна". Той беше купен срещу 5.5 млн. евро от част от инвеститорите в "Сити клиник", които планират да го превърнат в лечебно заведение. През изминалата година полската група е била принудена да промени някои от инвестиционните си планове, включително тези за нови проекти в България, Румъния и Хърватия, тъй като те не отговарят на предварително прогнозираната възвращаемост. Това означава, че проектът на GTC за мол в Русе с търговска площ 42 хил. кв.м явно ще остане само на хартия. "Засега не планираме нов проект в Русе, така че вероятно ще продадем земята си там", обясни пред "Капитал Daily" Алекс Линчев, който е мениджър на обектите в Бургас и Стара Загора. Той сподели, че групата гледа по-скоро в посока София, но не уточни в кой сегмент на недвижимите имоти е планирана инвестиция в столицата.


Резултати в България

През миналата година приходите на групата в България леко растат. През 2015 г. са достигнали 7.96 млн. евро в сравнение със 7.35 млн. евро през предходната година. Разходите се свиват от над 2.4 млн. евро през 2014 г. до под 2.1 млн. евро през миналата година.

Общата нетна отдаваема площ на търговските обекти на групата в България е 61 хил. кв.м в двата проекта - Galleria Stara Zagora и Galleria Burgas. Средната заетост в двата мола достига 82%. Това е най-ниската заетост в сравнение с обектите в другите държави, където оперира GTC - Полша, Унгария, Румъния, Сърбия и Хърватия.



Балансовата стойност на активите в България възлиза на 54.9 млн. евро към 31 декември 2015 г. в сравнение с 55.7 млн. евро към края на 2014 г. Намалението вероятно е заради продажбата на мол Galleria Varna през миналата година. Средната продължителност на наемите е пет години, а доходността се определя на 9.3%. Средният наем, който генерира портфейлът в България, е 9.4 евро на кв.м на месец.

Промени в Бургас

Galleria Burgas, който беше завършен през пролетта на 2012 г., към края на 2015 г. е един от топ активите на GTC с балансова стойност от 45.6 млн. евро. Приходите му от наеми и свързани дейности за миналата година са били малко над 5.6 млн. евро, а печалбата е 3.1 млн. евро. От консолидирания отчет на полския собственик не става ясно дали финансовият резултат на търговския център е брутен или нетен.

През миналата година бургаският мол прекрати договора си с държателя на франчайз правата за веригата Carrefour - "КМБ България", заради неизпълнението му от наемателя. На негово място за пръв път в търговския център влезе Lidl, а на останалата част от площите на бившия Carrefour вече има и магазин на Waikiki. "На част от площите на хранителната верига ще влезе още една модна марка, която за пръв път ще стъпи на бургаския пазар", разказа Алекс Линчев. Сред новите брандове в Galleria Burgas са още Nike, Pinko, Patrizia Pepe.

Според Линчев тази година се очаква летният сезон да бъде по-силен от миналогодишния и това ще се отрази положително на търговския център. "Получихме сигнали от туристическите агенции за 100% ръст на резервациите от началото на годината спрямо предходната, така че очакваме добри резултати", обясни Линчев.

Новости и в Стара Загора

За разлика от бургаския мол, Galleria Stara Zagora е един от най-обезценените активи на полската група, като за 2014 г. е изтрил 10 млн. евро от балансовата си стойност. Българското дружество има 2.3 млн. евро приходи от наеми и 5.7 млн. евро загуба през 2015 г. През миналата година групата и ЕБВР са се споразумели за преструктуриране на заем, предоставен на Galleria Stara Zagora.

В търговския център също има промени в микса от наематели. "Преди дни открихме първия монобранд магазин на Tom Tailor в града, а преди време успешно заменихме Zara с Waikiki", обясни Линчев. Мениджърът сподели, че през 2016 г. в мола ще влезе нова марка на мястото на магазина за обувки Humanic. През миналата година в търговския център нае площи и веригата за производство и търговия на дребно с обувки CCC. Обектът им в Стара Загора е и най-големият магазин за обувки в страната.

"Молът навлиза в шестата си година и въпреки трудното начало и предизвикателните за развитието му години според мен го очаква сигурен растеж", коментира резултатите на Galleria Stara Zagora Алекс Линчев.

Глътка въздух над водата

През 2015 г. резултатите на полската група се подобряват. Според отчета GTC излиза на печалба от 26 млн. евро спрямо загуба от 194 млн. евро през 2014 г. Приходите за миналата година са 117 млн. евро в сравнение със 124 млн. евро през предходния период. Това понижение е главно заради продажбата на активи, както и заради по-бавния ръст на продажбите на жилища в страните, в които групата има жилищни проекти, се посочва в отчета. Общата стойност на имотите на компанията достига над 1.32 млрд. евро за 2015 г., повишение спрямо предходната година, тъй като компанията е придобила нови активи.

приключването на преструктурирането на дълговете, оптимизацията на структурата на управление и увеличението на капитала GTC започна изпълнението на стратегията за растеж, фокусирана върху развитието на избраните проекти и придобиване на доходоносни имоти в основните си пазари", посочва изпълнителният директор на групата Томас Курцман. През 2016 г. групата ще продължи да се фокусира върху подобряване на портфейла си от активи, както и върху по-нататъшно развитие на съществуващите си търговски проекти.
Резултатите на групата в България

- През 2015 г. постъпленията са достигнали 7.96 млн. евро в сравнение със 7.35 млн. евро през предходната година.
- Приходите на Galleria Burgas от наеми и свързани дейности за 2015 г. са били малко над 5.6 млн. евро, а печалбата - 3.1 млн. евро.
- Galleria Stara Zagora има 2.3 млн. евро приходи от наеми и 5.7 млн. евро загуба през 2015 г.
- Средната заетост в двата мола достига 82%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: GTC А Група проекти

Прочетете и това

Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв. Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв.

Парцелът с изоставени малки хотелски сгради се намира близо до морския сарай на Доган

28 май 2020, 2351 прочитания

Покупко-продажбите на имоти спадат с 55% през април 3 Покупко-продажбите на имоти спадат с 55% през април

В София сделките намаляват с една трета, в петте големи града - наполовина, показват данни на Агенция по вписванията

26 май 2020, 8677 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Продажбите на втори дом на руски граждани са спаднали значително

Според Green Life обаче ваканционните комплекси остават търсени от семейства с деца

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10