Онлайн удар за търговските площи

Бумът в интернет продажбите убива все повече магазини в САЩ. В Европа моловете от място за мода стават среда за забавления

Заради очакваното забавяне на бизнеса си онлайн търговците отварят физически "шоуруми"
Заради очакваното забавяне на бизнеса си онлайн търговците отварят физически "шоуруми"
Заради очакваното забавяне на бизнеса си онлайн търговците отварят физически "шоуруми"    ©  Shutterstock
Заради очакваното забавяне на бизнеса си онлайн търговците отварят физически "шоуруми"    ©  Shutterstock

Всяка година за милиони американци Денят на благодарността започва с гледането на традиционния цветен парад, организиран от Macy’s. Tърговската верига, която стои зад зрелищното шествие още от 1924 г., обаче напоследък има все по-малко поводи за благодарност – през последните три години продажбите й падат силно, акциите са поевтинели с над 70%, а ръководството беше принудено да затвори над 100 магазина. Дори голямото пазаруване в празничния сезон, започващ от Черния петък след Деня на благодарността, не успява да помогне на ритейл гиганта да стабилизира резултатите си. А в такава ситуация се намират все по-голяма част от търговците в САЩ и по света. Причината – новите технологии, които променят навиците на потребителите и захранват възхода на онлайн търговията.

На българския пазар това все още не е толкова видим проблем, тъй като електронната търговия се развива с няколко години закъснение спрямо международните тенденции и онлайн продажбите засега са твърде малка част от общите – по данни на Nielsen интернет купувачите в страната през 2016 г. са били 1.1 млн. В САЩ обаче още от миналата година на пазара вече се говори за ритейл апокалипсис заради главоломно растящия брой затворени магазини, макар и там онлайн бумът да не е единственият виновник. В Европа анализаторите отчитат забавяне в строителството на нови търговски площи и все по-съществена трансформация на дейността на вече работещите молове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    tonywalker avatar :-P
    tonywalker
    • - 1
    • + 2

    В интерес на истината електронната търговия нараства бързо. Някои стоки ще останат да се продават във физиèски магазини. Няма как да избягаме от електронната търговия.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    Никой не ги е молил да си остават офлайн. Повечето вериги вече си имат сайтове.

    Нередност?
Нов коментар