Свободните търговски площи в София се увеличават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Свободните търговски площи в София се увеличават

Сред основните събития на тримесечието беше представянето на ребрандирания City Center Sofia, сега - Park Center. Главните промени са реновираната фасада и общи части на сградата, както и местоположението на ескалаторите.

Свободните търговски площи в София се увеличават

Според експертите от MBL|CBRE това се дължи на продължаващото освобождаване на обекти от Carrefour

9057 прочитания

Сред основните събития на тримесечието беше представянето на ребрандирания City Center Sofia, сега - Park Center. Главните промени са реновираната фасада и общи части на сградата, както и местоположението на ескалаторите.

© Надежда Чипева


Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на септември.

Нивото на свободните търговски площи в София нараства значително през третото тримесечие на годината, посочват в доклада си консултантите от MBL|CBRE. Според тях основната причина за това е продължаващото освобождаване на обекти от Carrefour. Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на разглежданото тримесечие. Новото при моловете Едно от значимите събития в периода в София беше представянето на визията на ребрандирания City Center Sofia под новото име Park Center. Основните промени в търговския център са реновираната фасада и общи части на сградата, както и местоположението на ескалаторите. Миксът от наематели също е променен - в мола вече са представени търговски марки като Betty Barclay, Scandal, The North Face и др. В Пловдив мол "Марково тепе" отвори врати в края на октомври. Сред марките, които отварят магазини в новия търговски център, са Tom Tailor, Guess, Liu Jo, Yves Rocher и др.

На търговската улица При главните търговски улици потреблението продължава да е съсредоточено в ресторантите и кафенетата, особено на столичния булевард "Витоша". Модните ритейлъри са представени главно в моловете и няма нови брандове, представени на ключовата улица. Наемните нива в този тип обекти остават стабилни и експертите не очакват промяна скоро. Според MBL инвестицията в магазин на главна търговска улица е разумен ход, тъй като доходността от подобен обект е между 5.5 и 6%.

Промени при хипермаркетите

Многото освободени площи от Carrefour повлияват осезаемо на пазара в София, давайки отражение в значително по-висок процент на свободни площи в сравнение с предходното тримесечие – делът расте от 13.3% на 18%. Междувременно процентът на незаети площи в търговските центрове извън София отбеляза несъществено изменение – от 19.5% на 18.9%.

Според експертите делът на свободните площи в столицата ще се запази на сравнително високо ниво. В тази посока интерес ще представлява бъдещото запълване на площите, освободени от Carrefour. Както и през останалата част на годината веригите супермаркети отново са сред най-активните участници на пазара. В периода юли - септември Billa отвори три нови магазина, като продължава да държи първата позиция по брой опериращи обекти (виж графиката). В същото време Kaufland, който води по обща площ на търговските си помещения, обяви плановете си да отвори два нови обекта във Варна в рамките на една година. През изминалото тримесечие Lidl откри първия си магазин в столичен мол. От MBL посочват, че това отразява новата концепция на веригата по стандарта BREEAM. Компанията поетапно ще обнови всички съществуващи обекти по новия стандарт.

Скандинавско присъствие Сред тенденциите на пазара е засилващия се интерес от скандинавските компании – IKEA добави още един център за поръчки в страната, в Бургас. Датската компания JYSK увеличи своя пазарен дял с нов, девети магазин във Варна. Средносрочните планове са компанията да оперира в 35 обекта у нас. Най-голямата финландска верига ресторанти за бързо хранене Hesburger също стъпва на българския пазар. Първите два ресторанта ще отворят в Стара Загора и Ловеч.

Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на септември.

Нивото на свободните търговски площи в София нараства значително през третото тримесечие на годината, посочват в доклада си консултантите от MBL|CBRE. Според тях основната причина за това е продължаващото освобождаване на обекти от Carrefour. Общият обем на търговските площи запазва нивото си от 760 хил. кв.м към края на разглежданото тримесечие. Новото при моловете Едно от значимите събития в периода в София беше представянето на визията на ребрандирания City Center Sofia под новото име Park Center. Основните промени в търговския център са реновираната фасада и общи части на сградата, както и местоположението на ескалаторите. Миксът от наематели също е променен - в мола вече са представени търговски марки като Betty Barclay, Scandal, The North Face и др. В Пловдив мол "Марково тепе" отвори врати в края на октомври. Сред марките, които отварят магазини в новия търговски център, са Tom Tailor, Guess, Liu Jo, Yves Rocher и др.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Нова логистика в източна София

Нова логистика в източна София

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK