Париж е най-привлекателният град за инвестиции в хотели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Париж е най-привлекателният град за инвестиции в хотели

Париж е най-привлекателният град за инвестиции в хотели

Проучване на Colliers International показва, че френската столица печели пред Лондон поради малко по-ниските цени на строителството

7297 прочитания

© BENOIT TESSIER


Париж е най-привлекателният град в Европа за инвестиции в хотели въпреки нестабилната политическа обстановка и риска от терористични атентати. Това показват резултатите от изследване на консултантската компания в сферата на имотите Colliers International. Лидерската позиция на френската столица се дължи на високия ръст на търсенето, позитивното развитие на хотелския бизнес и голямата възвращаемост на инвестициите за периода 2012 – 2016 г., обясняват от компанията. Челната петица се допълва от Лондон, Барселона, Амстердам и Мадрид.

В изследването участват 20 европейски града, а класацията е направена на базата на 12 компонента, сред които население, БВП, брой на работещите, туристи, заетост на хотелски стаи, приход на стая, цена на земя, разходи за строителство, инвестиционни обеми, печалби при изход от инвестиции и други. Максималната възможна оценка е 400 точки.

Предимствата на Париж

Дирк Бакер, ръководител на отдел "Хотели" в Colliers ЕМЕА, заявява в съобщение до медиите, че последните данни показват, че Париж се представя добре по отношение на нивата на възвращаемост при изход от инвестицията и инвестиционните обеми между 2007 г. и 2016 г. "Градът е бил посетен от над 15 млн. чуждестранни туристи през 2015 г., благодарение на което хотелите са имали високи нива на заетост от над 77% между 2012 и 2016 г.", отбелязва Бакер.

Лондон и Париж притежават доста близки характеристики, но френската столица печели поради малко по-ниските цени на строителство. Това е параметърът, по който Барселона има най-добри резултати и благодарение на който застава преди Амстердам. По всички останали критерии, двата града имат доста подобен рейтинг, обясняват от консултантската компания.

Букурещ и Истанбул

Въпреки че цената на строителство е достъпна в Букурещ, тя не успява да компенсира ниските нива на търсене и липсата на инвестиционен пазар за хотели. Поради това градът е в дъното на класацията.

Истанбул също е със сравнително слаб рейтинг – на 17-о място, въпреки мащабите на пазара, подкрепящи търсенето, и ниските разходи за строителство. Заетостта на хотелите е ниска, което води до незадоволителни приходи от инвестиции на фона и на влошения икономически климат.

Перспективите

Цюрих е най-интересният за наблюдение в бъдеще град, смятат от консултантската компания. Той се представя отлично през последните няколко години, като скоро може да се очаква недостиг на предлагане на качествени хотели. Интересът към този вид инвестиции е висок и ако търсенето се запази, градът може да се превърне в един от най-популярните в това отношение въпреки мащабните разходи за строителство.

Манчестър и Дъблин също имат добри позиции. В следващите години се предвижда по-голямо търсене и в двата града, което ще доведе до ръст на атрактивността им за инвеститорите.

"Комбинирането на дванадесетте параметъра ни позволява да разберем в по-голяма дълбочина настоящото състояние на хотелската индустрия и да прогнозираме по-точно какво да очакваме в бъдеще", заявява Деймиън Харингтън, директор пазарни проучвания в Colliers ЕМЕА.

Париж е най-привлекателният град в Европа за инвестиции в хотели въпреки нестабилната политическа обстановка и риска от терористични атентати. Това показват резултатите от изследване на консултантската компания в сферата на имотите Colliers International. Лидерската позиция на френската столица се дължи на високия ръст на търсенето, позитивното развитие на хотелския бизнес и голямата възвращаемост на инвестициите за периода 2012 – 2016 г., обясняват от компанията. Челната петица се допълва от Лондон, Барселона, Амстердам и Мадрид.

В изследването участват 20 европейски града, а класацията е направена на базата на 12 компонента, сред които население, БВП, брой на работещите, туристи, заетост на хотелски стаи, приход на стая, цена на земя, разходи за строителство, инвестиционни обеми, печалби при изход от инвестиции и други. Максималната възможна оценка е 400 точки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Смелото IPO на Airbnb

Смелото IPO на Airbnb

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK