Третият мол във Варна отваря през март
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Третият мол във Варна отваря през март

Delta Real Estate

Третият мол във Варна отваря през март

Българско-сръбският Delta Planet залага на повече забавления и развлекателни зони

Мария Иванова
27472 прочитания

Delta Real Estate

© Delta Real Estate


Над десет години след първоначалното представяне на проекта бъдещият мол Delta Planet във Варна е на финалната права пред отварянето. Оценяваният на около 120 млн. евро търговски център ще посрещне първите си посетители на 28 март 2019 г. след няколко отлагания на официалното откриване, близо 11 години след първата копка, три инвеститора и двукратна промяна на концепцията за имота.

В сградата с обща застроена площ от 111 хил. кв.м и отдаваема площ от 40 000 кв.м влизат чуждестранни и български марки, сред които Pinko, Desigual, Ralph Lauren, Marco Polo, Cropp, Sinsay, Mango, Sport Depot, "Билла", Cinema City, Domino's и др. Те ще бъдат разположени на четири търговски нива, две от които са партерни и следват естествената денивелация на терена, съобщават инвеститорите. В мола ще е и най-големият кинокомплекс от веригата Cinema City извън София, който ще е с 12 зали и единствената в града 4DX кинозала. Сред основните наематели е и полската група LPP, чиито брандове Reserved и Mohito ще са с най-големите си обекти във Варна. Магазинът на "Билла" пък ще е първият за веригата, разположен в мол в града.

Зорана Ждрале Бурлич и Алекс Линчев (в средата) представиха новия търговски център пред журналисти в София
Фотограф: Георги Кожухаров

Търговският център ще има и три подземни паркинг нива с общо 1300 паркоместа, като разположението на терена позволява всяко от тях да има директен излаз на прилежащата улица, съобщи мениджърът на мола Алекс Линчев, който е и асет мениджър за България в един от инвеститорите в мола – сръбския Delta Holding. По думите му към момента сградата е отдадена на 88.3%, по-голямата част от които (80%) са вече сключени договори, а останалите са пред подписване. Водят се преговори и с наематели за още около 10% от площите, в това число и сръбски марки, като очакванията на инвеститорите са в рамките на 6-7 месеца след откриването търговският център да бъде изцяло запълнен.

Историята на мола

Сръбската група на бизнесмена Мирослав Мишкович, познат в България като един от временните собственици на "Пикадили", придоби 50% от проекта през лятото на 2017 г. срещу близо 25 млн. лв. Останалите 50% са собственост на инвестиционното дружество "АП инвестмънтс" на Ангел Ангелов от групата "Градус" и "Сити клиник", Александър Минов от "Бисер олива" и Петър Дудоленски, който също е сред основателите на "Сити клиник". Българската инвестиционна компания купи проекта, изграден до акт 15, през 2015 г. от първоначалния собственик – полската група GTC (Globe Trade Center), която вложи в сградата 90 млн. евро. За завършването на проекта преди няколко месеца собствениците на мола изтеглиха заем от 22 млн. евро, от които 20 млн. евро за строителство, до 2 млн. евро за възникналото ДДС покрай завършването и още 600 хил. евро за покриване на финансовия риск.

И при двете сделки за мола стойността им не беше обявена, но от финансовия отчет на "АП инвестмънтс" за 2017 г. се вижда, че през миналата година дружеството е записало 24.45 млн. лв. приходи от продажба на акции, в случая половината от капитала към новия сръбски съдружник. Сумата отговаря приблизително на цената, платена през 2015 г. от тримата българи на GTC – според анализатори на пазара, сделката за незавършения мол преди три години е била за над 20 млн. евро. В отчета за 2017 г. търговският център е преоценен обратно нагоре и е осчетоводен като актив за 82.5 млн. лв.

"Смятаме, че във Варна определено има място за нов търговски център", коментира изпълнителният директор на Delta Real Estate Зорана Ждрале Бурлич. "За разлика от София, където пазарът е пренаселен, данните за Варна показват, че по отношение на квадратните метри площи в търговски центрове спрямо броя на населението има недостатъчно предлагане", посочва тя.

Повече забавления

По думите на Линчев първоначално определената за май 2018 г. дата за отваряне на мола е била отложена, за да се осъвремени интериорът на сградата, така че тя да включва повече площи за забавления. Това е част от концепцията на мола, който ще заложи на т.нар. ритейлтейнмънт – комбинация от пазаруване, интерактивен модерен интериор и просторни интегрирани развлекателни зони, разказва мениджърът. Една от тях ще бъде разположеният на 1500 кв.м галактически център с 3D и графичен мапинг, стена за катерене, малък амфитеатър и други активности. В сградата ще бъде изградена и най-голямата батут зона във Варна. Молът ще разполага и с около 2000 кв.м покривна тераса, като на част от нея също ще има разположени търговски площи. Дебюта си в търговски център в града ще направят и кафе веригите Starbucks и Costa.

Източник: Delta Real Estate
Източник: Delta Real Estate

Над десет години след първоначалното представяне на проекта бъдещият мол Delta Planet във Варна е на финалната права пред отварянето. Оценяваният на около 120 млн. евро търговски център ще посрещне първите си посетители на 28 март 2019 г. след няколко отлагания на официалното откриване, близо 11 години след първата копка, три инвеститора и двукратна промяна на концепцията за имота.

В сградата с обща застроена площ от 111 хил. кв.м и отдаваема площ от 40 000 кв.м влизат чуждестранни и български марки, сред които Pinko, Desigual, Ralph Lauren, Marco Polo, Cropp, Sinsay, Mango, Sport Depot, "Билла", Cinema City, Domino's и др. Те ще бъдат разположени на четири търговски нива, две от които са партерни и следват естествената денивелация на терена, съобщават инвеститорите. В мола ще е и най-големият кинокомплекс от веригата Cinema City извън София, който ще е с 12 зали и единствената в града 4DX кинозала. Сред основните наематели е и полската група LPP, чиито брандове Reserved и Mohito ще са с най-големите си обекти във Варна. Магазинът на "Билла" пък ще е първият за веригата, разположен в мол в града.

Зорана Ждрале Бурлич и Алекс Линчев (в средата) представиха новия търговски център пред журналисти в София
Фотограф: Георги Кожухаров

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773

    Поредната предварително изкуфяла инвестиция. Проучването сочело че във Варна търговските площи били недостатчни на глава от населението. А дали е така на разполагаемия доход на същата тая глава.

  • 2
    whocares avatar :-|
    who cares

    ... не е третият. А петия или шестия. Пфое мол затвори отдавна, а двете кули (не по Толкин), с хеликоптерната площадка събира прах от поне 6-7 години. Та... така. Галактически център и батут... Неотдавна руския външен министър Сергей Лавров заяви, че ако САЩ продължават със санцкиите, ще се наложи да пращат астронавти до МКС с помощта на батут. Та, ето сега, новия МОЛ във Варна ще може да праща хора в космоса през галактическия център и "батут зоната". Давам му най-много година живот. Следва фалит. Да бяха го префасонирали на клиника или на спортна зала... Луда работа.

  • 3
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    Ще отвори, ако сърбина развърже кесията и пръсне малко пачки под масата, иначе по-рано от юни не го виждам.

    А дали трябва мол... трябва, но не в работнически квартали като възраждане и младост.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK