С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 юни 2016, 17:46, 18639 прочитания

Marriott оглежда проекти в София, Holiday Inn отваря в Пловдив

Според мениджърите на световните вериги средновисокият клас градски хотели са с най-голям потенциал за развитие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Представителят на Accor Hotels Франк Реул обяви, че гледат и към обекти по българското Черноморие.

Илюстрация

Има голям потенциал и възможности за развитие на туристическата индустрия на България. И затова големи международни брандове се оглеждат за софийски хотели. Това заявиха в дискусия представителите на няколко световни вериги на "Хотелски и туристически инвестиционен форум", организиран с подкрепата на British Bulgarian Business Association и медийното партньорство на вестник "Капитал" в четвъртък. Въпреки това основен проблем за сектора остава пътната и градската инфраструктура в страната. "Туристическата инфраструктура се изгражда от инвеститорите, но вярвам, че правителството и държавата трябва също да положат усилия, за да подкрепят развитието на бизнеса", коментира Нели Сандалска, директор на BT Development Services. Хотелските мениджъри се обединиха и около идеята, че е необходим по-добър маркетинг на национално ниво, за да може да се превърнат курортите в целогодишни туристически дестинации. Към момента световните вериги поглеждат най-вече към градовете, където планират да представят проекти предимно от среден клас, но не пренебрегват и възможността за нови начинания в курортите (виж карето).

Нови проекти в страната


Международните вериги, участници във форума, виждат възможности за развитие на сектора в България и региона след края на икономическата криза. "Сега инвеститорите правят добри анализи, преди да вложат средства. Преди просто се насочваха към по-висок клас брандове, без да преценят всички възможности, но кризата промени това", коментира Ялин Ялтиракли, директор "Развитие – Турция и Източна Европа" на InterContinental Hotels Group. Според него промяната в нагласата на предприемачите дава увереност на веригите, много от които все по-често сключват договори за управление и франчайзинг в региона. Под бранда от догодина ще работи сегашния Radisson, който е собственост на Спас Русев и основателите на "Винпром Пещера" Антон Щерев и Атанас Петров.

"Вече оглеждаме потенциални локации и несъмнено ще се установим в София, а оттам и на други места", обяви Пол Розенбърг, директор "Всички брандове – Европа" в Marriott International. Той посочи, че стратегията на компанията е да започва от столицата и да продължава експанзията си към други градове и курорти.

Един от вече представените оператори в страната - Accor, също планира разрастване в България. "Бизнесът ни в София е много стабилен и искаме да увеличаваме броя на собствеността ни в цялата страната в следващите няколко години", заяви Франк Реул, регионален мениджър за Румъния, България и Македония в Accor Hotels. Наскоро веригата обяви, че планира откриването на нов хотел Novotel и ibis на бул. "Тодор Александров" в столицата през четвъртото тримесечие на 2017 г.



До края на годината в Пловдив ще бъде открит и хотел Holiday Inn, съобщи представителят на собственика на марката InterContinental Hotels Group. Ялин Ялтиракли заяви, че групата има намерения да се развива и в по-високата и по-ниската част на пазара тук.
Инвеститор в обекта, който ще е в преустроена офис сграда близо до панаира, е местното дружество "Петров комерс", което държи и "Диамант" в Слънчев бряг. По първоначален план хотелът трябваше да е готов миналата година, но явно се е забавил и според резервационната система на Holiday Inn стаите ще са налични към 20 януари 2017 г. В София веригата има петзвезден обект отдавна, който е разположен в бизнес парка в "Младост".
Пазарът в курортите

От гледна точка на световните вериги хотелите в курортите са по-трудни за управление, тъй като имат сезонен характер и затова операторите се насочват предимно към градовете. Все пак голяма част от представителите в панела обявиха, че вече обмислят проекти и в курортите. "Гледаме към Черноморието в България, имайки предвид, че качеството на труда също е важно, което би могло да бъде пречка за развитие там", коментира Франк Реул от Accor Hotels. Сред предизвикателствата на този пазар е и фактът, че най-добрите места в курортите вече са заети, така че веригите по-скоро трябва да правят преустройства на съществуващи хотели, а не да изграждат нови проекти. От друга страна, предприемачите по Черноморието осъзнават нуждата от брандиране на обектите. "От BT Development Services разглеждаме кой бранд би бил най-подходящ за курортните ни хотели", посочи Нели Сандалска. Компанията развива проекти в Боровец, във Варна и съседните курорти и Велико Търново.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещият софийски жк "Галакси" 2 Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

6 дек 2019, 3030 прочитания

Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре

Дружествата от сектора отчитат поредна много добра година, а държавата и общините са основните източници на финансиране

4 дек 2019, 6075 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Христо Илиев: Инвестираме в пет жилищни проекта и в един офисен

Основателят и председател на Съвета на директорите на AG Capital пред "Капитал"

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10