С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 16:34, 10604 прочитания

София е сред топ локациите в Европа с потенциал за развитие на нови търговски центрове

Причина за това е комбинацията от силни макроикономически фундаменти и ниска наситеност на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ритейлърите активно търсят да разширяват мрежите си, поради което наемните нива в търговските центрове нарастват.
По-малко молове са построени в Европа през първата половина на годината. Обемът нови търговските центрове достига 1.3 млн. кв.м, или със 7% по-малко, отколкото през съответния период на 2015 г., като Турция и Русия са на челно място в класацията, допринасяйки за 40% от новите площи. Това съобщават в последния си доклад консултантите от Cushman&Wakefield.
Българската столица заедно с Лондон, Бристол, Единбург, Барселона, Мюнхен, Анкара и Истанбул обаче е определена като топ локация с потенциал за развитие на нови търговски центрове. "Причина за това е комбинацията от силни макроикономически фундаменти и ниска наситеност на пазара", заключват в доклада си консултантите.

Потенциалът на София


Наситеността на търговски центрове в София е относително ниска - 234.6 кв.м на 1000 души. Този факт в комбинация с прогнозата за годишен ръст от 4.1% в потреблението за следващите пет години ще генерира добри възможности за този пазар, посочват от Cushman&Wakefield. За сравнение - очакванията са потреблението в Истанбул да расте с 4%, в Анкара с около 3.8%, а средно в Централна и Източна Европа с 3.5% годишно, сочи докладът на консултантите.
През тази година в столицата няма отворени нови молове, няма и предстоящи проекти за такива. Индикациите обаче са, че ритейлърите активно търсят да разширяват мрежите си, поради което наемните нива в търговските центрове нарастват.
Тенденции на пазара
Сред основните тенденции на пазара в региона са преустройството и ремонтите на моловете, тъй като по-голямата част от търговските центрове в Централна и Източна Европа са строени през 90-те години. Това е основен фактор за запазване на атрактивността и конкурентоспособността на обектите. В Букурещ собственикът на моловете Bucuresti Mall (отворен през 1999 г.) и Plaza Romania (2004 г.) Anchor Group инвестира над 26 млн. евро в преустройството им. В София на десетата година от построяването му молът до "Хемус" City Center Sofia, сега Park Center, също промени облика си. Новият му собственик - Revetas Capital, инвестира само за обновяването му между 6 и 8 млн. евро.

Подобно на колегите си в Западна Европа собствениците на търговски центрове в източната част на континента също добавят елементи на развлекателни и площи за отдих в моловете. В допълнение промените в микса от наематели вече са по-чести в много проекти в региона. По данни на Forton значителна част от откритите нови магазини в столицата в периода юли - септември са в Sofia Ring Mall, Paradise Center и Park Center.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня "Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня

Той предвижда осъвременяване на двата басейна, парна баня. сауна, джакузи и зала за събития

16 окт 2019, 662 прочитания

Ново време за "Славянска беседа" 3 Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

11 окт 2019, 7812 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Австрийската група Immoeast излиза от "Стоков базар Илиянци"

Другият акционер "Бул проперти" вече ще има пълен контрол

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10