Над 75% от българските стартъпи при имотите са за управление или маркетинг

Според международно проучване той е ориентиран предимно към вътрешния пазар и работи със собствено финансиране

"В България се създават стартъпи в недвижимите имоти (proptech - от property technologies), които или нямат потенциал, или нямат самочувствие да работят на международни пазари. Те се самофинансират, защото липсва подходяща среда, инвестиционна култура, а и доверие към външни източници на финансиране. Проптех решенията са предимно свързани с вече изградените недвижими имоти – с техния маркетинг и управление. Едва в началото е процесът на създаване на решения, свързани със строителни технологии (contech) и с урбанизация", заяви Силвия Павлова, основател на PropTech България.

Тази картина се очертава от международно проучване, проведено, за да установи пречките пред експанзията на тези компании в Европа. Проучването е по поръчка на Европейската комисия и се провежда от ЕU PropТech House - международна мрежа, съставена от национални хъбове, какъвто за страната е PropTech България.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал