Има ли алтернатива на трафика и трудното паркиране



Владислав Дечев е част от първоначалния екип, който формира офиса на SGI в България през 2010 г. През 2015 г. става директор, водещ техническия и дизайнерския екип на "Международната архитектура" в офиса в София. Има над 10-годишен опит в проектирането на мащабни градоустройствени проекти, промишлени съоръжения и складови бази, офиси, жилищни и търговски обекти в България, Европа и Близкия изток.

Във всеки последен брой на "Капитал" от месеца специалисти ще анализират важни, но рядко обсъждани теми за градско планиране, дизайн и архитектура в специалната рубрика на архитектурното бюро Stephen George International.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


12 коментара
  • 1
    borkar avatar :-|
    borkar

    "Все пак обаче най-важно остава развитието на градската инфраструктура. Такова е разширяването на булеварди, намаляването на кръстовища чрез възли на няколко нива, изграждането на алтернативни трасета и маршрути,..."
    -това ще има крайно негативен ефект върху града!!!
    Кой булевард да се разшиири, и къде кръстовище на две нива предлага авторът на статията? Смешник...

  • 2
    a_lizzard avatar :-|
    a_lizzard

    Примерно Александър Малинов в Младост беше разширен от две на три ленти в двете посоки преди няколко години; кръстовища на две нива се построиха при телевизионната кула, семинарията, по околовръстното, на Андрей Ляпчев - това са местата, които знам, а със сигурност има и други.

  • 3
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    Раширяването на булевардите и строежите на кръстовища на две нива е възможно най-лошото нещо, което може да се направи! Това са стари концепции от преди 50-80 години! Днес всеки урбанист ще ви каже, че подобни мерки само увеличават, а не решават проблемите. За пример може да се види САЩ, където в големите градове се изляха няколко хиляди милиарда долара в подобна инфраструктура, но задръстванията не изчезнаха. Колкото по лесно можеш да се движиш в града с кола, толкова повече хора почват да се движат с коли и проблемите се мултиплицират.
    Модерната урбанистинч концепция е съзнателно ограничаване на автомобилния трафик с такси задръстване, пешеходни зони, намаляване на паркоместата в центъра и т.н., като успоредно се стимулира градския транспорт, велосипедите, ходенето пеша и т.н.

  • 4
    snower avatar :-|
    snower

    Кухи, теоретични консултантски приказки. Лошото е, че такива специалисти консултират Фънди и резултатите са видими.

  • 5
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Харесват ми проблемите ни, всъщност - драмата е, че вече най-накрая настигнахме белия свят и "2ри автомобил на семейство не е лукс". Следователно и проблеми с трафика.
    Ами просто не става в такъв град да има толкова много автомобили. Цената им е прекаленно ниска.
    Филмите за американците с ноонстоп автомобили са в градове дето най-високата сграда е на 2 етажа.
    В Ню Йорк - повечето банкери не могат да си позволят личен автомобил. Тея дето само костюма им е от $2500 нагоре.
    При нас Гинка продавачката в кварталната Лафка на пеефски идва с кола (пежо гробница на поне 26 години). Е няма как да стане.

  • 6
    kamenvasilev avatar :-|
    kamenvasilev

    Консултантите могат първо да почетат малко съвременни изследвания и моделирания, преди да коментират и консултират: съвременните технологии и бизнес-модели предлагат много интересни възможности за превръщането на градовете в приятни за живеене места, вместо в задръстени с железа и пушеци мегапаркинги : https://www.itf-oecd.org/new-shared-mobility-study-helsinki-confirms-ground-breaking-lisbon-results

  • 7
    borkar avatar :-|
    borkar

    До коментар [#2] от "a_lizzard":

    Точно Телевизионната кула е пример защо НЕ трябва да се правят кръстовища на две нива в града. Иди и виж, ПЕША, в 18:00 в делничен ден и ще разбереш коментарите под твоя. И главният архитект Здравков призна, че това кръстовище е урбанистична грешка.

  • 8
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Има ли алтернатива на трафика и трудното паркиране? Има - не се буташ да живееш и работиш в големия град и готово. Щом аз мога, значи не е нещо посилно само за гении и други много начетени хора, така че, както винаги спасението на давещите е в ръцете на самите давещите се. Всичко друго е мрънкане, хленчене и чакане някой да "оправи" положението като направи или не направи нещо си!

  • 9
    oix39371817 avatar :-|
    T.M.

    А може би тази грешка не д в самото кръстовище на две нива, а в това, че има само там такова? Или този вариант ви убягва?
    До коментар [#7] от "
    borkar
    ":

  • 10
    temenugare avatar :-|
    temenugare

    Горещо препоръчвам на "консултанта" и "консултираната" да си слезнат от автомобилите и за няколко дена да се разходят пеша из София, но не само по жълтите павета , и след това да се взаимоконсултират, но така , че от резултата да не расте само печалбата на Лукойл и Джи пи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage