Обемът на свободните търговски площи в страната се понижава

В София се наблюдава обратната тенденция заради новооткрития "Сан Стефано Плаза"

Експертите от MBL|CBRE очакват повишена конкуренция при търговските центрове в София и Пловдив тази година
Експертите от MBL|CBRE очакват повишена конкуренция при търговските центрове в София и Пловдив тази година
Експертите от MBL|CBRE очакват повишена конкуренция при търговските центрове в София и Пловдив тази година    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Експертите от MBL|CBRE очакват повишена конкуренция при търговските центрове в София и Пловдив тази година    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Обемът на търговските площи в страната спада до 830 хил. кв.м към края на първото тримесечие на 2016 г., сочи пазарното изследване на MBL|CBRE. "Изменението в обема се дължи основно на два фактора - затварянето на търговски център "Галерия Пловдив" с площ 51 хил. кв.м и добавянето на 12 хил. кв.м от новооткрития комплекс "Сан Стефано Плаза" в София", коментира Мими Белчева, мениджър "Търговски площи" в консултантската компания. Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, със спад около 5% от нивото им от края на 2015 г., изчисляват експертите.

В резултат от изменението в София, обемът на свободните търговски площи в града се увеличава до 13.5% от общите площи и възлиза на 57 хил. кв.м. В останалата част на страната се наблюдава обратната тенденция – свободните площи намаляват и вече са 45 хил. кв.м, или 13.7% от общите търговски площи извън столицата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар