Затварянето на обекти на "Карфур" увеличи свободните търговски площи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Затварянето на обекти на "Карфур" увеличи свободните търговски площи

Леко нарастване на общите заети площи се наблюдава в София, където заетостта достига до 87%.

Затварянето на обекти на "Карфур" увеличи свободните търговски площи

През второто тримесечие се е запазила общата площ на търговските центрове, показва анализ на MBL

15614 прочитания

Леко нарастване на общите заети площи се наблюдава в София, където заетостта достига до 87%.

© Надежда Чипева


През второто полугодие се очаква да отвори "Марково тепе мол" в Пловдив, което ще добави 18 хил. кв. м. към общата търговска площ.

Общата площ на търговските центрове в България запазва нивата си от първото тримесечие на годината – 760 хил. кв. м., заради липсата на строежи на нови молове в страната. От тях 428 хил. кв. м. са в София, а останалите са извън столицата, показва анализ за второто тримесечие на консултантската компания MBL.

За същия период не са обявени нови проекти и се наблюдава растеж на обема на свободни търговски площи в страната, който се дължи основно на затварянето на много обекти на "Карфур" в страната. Освобождаването на магазини на веригата във водещи търговски центрове извън София води до увеличение на общата свободна площ на близо 120 хил. кв. м., което е с 18% повече спрямо предното тримесечие. Леко нарастване на общите заети площи се наблюдава в София, където заетостта достига до 87%. Очакванията за второто полугодие са свързани с отварянето на "Марково тепе мол" в Пловдив, което ще добави 18 хил. кв. м. към общата търговска площ, както и преустройството на City Center Sofia.

Състоянието на биг бокс сектора

Най-активни през второто тримесечие на 2016 г. остават търговците на хранителни продукти, които са добавили над 8 хил. кв. м. търговска площ към сектора си, спрямо разширението от 10.5 хил. кв. м. през първата четвърт на годината. Тенденцията за размествания на пазара продължава, като най-силно се усетиха оттеглянията на "Пикадили" и "Карфур", последните от които останаха със само пет локации в страната.

От "Билла" продължават да бъдат най-активни в сектора, като през второто тримесечие добавиха два магазина към вече съществуващата си бройка от 101 обекта и се очаква веригата да отвори още седем до края на годината. Другите вериги, които се разширяват, са "Лидл" - обяви нанасянето си в Sofia Ring Mall от есента и плановете за строеж на хипермаркет в Балчик, както и "Кауфланд", които започнаха строежа на единадесетия си магазин в София, който ще е в кв. "Красно село". Веригата скоро ще започне да строи и обект в Ловеч.

През второто тримесечие в сектора се появи и проект за първи български хипермаркет под името "АБО маркет", в който се очаква да отвори през октомври в Bulgaria Mall. Идеята на хипермаркета е да предлага продукти от средни и малки български производители, които нямат представителство в големите вериги магазини. Според доклада, идеята за "АБО маркет" може да доведе до още подобни проекти, които да бъдат алтернатива на обичайните международни супермаркети.

По-високи наеми по търговските улици

Нивата на наеми по търговските улици на София се увеличават в следствие на по-голямото търсене спрямо предлагането, се казва още в анализа. Въпреки тази тенденция, две големи модни марки – Sergio Rossi и Karen Millen, напуснаха търговските улици и вече имат обекти само в моловете.

Активността на инвестициите в Централна и Източна Европа продължава да расте и през второто тримесечие на 2016 г. Те достигнаха 4.5 млрд. евро за периода, като от тях повече от 40% са в ритейл сектора.

Прикачен файл

През второто полугодие се очаква да отвори "Марково тепе мол" в Пловдив, което ще добави 18 хил. кв. м. към общата търговска площ.

Общата площ на търговските центрове в България запазва нивата си от първото тримесечие на годината – 760 хил. кв. м., заради липсата на строежи на нови молове в страната. От тях 428 хил. кв. м. са в София, а останалите са извън столицата, показва анализ за второто тримесечие на консултантската компания MBL.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    нормално е да има в моловете големи хранителни магазини ,дали ше са карефур или други няма значение ,аз ако съм на мястото на управителя на МЕТРО ще открия във всички закрити молове магазини на МЕТРО


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Зелени и на покрива

Зелени и на покрива

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK