Новият търговски ред

След нашествието на моловете и веригите в столицата магазините по улиците днес са основно за специализирани продукти и услуги, а не за модни стоки и храни

Темата накратко:

- Интересът към централните зони и квартали е силен заради икономическото оживление, но наемите са далеч от бума преди 10 години.

- Строителството на офиси и жилища подхранва активността при търговците

- Най-малко свободни площи по главните търговски улици има в Пловдив - 2%

Първите столични молове зароботиха преди повече от 10 години и това маркира началото на трайна промяна на пазара на търговски площи в столицата. В далечната 2006 г. потенциалните "жертви" от откриването на моловете - магазините по бул. "Витоша" и "Граф Игнатиев", все още не приемаха сериозно заплахата за бизнеса си. Последваха още търговски центрове и трайно преориентиране на модните брандове от основните улици към моловете. И дойде нова ситуация: модата е в мола. Успоредно растяха и мрежите на големите играчи в сектора на бързооборотните стоки, като Billa, Kaufland, Lidl, и така поизчезнаха не само малките търговски обекти за дрехи и обувки, но и за храни.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage