С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 16:34, 10669 прочитания

София е сред топ локациите в Европа с потенциал за развитие на нови търговски центрове

Причина за това е комбинацията от силни макроикономически фундаменти и ниска наситеност на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ритейлърите активно търсят да разширяват мрежите си, поради което наемните нива в търговските центрове нарастват.
По-малко молове са построени в Европа през първата половина на годината. Обемът нови търговските центрове достига 1.3 млн. кв.м, или със 7% по-малко, отколкото през съответния период на 2015 г., като Турция и Русия са на челно място в класацията, допринасяйки за 40% от новите площи. Това съобщават в последния си доклад консултантите от Cushman&Wakefield.
Българската столица заедно с Лондон, Бристол, Единбург, Барселона, Мюнхен, Анкара и Истанбул обаче е определена като топ локация с потенциал за развитие на нови търговски центрове. "Причина за това е комбинацията от силни макроикономически фундаменти и ниска наситеност на пазара", заключват в доклада си консултантите.

Потенциалът на София


Наситеността на търговски центрове в София е относително ниска - 234.6 кв.м на 1000 души. Този факт в комбинация с прогнозата за годишен ръст от 4.1% в потреблението за следващите пет години ще генерира добри възможности за този пазар, посочват от Cushman&Wakefield. За сравнение - очакванията са потреблението в Истанбул да расте с 4%, в Анкара с около 3.8%, а средно в Централна и Източна Европа с 3.5% годишно, сочи докладът на консултантите.
През тази година в столицата няма отворени нови молове, няма и предстоящи проекти за такива. Индикациите обаче са, че ритейлърите активно търсят да разширяват мрежите си, поради което наемните нива в търговските центрове нарастват.
Тенденции на пазара
Сред основните тенденции на пазара в региона са преустройството и ремонтите на моловете, тъй като по-голямата част от търговските центрове в Централна и Източна Европа са строени през 90-те години. Това е основен фактор за запазване на атрактивността и конкурентоспособността на обектите. В Букурещ собственикът на моловете Bucuresti Mall (отворен през 1999 г.) и Plaza Romania (2004 г.) Anchor Group инвестира над 26 млн. евро в преустройството им. В София на десетата година от построяването му молът до "Хемус" City Center Sofia, сега Park Center, също промени облика си. Новият му собственик - Revetas Capital, инвестира само за обновяването му между 6 и 8 млн. евро.

Подобно на колегите си в Западна Европа собствениците на търговски центрове в източната част на континента също добавят елементи на развлекателни и площи за отдих в моловете. В допълнение промените в микса от наематели вече са по-чести в много проекти в региона. По данни на Forton значителна част от откритите нови магазини в столицата в периода юли - септември са в Sofia Ring Mall, Paradise Center и Park Center.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Покупките на имоти нарастват и през 2019 г. Покупките на имоти нарастват и през 2019 г.

В София, Варна и Бургас сделките се увеличават, само в Пловдив има лек спад, сочи статистиката на Агенция по вписванията

18 яну 2020, 510 прочитания

"Резиденция Калина" е любимият ми проект, в който съм решил да остана "Резиденция Калина" е любимият ми проект, в който съм решил да остана

Инвеститорът д-р Христо Кусев за предизвикателството да предложиш на пазара нова концепция за селище от затворен тип

18 яну 2020, 1430 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Австрийската група Immoeast излиза от "Стоков базар Илиянци"

Другият акционер "Бул проперти" вече ще има пълен контрол

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10