Онлайн удар за търговските площи
Бумът в интернет продажбите убива все повече магазини в САЩ. В Европа моловете от място за мода стават среда за забавления


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Всяка година за милиони американци Денят на благодарността започва с гледането на традиционния цветен парад, организиран от Macy’s. Tърговската верига, която стои зад зрелищното шествие още от 1924 г., обаче напоследък има все по-малко поводи за благодарност – през последните три години продажбите й падат силно, акциите са поевтинели с над 70%, а ръководството беше принудено да затвори над 100 магазина. Дори голямото пазаруване в празничния сезон, започващ от Черния петък след Деня на благодарността, не успява да помогне на ритейл гиганта да стабилизира резултатите си. А в такава ситуация се намират все по-голяма част от търговците в САЩ и по света. Причината – новите технологии, които променят навиците на потребителите и захранват възхода на онлайн търговията.
На българския пазар това все още не е толкова видим проблем, тъй като електронната търговия се развива с няколко години закъснение спрямо международните тенденции и онлайн продажбите засега са твърде малка част от общите – по данни на Nielsen интернет купувачите в страната през 2016 г. са били 1.1 млн. В САЩ обаче още от миналата година на пазара вече се говори за ритейл апокалипсис заради главоломно растящия брой затворени магазини, макар и там онлайн бумът да не е единственият виновник. В Европа анализаторите отчитат забавяне в строителството на нови търговски площи и все по-съществена трансформация на дейността на вече работещите молове.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
В интерес на истината електронната търговия нараства бързо. Някои стоки ще останат да се продават във физиèски магазини. Няма как да избягаме от електронната търговия.
Никой не ги е молил да си остават офлайн. Повечето вериги вече си имат сайтове.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход