С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 мар 2016, 8:32, 7475 прочитания

Българските вериги все повече променят визията на обектите си

Според "Корект Проект" родните марки трябва да унифицират магазините си в конкурентната среда на международните гиганти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Навлизането на международни вериги от висок клас на българския пазар накара и местните търговци да следват определен стандарт за корпоративна визия на обектите си. Затова от началото на годината все по-често се наблюдава процес по обновяване на магазините им чрез въвеждане на обща концепция за изграждане и обзавеждане, коментират консултантите от "Корект Проект". Въпреки че подобна стратегия е свързана със значителна инвестиция, тя се оказва единственият начин търговците да запазят и дори да засилят позициите си. "Очакванията ни са процесът по унифициране на веригите да е активен до края на годината, като най-много обновявания ще се планират за топлите месеци", обяснява Димитър Недев, управител на "Корект Проект". "Всеки такъв процес генерира обем от свързани дейности, а разходите могат да бъдат намалени с до 12% с оптимизация на процесите", посочват от компанията, специализирана в цялостното обслужване на строително-инвестиционни проекти. Веригите, които активно работят по унифициране на обектите си през тази година, са основно аптеки, магазини за спортни стоки, регионални хранителни вериги и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа.

Кои са проблемите

Освен с осигуряването на финансиране фирмите се сблъскват и с проблема на организация и контрол на изпълнението на подобен мащабен проект. В общия случай търговците вече имат собствена сграда, изградена на принципа build-to-suit. Когато са започнали процес на разрастване, те са наели обекти в гъстонаселените зони, където възможностите за изграждане на собствени магазини са ограничени. Така се появяват и основните проблеми, свързани с нелесното унифициране на различни по големина и разпределение помещения, в това число с различна етажност и основни технически характеристики. "В процес на унифициране търговците трябва при оптимален бюджет, съобразен със срока на наемане, да се справят с всички особености на помещението, постигайки краен резултат, който ще позволи купувачите да получат услуга, напълно идентична по качество както в собствените обекти на бранда, така и в наетите", обобщава Димитър Недев.

Трудният избор

Локация, локация, локация. Това са трите фактора, от които зависи цената на един имот според старо правило на пазара на недвижимости. Именно затова пазарната логика предполага, когато наемат, търговците инвеститори да следват предимно данните за пътникопотока и неговата платежоспособност, което много често ги прави заложници на локацията и следващите от нея недостатъци или ограничения.


"Малки пространства, невъзможност за преустройство или специфики за придобиване на тротоарно право са само част от предизвикателствата, пред които се изправят търговците", посочва Недев. Според него в страната съществува набор от нормативни изисквания, които трябва да бъдат следвани, и може да се окаже, че даден обект просто не може да бъде брандиран външно например. Въпреки това търговците обичайно "влизат в битката", въпреки че това ще оскъпи проектите им, тъй като интензивният поток от хора е първият им приоритет.

"Организирането на дадено пространство е въпрос не само на интериор, но и на внимателна техническа преценка на проектния мениджър", посочват експертите. Търговските помещения най-често са разположени на партерни етажи, старите сгради нямат актуални планове и всяко подценяване на рисковете може да има сериозни последствия. Затова компромисите при избора на локация трябва да се преценяват спрямо последиците, свързани с реализацията на проекта.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лек спад в сделките с индустриални имоти през полугодието на 2019 г. Лек спад в сделките с индустриални имоти през полугодието на 2019 г.

В района на София има търсене, в Южна България то е предимно на малки площи, а в Северна очакват магистралата

14 юли 2019, 2003 прочитания

Великанът на входа на София 12 Великанът на входа на София

Рибният бизнесмен Петко Русинов инвестира в жилищна сграда с 31.5 хил. кв. м РЗП до Околовръстното в "Младост 4"

12 юли 2019, 18730 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
"Витошка": Пренареждане

След цялостната й визуална трансформация на търговската улица на София се наблюдава намаляване на свободните площи и лек ръст в наемните цени

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

F-16 полетя към парламента

Управляващите искат да финализират купуването на изтребителите преди местните избори

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш