Възходът на машините

Как автоматизацията на услугите променя облик на търговските площи

В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.
В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.    ©  Цветелина Белутова
В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.
В куриерските услуги дебютираха автоматизираните пощенски станции, където клиентите сами взимат пратките чрез ПИН код, който получава като SMS на своя телефон.    ©  Цветелина Белутова

Машите прескочиха от индустриалния сектор в търговията и вече обслужват успешно индивидуалните потребители. През последните пет години сме свидетели на бум в развитието на автоматизираните услуги. Те носят със себе си много плюсове - гъвкавост, тъй като не зависят от стандартно работно време, бързина на обслужване, намаляване на разходите за персонал, следователно и по-ниски цени за крайния клиент.

Най-популярните автоматизирани услуги са вендинг машините, които предлагат напитки и храна – кафе автомати, млекомати, машини за фрешове и пакетирани закуски. Банкоматите пък набраха популярност преди 10-15 години, но днес използването им намалява за сметка на картовите плащания. Вероятно в следващите 20-30 години те ще "слязат от сцената" предвид глобалния тренд на преминаване към изцяло безкешови разплащания.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage