С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 яну 2017, 14:02, 12957 прочитания

Сделките с ваканционни имоти могат да нараснат с до 10% при стабилни цени

Това прогнозират за 2017 г. от инвестиционната компания Green Life

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между
40 000 и 60 000 евро
за апартамент с една спалня е средният бюджет на клиентите на Green Life.

Изминалата 2016 г. е била стабилна за ваканционния пазар, а прогнозата за настоящата година е за ръст на сделките до 10%, в случай че геополитическата картина не претърпи нови сътресения, сочи обзорът на инвестиционната компания Green Life Development&Resorts. Според наблюденията й цените на този тип имоти през последните 12 месеца са се задържали без съществени промени, а интересът от страна на купувачите е бил устойчив.

"Макар да не станахме свидетели на нови инвестиции и проекти, интересът от страна на клиентите бе достатъчно силен, за да даде спокойствие на настоящите участници на пазара", коментира изпълнителният директор на компанията Теофил Петров. Във връзка с това експертът очаква повишена предприемаческа активност и повече сключени сделки през 2017 г. Green Life също ще инвестира в нови проекти - през настоящата година започва строителството на нова фаза с 65 апартамента в проекта на компанията "Айвазовски парк" в Поморие, както и на 100 жилища в Green Life Beach Resort в Созопол. Апартаментите ще са готови за летния сезон на 2018 г., като се очаква над 50% от продажбите да бъдат направени във фаза строителство.


Повече български купувачи

Сред основните характеристики на пазара според погледа на компанията е сериозната заявка на българските купувачи да формират съществен дял от пазара на ваканционни имоти. "Процентът на сънародниците ни значително се увеличи през изминалите 12 месеца, като тенденцията е валидна за всички курорти, върху които имаме наблюдения. В Созопол над 40% от купувачите в нашия проект през 2016 г. са български граждани. В Поморие делът им е малко над 30%", казва Теофил Петров. Основната част от останалите купувачи са руснаци, следвани от по-малки проценти украинци, западноевропейци и казахстанци. "През 2017 г. ще се концентрираме още повече върху родните купувачи и ще проучим по-внимателно техните изисквания", казва управителят.

Профил на клиентите



Клиентите на компанията в Созопол са млади или семейства на средна възраст с деца. "Те купуват имота с различни цели – както за собствено ползване, така и за отдаване под наем. Все пак купувачите, склонни да отдават под наем, не формират съществен дял и са по-малко от 10%", казва Петров. Характеристика на повечето клиенти е и че не използват ипотечни кредити, а купуват с налични средства. Някои от тях се възползват и от възможността за разсрочено плащане, която предоставят повечето компании на ваканционния пазар.

Профилът на купувачите в Поморие е предимно от по-възрастни хора, които купуват единствено за собствено ползване. Търсят комбинацията от добри условия за морска почивка, градски живот и се възползват от наличието на минерални бани и балнеологични центрове. "Те също не използват външно финансиране и като цяло бюджетите им са по-ниски в сравнение с тези на купувачите в Созопол. Немалка част от тях започват да планират и целогодишно живеене в комплекса. Но към момента това е все още трудно, тъй като поради началния етап на изграждане повечето имоти са все още ненаселени, макар и продадени – фактор, който прави отоплението по-трудно", коментира още Теофил Петров. Той очаква след около година или две над 30% от живеещите в комплекса да го ползват целогодишно.

Какъв е бюджетът

Както българските, така и руските купувачи обичайно разполагат с бюджет между 40 000 и 60 000 евро за апартамент с една спалня, сочи опитът на Green Life. Част от вече притежаващите малък имот в Созопол проявяват интерес към по-голям или към покупка на къща. Цените на последните в тази част на Черноморието варират между 200 000 и 250 000 евро.

"Немалка част от хората, идващи като туристи, впоследствие решават да се сдобият със собствен имот", коментира Екатерина Желяпова, търговски директор в Green Life Development&Resorts. "Руските клиенти не сменят коренно нито профила, нито изискванията си – те търсят имот в южната част на Черноморието, предпочитат курорти и градове на юг от Равда.
Конкурентни локации

Според Green Life условията на ваканционния пазар в България ще бъдат благоприятни през 2017 г. и от гледна точка на конкурентната среда. След събитията в Турция тя вече не е опция за ваканционен престой за руските граждани. В този смисъл страната ни няма конкурент с идентични характеристики. "Испания и Италия биха могли да се определят като косвени конкуренти на страната ни, но не можем да говорим за пряко сравнение в съзнанието на руски говорещите купувачи", посочва Петров. Покупката на апартамент или къща в Испания на този етап се счита за по-престижна от руския клиент.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Две италиански офис сделки Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

24 яну 2020, 3003 прочитания

Botanica Lozen предлага нов начин на живот извън града Botanica Lozen предлага нов начин на живот извън града

В същото време достъпът до ключови точки в столицата е в рамките на минути

24 яну 2020, 1451 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Свободните търговски площи в страната са намалели към края на 2016 г.

Моловете извън столицата отчитат най-голям спад - от 20 на 16%

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10