С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 яну 2017, 14:02, 12860 прочитания

Сделките с ваканционни имоти могат да нараснат с до 10% при стабилни цени

Това прогнозират за 2017 г. от инвестиционната компания Green Life

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между
40 000 и 60 000 евро
за апартамент с една спалня е средният бюджет на клиентите на Green Life.

Изминалата 2016 г. е била стабилна за ваканционния пазар, а прогнозата за настоящата година е за ръст на сделките до 10%, в случай че геополитическата картина не претърпи нови сътресения, сочи обзорът на инвестиционната компания Green Life Development&Resorts. Според наблюденията й цените на този тип имоти през последните 12 месеца са се задържали без съществени промени, а интересът от страна на купувачите е бил устойчив.

"Макар да не станахме свидетели на нови инвестиции и проекти, интересът от страна на клиентите бе достатъчно силен, за да даде спокойствие на настоящите участници на пазара", коментира изпълнителният директор на компанията Теофил Петров. Във връзка с това експертът очаква повишена предприемаческа активност и повече сключени сделки през 2017 г. Green Life също ще инвестира в нови проекти - през настоящата година започва строителството на нова фаза с 65 апартамента в проекта на компанията "Айвазовски парк" в Поморие, както и на 100 жилища в Green Life Beach Resort в Созопол. Апартаментите ще са готови за летния сезон на 2018 г., като се очаква над 50% от продажбите да бъдат направени във фаза строителство.


Повече български купувачи

Сред основните характеристики на пазара според погледа на компанията е сериозната заявка на българските купувачи да формират съществен дял от пазара на ваканционни имоти. "Процентът на сънародниците ни значително се увеличи през изминалите 12 месеца, като тенденцията е валидна за всички курорти, върху които имаме наблюдения. В Созопол над 40% от купувачите в нашия проект през 2016 г. са български граждани. В Поморие делът им е малко над 30%", казва Теофил Петров. Основната част от останалите купувачи са руснаци, следвани от по-малки проценти украинци, западноевропейци и казахстанци. "През 2017 г. ще се концентрираме още повече върху родните купувачи и ще проучим по-внимателно техните изисквания", казва управителят.

Профил на клиентите



Клиентите на компанията в Созопол са млади или семейства на средна възраст с деца. "Те купуват имота с различни цели – както за собствено ползване, така и за отдаване под наем. Все пак купувачите, склонни да отдават под наем, не формират съществен дял и са по-малко от 10%", казва Петров. Характеристика на повечето клиенти е и че не използват ипотечни кредити, а купуват с налични средства. Някои от тях се възползват и от възможността за разсрочено плащане, която предоставят повечето компании на ваканционния пазар.

Профилът на купувачите в Поморие е предимно от по-възрастни хора, които купуват единствено за собствено ползване. Търсят комбинацията от добри условия за морска почивка, градски живот и се възползват от наличието на минерални бани и балнеологични центрове. "Те също не използват външно финансиране и като цяло бюджетите им са по-ниски в сравнение с тези на купувачите в Созопол. Немалка част от тях започват да планират и целогодишно живеене в комплекса. Но към момента това е все още трудно, тъй като поради началния етап на изграждане повечето имоти са все още ненаселени, макар и продадени – фактор, който прави отоплението по-трудно", коментира още Теофил Петров. Той очаква след около година или две над 30% от живеещите в комплекса да го ползват целогодишно.

Какъв е бюджетът

Както българските, така и руските купувачи обичайно разполагат с бюджет между 40 000 и 60 000 евро за апартамент с една спалня, сочи опитът на Green Life. Част от вече притежаващите малък имот в Созопол проявяват интерес към по-голям или към покупка на къща. Цените на последните в тази част на Черноморието варират между 200 000 и 250 000 евро.

"Немалка част от хората, идващи като туристи, впоследствие решават да се сдобият със собствен имот", коментира Екатерина Желяпова, търговски директор в Green Life Development&Resorts. "Руските клиенти не сменят коренно нито профила, нито изискванията си – те търсят имот в южната част на Черноморието, предпочитат курорти и градове на юг от Равда.
Конкурентни локации

Според Green Life условията на ваканционния пазар в България ще бъдат благоприятни през 2017 г. и от гледна точка на конкурентната среда. След събитията в Турция тя вече не е опция за ваканционен престой за руските граждани. В този смисъл страната ни няма конкурент с идентични характеристики. "Испания и Италия биха могли да се определят като косвени конкуренти на страната ни, но не можем да говорим за пряко сравнение в съзнанието на руски говорещите купувачи", посочва Петров. Покупката на апартамент или къща в Испания на този етап се счита за по-престижна от руския клиент.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Rifiniti отскочи на глобално ниво Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

18 окт 2019, 1634 прочитания

"Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня "Екса" е най-вероятният изпълнител на реконструкцията на Горнобанската баня

Той предвижда осъвременяване на двата басейна, парна баня. сауна, джакузи и зала за събития

16 окт 2019, 1953 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Свободните търговски площи в страната са намалели към края на 2016 г.

Моловете извън столицата отчитат най-голям спад - от 20 на 16%

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10