С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 яну 2017, 11:34, 7237 прочитания

Свободните търговски площи в страната са намалели към края на 2016 г.

Моловете извън столицата отчитат най-голям спад - от 20 на 16%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ.
Към края на годината процентът на свободни площи в търговските центрове в цялата страна се е понижил до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016 г., сочи проучването на консултантите от MBL|CBRE. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20 на 16% към края на годината. Основен принос за този резултат има откриването и запълването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora на площ 11 700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.

Събитието, което беляза разглеждания период, е откриването на новия търговски център в Пловдив – Mall Markovo Tepe. Сред марките, навлезли за пръв път на пазара в Пловдив, са полската верига за обувки CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.


Столичният пазар

"С узряването на пазара в София при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента", посочват от MBL. Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ.

След затварянето на Carrefour на местния пазар търговските центрове успяха частично да запълнят освободените от веригата площи. "Вероятно процесът по намиране на наематели, които изцяло да заемат вакантните търговски помещения, ще продължи и в последващи периоди", коментира Ралица Йорданова, ръководител "Търговски площи" в MBL|CBRE.



Експанзията на веригите

При веригите супермаркети Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви планове за първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата, обобщават консултантите.
На търговските улици

На главните търговски улици модните брандове продължават да отстъпват обектите си на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите. Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40 и 45 евро на кв.м.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещият софийски жк "Галакси" 7 Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

6 дек 2019, 5635 прочитания

Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре

Дружествата от сектора отчитат поредна много добра година, а държавата и общините са основните източници на финансиране

4 дек 2019, 6487 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Инвестиционни нагласи в Европа: В търсене на нещо по-така

Традиционните активи все повече отстъпват на алтернативните инвестиции като студентски жилища, домове за възрастни, хотели

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10