С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 мар 2016, 8:32, 6771 прочитания

Българските вериги все повече променят визията на обектите си

Според "Корект Проект" родните марки трябва да унифицират магазините си в конкурентната среда на международните гиганти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Навлизането на международни вериги от висок клас на българския пазар накара и местните търговци да следват определен стандарт за корпоративна визия на обектите си. Затова от началото на годината все по-често се наблюдава процес по обновяване на магазините им чрез въвеждане на обща концепция за изграждане и обзавеждане, коментират консултантите от "Корект Проект". Въпреки че подобна стратегия е свързана със значителна инвестиция, тя се оказва единственият начин търговците да запазят и дори да засилят позициите си. "Очакванията ни са процесът по унифициране на веригите да е активен до края на годината, като най-много обновявания ще се планират за топлите месеци", обяснява Димитър Недев, управител на "Корект Проект". "Всеки такъв процес генерира обем от свързани дейности, а разходите могат да бъдат намалени с до 12% с оптимизация на процесите", посочват от компанията, специализирана в цялостното обслужване на строително-инвестиционни проекти. Веригите, които активно работят по унифициране на обектите си през тази година, са основно аптеки, магазини за спортни стоки, регионални хранителни вериги и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа.

Кои са проблемите

Освен с осигуряването на финансиране фирмите се сблъскват и с проблема на организация и контрол на изпълнението на подобен мащабен проект. В общия случай търговците вече имат собствена сграда, изградена на принципа build-to-suit. Когато са започнали процес на разрастване, те са наели обекти в гъстонаселените зони, където възможностите за изграждане на собствени магазини са ограничени. Така се появяват и основните проблеми, свързани с нелесното унифициране на различни по големина и разпределение помещения, в това число с различна етажност и основни технически характеристики. "В процес на унифициране търговците трябва при оптимален бюджет, съобразен със срока на наемане, да се справят с всички особености на помещението, постигайки краен резултат, който ще позволи купувачите да получат услуга, напълно идентична по качество както в собствените обекти на бранда, така и в наетите", обобщава Димитър Недев.

Трудният избор

Локация, локация, локация. Това са трите фактора, от които зависи цената на един имот според старо правило на пазара на недвижимости. Именно затова пазарната логика предполага, когато наемат, търговците инвеститори да следват предимно данните за пътникопотока и неговата платежоспособност, което много често ги прави заложници на локацията и следващите от нея недостатъци или ограничения.


"Малки пространства, невъзможност за преустройство или специфики за придобиване на тротоарно право са само част от предизвикателствата, пред които се изправят търговците", посочва Недев. Според него в страната съществува набор от нормативни изисквания, които трябва да бъдат следвани, и може да се окаже, че даден обект просто не може да бъде брандиран външно например. Въпреки това търговците обичайно "влизат в битката", въпреки че това ще оскъпи проектите им, тъй като интензивният поток от хора е първият им приоритет.

"Организирането на дадено пространство е въпрос не само на интериор, но и на внимателна техническа преценка на проектния мениджър", посочват експертите. Търговските помещения най-често са разположени на партерни етажи, старите сгради нямат актуални планове и всяко подценяване на рисковете може да има сериозни последствия. Затова компромисите при избора на локация трябва да се преценяват спрямо последиците, свързани с реализацията на проекта.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Жк "Васил Божков" 9 Жк "Васил Божков"

Бивш имот на "Балканкар" на столичния булевард "Цар Борис III" ще се превърне в нов мащабен жилищен комплекс с 14 сгради

14 дек 2018, 10730 прочитания

Годишни тенденции в офис дизайна Годишни тенденции в офис дизайна

Добрата работна среда е от решаващо значение за ефективността на работещите в офисите

14 дек 2018, 1397 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
"Витошка": Пренареждане

След цялостната й визуална трансформация на търговската улица на София се наблюдава намаляване на свободните площи и лек ръст в наемните цени

Краят на митата върху износа на ток

Съдът на ЕС реши, че е незаконно държавите членки да налагат такси при износа на електроенерегия. Бълагрия единствена все още прави това

Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Жирардели беше обявен за собственик на "Юлен", АВВ продава част от заводите си на Hitachi, вероятно и фабриката си в Севлиево

Емисия

DAILY @7AM // 18.12.2018 Прочетете