Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

През последните две години повече посетители се интересуват от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи и аксесоари и подаръци

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

Преди две години това бяха подаръците, показва проучването на Colliers и Gfk

4155 прочитания

През последните две години повече посетители се интересуват от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи и аксесоари и подаръци

© Daniel Munoz


Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.

Модата преди всичко

През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.

Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.

Категория "Храна" е загубила популярност с няколко процента спрямо 2015 г., като вероятна причина за това са честите промени при веригите за хранителни стоки. От друга страна, анкетираните посетители посочват дегустациите на храна и напитки като най-желан вид събитие, което биха искали да се провежда в търговските центрове.

Удобната локация и безплатният паркинг са сред желанията на посетителите, които собствениците са успели да задоволят по-добре през последните две години. Според посетителите най-важно е любезно и качествено обслужване в търговските обекти, предлагането на разнообразни стоки, както и по-атрактивни промоции. Последното може да се обясни с кампанията "Черен петък" миналата година, след като в онлайн пространството бяха разпространени случаи, които показват търговци да злоупотребяват с цените и да предлагат фалшиви промоции.

Повече комуникация

Проучването на Gfk и Colliers показва, че според търговците е необходимо подобрение в комуникацията между собственици и наематели в търговския център, докато собствениците са посочили разнообразието от заведения и подобряването на наемателския микс като ключови за развитието на търговските центрове.

Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пазар в точка на замръзване

Пазар в точка на замръзване

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK