С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 юни 2016, 18:34, 13855 прочитания

Цената е основен критерий при избора на офис, но мястото и качеството са все по-важни

Това показва проучване на MBL сред 80 компании от различни сектори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подобряване на пазара на офиси в столицата и в някои от големите градове отчитат експертите през последните две години. Това води до ускорено търсене, намаляващ обем свободни площи, повишаващи се разходи за наемателите и ограничаваща рамка на пазара на работна ръка. Същевременно компаниите имат по-високи изисквания при избора на офис. Въпреки че количествените фактори като наем и такса за поддръжка продължават да са водещи при търсенето на фирмите, тежестта на качествените фактори като достъпност на локацията, качество на сградата и нейното управление се увеличава (виж инфографиката). Това сочи последното пазарно проучване на MBL|CBRE, което беше представено в сряда. Изследването обхваща 80 компании, представители на водещите наематели на офис сгради в София (от широк спектър сектори като информационни технологии, аутсорсинг, професионални услуги, здравеопазване, финанси, застраховане и недвижими имоти, бързооборотни стоки, производство и др.), работодатели на над 15 хил. служители, които заемат общо повече от 150 хил. кв.м офис площи.

Планове за растеж


Един от движещите фактори за раздвижването на пазара на офис площи е експанзията на големите наематели през последните пет години. Според проучването на MBL почти 84% от анкетираните фирми са увеличили персонала си през този период, като мнозинството са се разраснали с над 25%. Плановете за следващите две години също са позитивни - две-трети от анкетираните компании предвиждат да наемат нови служители. Фирмите от секторите IT, аутсорсинг и професионални услуги посочват, че планираното разрастване за периода ще бъде повече от 25%.

Локацията

Очакванията на експертите са, че сериозна част от новонаетия персонал на компаниите ще бъде в сателитни офиси в провинциалните градове. Според резултатите от анкетата 13% от фирмите възнамеряват да открият представителство извън столицата. Проучването отчита, че 11% от фирмите вече имат такова, почти същият процент за момента не са сигурни, а 64% от анкетираните нямат намерение да излизат извън София.



"Интересно е, че компаниите посочват Велико Търново като потенциална локация за нов офис, но сред предпочитаните дестинации не е отбелязан Бургас, където през последните години се виждат доста положителни инициативи от страна на местната власт за привличане на бизнеса", коментира Николай Неов, мениджър "Офис площи" в МBL|CBRE. Част от компаниите обаче се колебаят между няколко локации, така че все пак може да изберат офис в морския град.

Избор на офис в София


Според анкетираните компании бул. "Цариградско шосе" е най-привлекателният район за избор на офис в столицата, а сред основните причини за това са, че там вече има налични разработени офис сгради и утвърдени наематели. Интересът обаче е не по-малък към центъра, Бизнес парка и жк "Младост", както и кварталите "Лозенец" и "Хладилника".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре

Дружествата от сектора отчитат поредна много добра година, а държавата и общините са основните източници на финансиране

4 дек 2019, 5702 прочитания

Тълпата и имотите Тълпата и имотите

Споделеното финансиране на проекти в сферата на недвижимостите става все по-срещано явление

3 дек 2019, 3198 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Marriott оглежда проекти в София, Holiday Inn отваря в Пловдив

Според мениджърите на световните вериги средновисокият клас градски хотели са с най-голям потенциал за развитие

Още от Капитал
Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Ново място: Little Bird Place

Галерията е посветена на взаимовръзките между природата и изкуството

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10