С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 фев 2019, 10:50, 15206 прочитания

Delta Planet Mall е отдаден на 86%, а други 5% са вече в преговори

Алекс Линчев, Мол мениджър на Delta Planet Mall Варна и асет мениджър в Delta Real Estate България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво отличава Delta Planet Mall от останалите молове в града и в страната? Какъв процент от площта на мола вече е отдадена под наем? Как ще гарантирате устойчивост за наемателите?

Това, което отличава Delta Planet Mall във Варна, е, че той е единственият мол в града, проектиран и развит като първокласен търговски център от легендарнoто нюйоркско архитектурно студио Laguarda Low. Това означава златни предимства: повече светлина, повече зелени пространства, най-голямата покривна тераса в града, най-големия подземен паркинг в града на 3 нива, захранване на всяко подземно ниво директно от улицата, смарт разпределение на човекопотока по етажи, липса на мъртви точки, съвременен интериор и конструкция и други.
Молът разполага и с огромен арсенал от забавления на над 2000 м2, най-големия детски магазин в града, вътрешна пързалка за малки и големи и други преимущества, благодарение на които ще работим за налагането на търговския център като семейна дестинация.
Delta Planet Mall е отдаден на 86% като други 5% са вече в преговори. Ще гарантираме устойчивостта на наемателите си по два начина. Първият е вече факт и представлява уникален търговски микс, в който 40% от площите са брандове, които отварят за първи път във Варна или в мол във Варна като Billa, Cinema City, Ciela, Сладкарница Неделя, Costa, Starbucks, Dominos, Pizza Lab, Sinsay, House, Cropp, Sport Depot, Comsed, CCC, Pepco, Pinko, Mango, Ralf Lauren, Desigual, Superdry и много други. Вторият е богатото ноу-хоу, което имаме в областта на маркетинга, в това число работа с туристическата индустрия, лоялни програми, proof-of-purchase кампании, интегрирани он- и офлайн решения и други. Но най-важното, което ще гарантира устойчивостта на проекта, е прозрачно и професионално управление, което ще инвестира в проекта в продължение на години.

Какво включва средносрочната стратегия за развитие на Delta Planet Mall?


Позиционираме Delta Planet Mall като новото, модерното, просторното, изтънченото място за пазаруване и забавления. Развиваме проекта като място, в което клиентът ще намери най-голямото Cinema City извън София, много по-големи магазини от любимите си световни фешън брандове, стоки на добри цени, както и премиум мода, представена във Варна единствено в Delta Planet. Молът разполага и с огромен арсенал от забавления на над 2000 м2, най-големия детски магазин в града, вътрешна пързалка за малки и големи и други преимущества, благодарение на които ще работим за налагането на търговския център като семейна дестинация.

Има ли разлики в ритейл пазара във Варна, Бургас и София от гледна точка на опита в моловете?

Да, разлика има.



В София има силна конкуренция между 4 големи и 4 по-малки мола за сравнително ограничена целева аудитория с размер от около 350 000 души. Тази аудитория обаче е доста информирана, сравнително платежоспособна за България, с ограничено свободно време и се влияе повече от удобствата в мола и леснодостъпността на локацията му, отколкото от сантименти на лоялност към определен търговски център. Търговците на мода в големите молове в столицата малко или много се преповтарят и затова търговският микс реално е по-надолу в приоритетната листа на клиента.

В Бургас и Варна конкуренцията е силна, защото макар и четирикратно по-малко на брой, моловете в тези градове имат още по-ограничена целева аудитория. Тя обаче се различава доста от тази в столицата. Аудиторията е силно лоялна и трудно променя навиците си. Клиентите са много по-заинтересовани от това един мол да има любимите им брандове, нови и уникални за града търговци, удобства, забавления, уютна атмосфера и интересни активности от това колко удобна е локацията му. В допълнение – търговските центрове във Варна и Бургас имат силна вторична аудитория от български и чуждестранни туристи. Традиционно се привличат над 600 000 туристи от Русия, които са и клиентите в местните молове с едни от най-високите като стойност единични покупки.

Какви са световните тенденции в управлението на търговски центрове и до каква степен те са прилагат в България?
В следващите две–три години очаквам нови инвестиции от вече съществуващите в България компании в посока разширение или реновация на закупените молове.

Тенденциите и в България, и по света са отражение на динамиката на търговията на дребно и потребителските навици. В управлението на един мол все по-важно място ще заемат дигиталните решения, роботизирани панели за поръчка на стоки, за упътване в търговския център, за предоставяне на клиентска информация, предлагане на допълнителни услуги като гарантиран паркинг, доставка до дома, клубни привилегии и други. Но преди всичко един добър търговски център трябва да предложи уникални преживявания, тоест интерактивното преплитане на шопинг, забавления, социална ангажираност, добър интериор, атмосфера и интуитивна грижа за клиента.

Какво е бъдещето на моловете в България? Очаквате ли нова вълна от строителство на търговски центрове? А от смяна на собственици?

Засега е рано за втора вълна от изцяло нови купувачи на търговски центрове в България. По-скоро в следващите две–три години очаквам нови инвестиции от вече съществуващите в България компании в посока разширение или реновация на закупените молове. В България тепърва ще се развиват класическите едноетажни ритейл паркове, като нишата за навлизането им в по-малките населени места е все още сравнително недоразвита. Въпреки че абсолютната стойност на разполагаемия доход на домакинствата в България е ниска, ръстът на този доход е един от най-високите в Европейския съюз и това ще продължи да осигурява растеж и стабилност в областта на стационарната търговия. Не изключвам смяна на собствеността на два от големите молове в България тази и следващата година, както и строежа на нов голям мол в София, но отново, ако това се случи, собствениците ще са или вече съществуващи чужди инвеститори в България, или дори местни инвеститори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собствениците на имоти в AirBNB ще могат да плащат патентен данък Собствениците на имоти в AirBNB ще могат да плащат патентен данък

Към момента този вариант изглежда по-изгоден в сравнение с данък общ доход

12 дек 2019, 714 прочитания

По-високият данък при сделки с имоти ще увеличи сивия сектор 1 По-високият данък при сделки с имоти ще увеличи сивия сектор

Трима експерти в областта на недвижимостите коментират как повишаването му до 3% в София ще се отрази на пазара

9 дек 2019, 3986 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
НСИ: Строят се повече жилища

През 2018 г. има ръст и при готовите, и при планираните нови сгради. Силни са пазарите по морето, в Пловдив и София

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10