Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.
В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.
Модата преди всичко
През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.
Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.
Категория "Храна" е загубила популярност с няколко процента спрямо 2015 г., като вероятна причина за това са честите промени при веригите за хранителни стоки. От друга страна, анкетираните посетители посочват дегустациите на храна и напитки като най-желан вид събитие, което биха искали да се провежда в търговските центрове.
Удобната локация и безплатният паркинг са сред желанията на посетителите, които собствениците са успели да задоволят по-добре през последните две години. Според посетителите най-важно е любезно и качествено обслужване в търговските обекти, предлагането на разнообразни стоки, както и по-атрактивни промоции. Последното може да се обясни с кампанията "Черен петък" миналата година, след като в онлайн пространството бяха разпространени случаи, които показват търговци да злоупотребяват с цените и да предлагат фалшиви промоции.
Повече комуникация
Проучването на Gfk и Colliers показва, че според търговците е необходимо подобрение в комуникацията между собственици и наематели в търговския център, докато собствениците са посочили разнообразието от заведения и подобряването на наемателския микс като ключови за развитието на търговските центрове.
Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.
В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.
0 коментара