Обемът на свободните търговски площи в страната се понижава
В София се наблюдава обратната тенденция заради новооткрития "Сан Стефано Плаза"


Деница Симеонова

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Обемът на търговските площи в страната спада до 830 хил. кв.м към края на първото тримесечие на 2016 г., сочи пазарното изследване на MBL|CBRE. "Изменението в обема се дължи основно на два фактора - затварянето на търговски център "Галерия Пловдив" с площ 51 хил. кв.м и добавянето на 12 хил. кв.м от новооткрития комплекс "Сан Стефано Плаза" в София", коментира Мими Белчева, мениджър "Търговски площи" в консултантската компания. Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, със спад около 5% от нивото им от края на 2015 г., изчисляват експертите.
В резултат от изменението в София, обемът на свободните търговски площи в града се увеличава до 13.5% от общите площи и възлиза на 57 хил. кв.м. В останалата част на страната се наблюдава обратната тенденция – свободните площи намаляват и вече са 45 хил. кв.м, или 13.7% от общите търговски площи извън столицата.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.