Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 ное 2016, 15:33, 8871 прочитания

Свободните търговски площи в София се увеличават

Според експертите от MBL|CBRE това се дължи на продължаващото освобождаване на обекти от Carrefour

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на септември.
Нивото на свободните търговски площи в София нараства значително през третото тримесечие на годината, посочват в доклада си консултантите от MBL|CBRE. Според тях основната причина за това е продължаващото освобождаване на обекти от Carrefour. Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на разглежданото тримесечие.
Новото при моловете
Едно от значимите събития в периода в София беше представянето на визията на ребрандирания City Center Sofia под новото име Park Center. Основните промени в търговския център са реновираната фасада и общи части на сградата, както и местоположението на ескалаторите. Миксът от наематели също е променен - в мола вече са представени търговски марки като Betty Barclay, Scandal, The North Face и др.
В Пловдив мол "Марково тепе" отвори врати в края на октомври. Сред марките, които отварят магазини в новия търговски център, са Tom Tailor, Guess, Liu Jo, Yves Rocher и др.

На търговската улица
При главните търговски улици потреблението продължава да е съсредоточено в ресторантите и кафенетата, особено на столичния булевард "Витоша". Модните ритейлъри са представени главно в моловете и няма нови брандове, представени на ключовата улица. Наемните нива в този тип обекти остават стабилни и експертите не очакват промяна скоро. Според MBL инвестицията в магазин на главна търговска улица е разумен ход, тъй като доходността от подобен обект е между 5.5 и 6%.


Промени при хипермаркетите
Многото освободени площи от Carrefour повлияват осезаемо на пазара в София, давайки отражение в значително по-висок процент на свободни площи в сравнение с предходното тримесечие – делът расте от 13.3% на 18%. Междувременно процентът на незаети площи в търговските центрове извън София отбеляза несъществено изменение – от 19.5% на 18.9%.

Според експертите делът на свободните площи в столицата ще се запази на сравнително високо ниво. В тази посока интерес ще представлява бъдещото запълване на площите, освободени от Carrefour.
Както и през останалата част на годината веригите супермаркети отново са сред най-активните участници на пазара. В периода юли - септември Billa отвори три нови магазина, като продължава да държи първата позиция по брой опериращи обекти (виж графиката). В същото време Kaufland, който води по обща площ на търговските си помещения, обяви плановете си да отвори два нови обекта във Варна в рамките на една година.
През изминалото тримесечие Lidl откри първия си магазин в столичен мол. От MBL посочват, че това отразява новата концепция на веригата по стандарта BREEAM. Компанията поетапно ще обнови всички съществуващи обекти по новия стандарт.

Скандинавско присъствие
Сред тенденциите на пазара е засилващия се интерес от скандинавските компании – IKEA добави още един център за поръчки в страната, в Бургас. Датската компания JYSK увеличи своя пазарен дял с нов, девети магазин във Варна. Средносрочните планове са компанията да оперира в 35 обекта у нас. Най-голямата финландска верига ресторанти за бързо хранене Hesburger също стъпва на българския пазар. Първите два ресторанта ще отворят в Стара Загора и Ловеч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

AirBnB ще компенсира с 250 млн. долара наемодателите си покрай коронавируса AirBnB ще компенсира с 250 млн. долара наемодателите си покрай коронавируса

Не се очаква сериозен ефект от помощта върху бизнеса с краткосрочни наеми в България

31 мар 2020, 2304 прочитания

Собствениците на бизнес сгради искат мораториум върху главниците по заеми и данъчни ваканции 1 Собствениците на бизнес сгради искат мораториум върху главниците по заеми и данъчни ваканции

Тежестта трябва да се поеме балансирано, за да има бързо възстановяване, каза председателят на асоциацията им Таня Косева-Бошова

30 мар 2020, 2363 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
BalREc: Стабилност и оптимизъм за развитието на инвестиционния пазар на недвижими имоти

Повишеният интерес от инвеститорите налага взимане на решения за допустимото натоварване със сгради в столицата, стана ясно по време на конференцията

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10