

арх.Владислав Дечев

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
![]() Владислав Дечев е част от първоначалния екип, който формира офиса на SGI в България през 2010 г. През 2015 г. става директор, водещ техническия и дизайнерския екип на "Международната архитектура" в офиса в София. Има над 10-годишен опит в проектирането на мащабни градоустройствени проекти, промишлени съоръжения и складови бази, офиси, жилищни и търговски обекти в България, Европа и Близкия изток. |
Във всеки последен брой на "Капитал" от месеца специалисти ще анализират важни, но рядко обсъждани теми за градско планиране, дизайн и архитектура в специалната рубрика на архитектурното бюро Stephen George International.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
"Все пак обаче най-важно остава развитието на градската инфраструктура. Такова е разширяването на булеварди, намаляването на кръстовища чрез възли на няколко нива, изграждането на алтернативни трасета и маршрути,..."
-това ще има крайно негативен ефект върху града!!!
Кой булевард да се разшиири, и къде кръстовище на две нива предлага авторът на статията? Смешник...
Примерно Александър Малинов в Младост беше разширен от две на три ленти в двете посоки преди няколко години; кръстовища на две нива се построиха при телевизионната кула, семинарията, по околовръстното, на Андрей Ляпчев - това са местата, които знам, а със сигурност има и други.
Раширяването на булевардите и строежите на кръстовища на две нива е възможно най-лошото нещо, което може да се направи! Това са стари концепции от преди 50-80 години! Днес всеки урбанист ще ви каже, че подобни мерки само увеличават, а не решават проблемите. За пример може да се види САЩ, където в големите градове се изляха няколко хиляди милиарда долара в подобна инфраструктура, но задръстванията не изчезнаха. Колкото по лесно можеш да се движиш в града с кола, толкова повече хора почват да се движат с коли и проблемите се мултиплицират.
Модерната урбанистинч концепция е съзнателно ограничаване на автомобилния трафик с такси задръстване, пешеходни зони, намаляване на паркоместата в центъра и т.н., като успоредно се стимулира градския транспорт, велосипедите, ходенето пеша и т.н.
Кухи, теоретични консултантски приказки. Лошото е, че такива специалисти консултират Фънди и резултатите са видими.
Харесват ми проблемите ни, всъщност - драмата е, че вече най-накрая настигнахме белия свят и "2ри автомобил на семейство не е лукс". Следователно и проблеми с трафика.
Ами просто не става в такъв град да има толкова много автомобили. Цената им е прекаленно ниска.
Филмите за американците с ноонстоп автомобили са в градове дето най-високата сграда е на 2 етажа.
В Ню Йорк - повечето банкери не могат да си позволят личен автомобил. Тея дето само костюма им е от $2500 нагоре.
При нас Гинка продавачката в кварталната Лафка на пеефски идва с кола (пежо гробница на поне 26 години). Е няма как да стане.
Консултантите могат първо да почетат малко съвременни изследвания и моделирания, преди да коментират и консултират: съвременните технологии и бизнес-модели предлагат много интересни възможности за превръщането на градовете в приятни за живеене места, вместо в задръстени с железа и пушеци мегапаркинги : https://www.itf-oecd.org/new-shared-mobility-study-helsinki-confirms-ground-breaking-lisbon-results
До коментар [#2] от "a_lizzard":
Точно Телевизионната кула е пример защо НЕ трябва да се правят кръстовища на две нива в града. Иди и виж, ПЕША, в 18:00 в делничен ден и ще разбереш коментарите под твоя. И главният архитект Здравков призна, че това кръстовище е урбанистична грешка.
Има ли алтернатива на трафика и трудното паркиране? Има - не се буташ да живееш и работиш в големия град и готово. Щом аз мога, значи не е нещо посилно само за гении и други много начетени хора, така че, както винаги спасението на давещите е в ръцете на самите давещите се. Всичко друго е мрънкане, хленчене и чакане някой да "оправи" положението като направи или не направи нещо си!
А може би тази грешка не д в самото кръстовище на две нива, а в това, че има само там такова? Или този вариант ви убягва?
До коментар [#7] от "
borkar
":
Горещо препоръчвам на "консултанта" и "консултираната" да си слезнат от автомобилите и за няколко дена да се разходят пеша из София, но не само по жълтите павета , и след това да се взаимоконсултират, но така , че от резултата да не расте само печалбата на Лукойл и Джи пи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.