Новият брой:
Какво се случва в държавата

Новият търговски ред

След нашествието на моловете и веригите в столицата магазините по улиците днес са основно за специализирани продукти и услуги, а не за модни стоки и храни

Бюлетин Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Темата накратко:

- Интересът към централните зони и квартали е силен заради икономическото оживление, но наемите са далеч от бума преди 10 години.

- Строителството на офиси и жилища подхранва активността при търговците

- Най-малко свободни площи по главните търговски улици има в Пловдив - 2%

Първите столични молове зароботиха преди повече от 10 години и това маркира началото на трайна промяна на пазара на търговски площи в столицата. В далечната 2006 г. потенциалните "жертви" от откриването на моловете - магазините по бул. "Витоша" и "Граф Игнатиев", все още не приемаха сериозно заплахата за бизнеса си. Последваха още търговски центрове и трайно преориентиране на модните брандове от основните улици към моловете. И дойде нова ситуация: модата е в мола. Успоредно растяха и мрежите на големите играчи в сектора на бързооборотните стоки, като Billa, Kaufland, Lidl, и така поизчезнаха не само малките търговски обекти за дрехи и обувки, но и за храни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.