Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 яну 2017, 14:02, 13005 прочитания

Сделките с ваканционни имоти могат да нараснат с до 10% при стабилни цени

Това прогнозират за 2017 г. от инвестиционната компания Green Life

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между
40 000 и 60 000 евро
за апартамент с една спалня е средният бюджет на клиентите на Green Life.

Изминалата 2016 г. е била стабилна за ваканционния пазар, а прогнозата за настоящата година е за ръст на сделките до 10%, в случай че геополитическата картина не претърпи нови сътресения, сочи обзорът на инвестиционната компания Green Life Development&Resorts. Според наблюденията й цените на този тип имоти през последните 12 месеца са се задържали без съществени промени, а интересът от страна на купувачите е бил устойчив.

"Макар да не станахме свидетели на нови инвестиции и проекти, интересът от страна на клиентите бе достатъчно силен, за да даде спокойствие на настоящите участници на пазара", коментира изпълнителният директор на компанията Теофил Петров. Във връзка с това експертът очаква повишена предприемаческа активност и повече сключени сделки през 2017 г. Green Life също ще инвестира в нови проекти - през настоящата година започва строителството на нова фаза с 65 апартамента в проекта на компанията "Айвазовски парк" в Поморие, както и на 100 жилища в Green Life Beach Resort в Созопол. Апартаментите ще са готови за летния сезон на 2018 г., като се очаква над 50% от продажбите да бъдат направени във фаза строителство.


Повече български купувачи

Сред основните характеристики на пазара според погледа на компанията е сериозната заявка на българските купувачи да формират съществен дял от пазара на ваканционни имоти. "Процентът на сънародниците ни значително се увеличи през изминалите 12 месеца, като тенденцията е валидна за всички курорти, върху които имаме наблюдения. В Созопол над 40% от купувачите в нашия проект през 2016 г. са български граждани. В Поморие делът им е малко над 30%", казва Теофил Петров. Основната част от останалите купувачи са руснаци, следвани от по-малки проценти украинци, западноевропейци и казахстанци. "През 2017 г. ще се концентрираме още повече върху родните купувачи и ще проучим по-внимателно техните изисквания", казва управителят.

Профил на клиентите



Клиентите на компанията в Созопол са млади или семейства на средна възраст с деца. "Те купуват имота с различни цели – както за собствено ползване, така и за отдаване под наем. Все пак купувачите, склонни да отдават под наем, не формират съществен дял и са по-малко от 10%", казва Петров. Характеристика на повечето клиенти е и че не използват ипотечни кредити, а купуват с налични средства. Някои от тях се възползват и от възможността за разсрочено плащане, която предоставят повечето компании на ваканционния пазар.

Профилът на купувачите в Поморие е предимно от по-възрастни хора, които купуват единствено за собствено ползване. Търсят комбинацията от добри условия за морска почивка, градски живот и се възползват от наличието на минерални бани и балнеологични центрове. "Те също не използват външно финансиране и като цяло бюджетите им са по-ниски в сравнение с тези на купувачите в Созопол. Немалка част от тях започват да планират и целогодишно живеене в комплекса. Но към момента това е все още трудно, тъй като поради началния етап на изграждане повечето имоти са все още ненаселени, макар и продадени – фактор, който прави отоплението по-трудно", коментира още Теофил Петров. Той очаква след около година или две над 30% от живеещите в комплекса да го ползват целогодишно.

Какъв е бюджетът

Както българските, така и руските купувачи обичайно разполагат с бюджет между 40 000 и 60 000 евро за апартамент с една спалня, сочи опитът на Green Life. Част от вече притежаващите малък имот в Созопол проявяват интерес към по-голям или към покупка на къща. Цените на последните в тази част на Черноморието варират между 200 000 и 250 000 евро.

"Немалка част от хората, идващи като туристи, впоследствие решават да се сдобият със собствен имот", коментира Екатерина Желяпова, търговски директор в Green Life Development&Resorts. "Руските клиенти не сменят коренно нито профила, нито изискванията си – те търсят имот в южната част на Черноморието, предпочитат курорти и градове на юг от Равда.
Конкурентни локации

Според Green Life условията на ваканционния пазар в България ще бъдат благоприятни през 2017 г. и от гледна точка на конкурентната среда. След събитията в Турция тя вече не е опция за ваканционен престой за руските граждани. В този смисъл страната ни няма конкурент с идентични характеристики. "Испания и Италия биха могли да се определят като косвени конкуренти на страната ни, но не можем да говорим за пряко сравнение в съзнанието на руски говорещите купувачи", посочва Петров. Покупката на апартамент или къща в Испания на този етап се счита за по-престижна от руския клиент.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

НАСП дари 100 000 лева за подпомагане на болниците в битката срещу коронавируса НАСП дари 100 000 лева за подпомагане на болниците в битката срещу коронавируса

Въпреки негативното отражение върху жилищния сектор, членовете на Националната асоциация на строителните предприемачи дават своя принос в борбата с COVID-19

7 апр 2020, 1081 прочитания

Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината Все повече молове дават наемна ваканция за периода на карантината

Плаща се наем само за времето, в което търговските центрове са били отворени, а сервизната такса остава дължима

6 апр 2020, 3796 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Свободните търговски площи в страната са намалели към края на 2016 г.

Моловете извън столицата отчитат най-голям спад - от 20 на 16%

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10