С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2018, 16:42, 3844 прочитания

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

Преди две години това бяха подаръците, показва проучването на Colliers и Gfk

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.


Модата преди всичко

През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.

Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.




Категория "Храна" е загубила популярност с няколко процента спрямо 2015 г., като вероятна причина за това са честите промени при веригите за хранителни стоки. От друга страна, анкетираните посетители посочват дегустациите на храна и напитки като най-желан вид събитие, което биха искали да се провежда в търговските центрове.

Удобната локация и безплатният паркинг са сред желанията на посетителите, които собствениците са успели да задоволят по-добре през последните две години. Според посетителите най-важно е любезно и качествено обслужване в търговските обекти, предлагането на разнообразни стоки, както и по-атрактивни промоции. Последното може да се обясни с кампанията "Черен петък" миналата година, след като в онлайн пространството бяха разпространени случаи, които показват търговци да злоупотребяват с цените и да предлагат фалшиви промоции.

Повече комуникация

Проучването на Gfk и Colliers показва, че според търговците е необходимо подобрение в комуникацията между собственици и наематели в търговския център, докато собствениците са посочили разнообразието от заведения и подобряването на наемателския микс като ключови за развитието на търговските центрове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Каратисти в текстилна фабрика Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

17 яну 2020, 1012 прочитания

Сделките на 2019: Малко, малки, местни 3 Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

16 яну 2020, 2435 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2232 прочитания

17 яну 2020, 1512 прочитания

17 яну 2020, 1471 прочитания

17 яну 2020, 1286 прочитания

17 яну 2020, 1185 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Arco Vara ще изгражда жилищен комплекс близо до Лозен

Естонската група е придобила имоти с площ 53 хил. кв. м в софийското село

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10