Най-скъпият "Лидл"
Германският дискаунтър плати 20 млн. лв. за бивш обект на "Пикадили" в широкия център на Варна, договорил е и втори обект в града - в ж.к. "Младост"


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Lidl влезе в България преди седем години с концепция да е евтин магазин, разположен в периферията на градовете върху собствени терени. Бавно обаче профилът на веригата се промени: започна да внася и по-висок клас стоки и погледна към центъра на градовете, където се нанесе под наем. В София освен по главни улици и в престижни квартали през миналата година германската компания откри обект и в мол, а през 2015 г. се яви на търг за топ терен до паметника "Левски", където търсената цена за 3.5 декара беше 5 млн. евро. Сега "Лидл България" е направила най-голямата си единична сделка - купува терен на бивш магазин "Пикадили" във Варна за над 20 млн. лв.
Обектът в широкия център на морския град е изграден и останал собственост на създателя на веригата "Пикадили" - Георги Папуров. Варненецът създава компанията през 1995 г. и въпреки последвалата редица от препродажби запазва недвижимите имоти. Десет години след покупката на търговския бизнес от сръбския бизнесмен Мирослав Мишкович и при четвъртия оператор на "Пикадили" веригата умря. Наемите, плащани към Папуров, също спират и от месеци той е търсил нови стопани. Първият е намерен, а втори е договорен.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Според уикипедия Балчик е с едва 12000 население.
Интересна инвестиция.
А всъщност е 7-8000 извън летния сезон. По данни от полицията (в местната преса) 23000 през летния сезон. Сред клиентите на магазина през лятото преобладаваха чужденци.
"дискаунтър" ???????????????? какво Ви става бе??????????????????ГОЛЯМО ЧЕРНО ПЕТНО за журналиста писал статията!!!!!!!!!!!
7 декара за над 20 милиона?
Със сигурност тези 20 милиона са платени и за други магазини, защото няма как това да е реалната цена, особено за Варна ...
До коментар [#2] от "Finland":
Магазинът е на около километър встрани от пътя Варна-Каварна. Реално обслужва и каварненци, на които спестява разходката до Добрич.
@Мара Георгиева: "Пикадили" никога не са били в The Mall София. Там беше Карфур, но и той умря :)
Много пари са 20 милиона. Реално за по малко пари може да се изкупят всички имоти в каре(между 4 улици) на по централно място, но ще отнеме време.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.