С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2018, 16:42, 3776 прочитания

Покупката на облекло вече е водеща причина за посещение на моловете

Преди две години това бяха подаръците, показва проучването на Colliers и Gfk

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Покупката на облекло е водеща причина на потребителите да посещават търговските центрове за сметка на храната. Това показва проучване за навиците и нагласите на домакинствата през 2017 г., направено от Colliers и Gfk. Първото изследване беше проведено през 2015 г.

В последното проучване се взели участие 20 собственици на молове, 72 търговци от различни категории и 700 посетители. Последните са поравно мъже и жени със средна възраст 35 години, среден месечен доход 2073 лв. и 71% от всички са със завършено висше образование.


Модата преди всичко

През последните две години повече посетители се интересуват все повече от модните тенденции и посещават мола най-вече за да купуват дрехи, аксесоари и подаръци. Преди две години водещата причина бяха подаръците, следвани от храната и на трето място беше облеклото.

Най-популярна марка остава H&M, предпочитана от 59% от анкетираните. Zara и LC Waikiki се нареждат на второ и трето място, като популярността на LC Waikiki се е повишила с 15.6% спрямо 2015 г. Посетителите са готови да харчат повече за спортни стоки. За да отворят магазин в даден мол, за търговците е най-важно присъствието на H&M, Zara и Peek & Cloppenburg в търговския микс на мола. Съответно за собствениците "Мода" също е най-важната категория наематели в търговските центрове.




Категория "Храна" е загубила популярност с няколко процента спрямо 2015 г., като вероятна причина за това са честите промени при веригите за хранителни стоки. От друга страна, анкетираните посетители посочват дегустациите на храна и напитки като най-желан вид събитие, което биха искали да се провежда в търговските центрове.

Удобната локация и безплатният паркинг са сред желанията на посетителите, които собствениците са успели да задоволят по-добре през последните две години. Според посетителите най-важно е любезно и качествено обслужване в търговските обекти, предлагането на разнообразни стоки, както и по-атрактивни промоции. Последното може да се обясни с кампанията "Черен петък" миналата година, след като в онлайн пространството бяха разпространени случаи, които показват търговци да злоупотребяват с цените и да предлагат фалшиви промоции.

Повече комуникация

Проучването на Gfk и Colliers показва, че според търговците е необходимо подобрение в комуникацията между собственици и наематели в търговския център, докато собствениците са посочили разнообразието от заведения и подобряването на наемателския микс като ключови за развитието на търговските центрове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Искам ново и по-хубаво жилище 1 Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

15 ное 2019, 3091 прочитания

Активите на "Химко" пак се продават 1 Активите на "Химко" пак се продават

Съдебен изпълнител предлага имотите и оборудването, след като купувачът "Метахим импекс" спря да плаща на Инвестбанк

12 ное 2019, 2308 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
Arco Vara ще изгражда жилищен комплекс близо до Лозен

Естонската група е придобила имоти с площ 53 хил. кв. м в софийското село

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10