Цената е основен критерий при избора на офис, но мястото и качеството са все по-важни

Това показва проучване на MBL сред 80 компании от различни сектори

Според анкетираните компании бул. "Цариградско шосе" е най-привлекателният район за избор на офис, а сред основните причини за това са, че там вече има налични разработени офис сгради и утвърдени наематели
Според анкетираните компании бул. "Цариградско шосе" е най-привлекателният район за избор на офис, а сред основните причини за това са, че там вече има налични разработени офис сгради и утвърдени наематели    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Според анкетираните компании бул. "Цариградско шосе" е най-привлекателният район за избор на офис, а сред основните причини за това са, че там вече има налични разработени офис сгради и утвърдени наематели
Според анкетираните компании бул. "Цариградско шосе" е най-привлекателният район за избор на офис, а сред основните причини за това са, че там вече има налични разработени офис сгради и утвърдени наематели    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Подобряване на пазара на офиси в столицата и в някои от големите градове отчитат експертите през последните две години. Това води до ускорено търсене, намаляващ обем свободни площи, повишаващи се разходи за наемателите и ограничаваща рамка на пазара на работна ръка. Същевременно компаниите имат по-високи изисквания при избора на офис. Въпреки че количествените фактори като наем и такса за поддръжка продължават да са водещи при търсенето на фирмите, тежестта на качествените фактори като достъпност на локацията, качество на сградата и нейното управление се увеличава (виж инфографиката). Това сочи последното пазарно проучване на MBL|CBRE, което беше представено в сряда. Изследването обхваща 80 компании, представители на водещите наематели на офис сгради в София (от широк спектър сектори като информационни технологии, аутсорсинг, професионални услуги, здравеопазване, финанси, застраховане и недвижими имоти, бързооборотни стоки, производство и др.), работодатели на над 15 хил. служители, които заемат общо повече от 150 хил. кв.м офис площи.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    dreamer79 avatar :-|
    атанас

    Много добре написана маркетингова статия с 0 полезна информация освен "Търсете площи в новите сгради на края на града, че ще свършат.". Не се говори нищо за КАЧЕСТВОТО на офиса като фактор. Всичко било цена и площ. Господата журналисти, ако претендират, че не пускат ПР, и бяха професионалисти да пишат статия за съвет за тенденции за избор на офис(Договори се подписват и за по 10г напред, та е важно кое как е по света и да не е стигнало тук.), щяха поне да потърсят какво се търси днес в нормални държави и защо. Изненадата в това се намира лесно в интернет с търсения като "effects of distraction on productivity", "open space offices and productivity". Има една яка глава от невероятна книга по темата защо проекти се провалят постоянно в софтуерната индустрия(но важи за почти всеки тип офис с вид мисловна дейност)- "peopleware", която е кръстена "Тук нищо не се вълши от 9 до 5". Изследванията показват минимум 30% повече разсейване и губене на време за работа в опън спейс, в пъти повече стрес(особено без прозорци или при хора зад гърба ти), в пъти по-голямо текучество на кадрите, невъзможност човек да се концентрира над задачи и често падане на производителността на 10%, та до 0. В САЩ компании масово от няколко години насам след края на предния договор сменят хангарите с места със стаи, светлина за всеки и т.н. и почват да отчитат ефект на ръст на производителността и по 70%. В скандинавските държави имат закони за прозорец за всеки, стая и минимум площ. Изненада- бизнесът отчита положителни ефекти и не се оплаква. Отчита се в пъти по-лошо качество на работата и повече време за нея при смяна на 100-120 кв. фута(10м2) без мебелите включени на човек на 70-80. Фирмите и в САЩ масово почват да залагат по 120 и нагоре в търсенето на офис площ. В момента в САЩ отчитат бягство от сградите "клас А". Има купища статистики по въпроса и изследвания на университети. Тези неща в един анализ-ориентир за мениджър как да си планира наемането на офис и бъдещето на компанията като разходи са по-важни от реклама колко търсени били офиси по Цариградско и снимка на кривата кула(изненадващо и случайно намираща се до Метро на Цариградско). Разбира се, може да се намерят и примери и изследвания за плюсове точно на орън спейс "клас А", но анализ без споменаване на друго освен "Всички ще се избият за това място, та бързайте." поне трябва да се малкира като платен ПР.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage