Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2018, 16:42, 3912 прочитания

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

Преди две години това бяха подаръците, показва проучването на Colliers и Gfk

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.


Модата преди всичко

През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.

Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.




Категория "Храна" е загубила популярност с няколко процента спрямо 2015 г., като вероятна причина за това са честите промени при веригите за хранителни стоки. От друга страна, анкетираните посетители посочват дегустациите на храна и напитки като най-желан вид събитие, което биха искали да се провежда в търговските центрове.

Удобната локация и безплатният паркинг са сред желанията на посетителите, които собствениците са успели да задоволят по-добре през последните две години. Според посетителите най-важно е любезно и качествено обслужване в търговските обекти, предлагането на разнообразни стоки, както и по-атрактивни промоции. Последното може да се обясни с кампанията "Черен петък" миналата година, след като в онлайн пространството бяха разпространени случаи, които показват търговци да злоупотребяват с цените и да предлагат фалшиви промоции.

Повече комуникация

Проучването на Gfk и Colliers показва, че според търговците е необходимо подобрение в комуникацията между собственици и наематели в търговския център, докато собствениците са посочили разнообразието от заведения и подобряването на наемателския микс като ключови за развитието на търговските центрове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

AirBnB ще компенсира с 250 млн. долара наемодателите си покрай коронавируса AirBnB ще компенсира с 250 млн. долара наемодателите си покрай коронавируса

Не се очаква сериозен ефект от помощта върху бизнеса с краткосрочни наеми в България

31 мар 2020, 1570 прочитания

Собствениците на бизнес сгради искат мораториум върху главниците по заеми и данъчни ваканции 1 Собствениците на бизнес сгради искат мораториум върху главниците по заеми и данъчни ваканции

Тежестта трябва да се поеме балансирано, за да има бързо възстановяване, каза председателят на асоциацията им Таня Косева-Бошова

30 мар 2020, 2221 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Arco Vara ще изгражда жилищен комплекс близо до Лозен

Естонската група е придобила имоти с площ 53 хил. кв. м в софийското село

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10