Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

Южноафриканският фонд придоби двата столични мола през 2017 г.
Южноафриканският фонд придоби двата столични мола през 2017 г.    ©  Цветелина Ангелова
Южноафриканският фонд придоби двата столични мола през 2017 г.
Южноафриканският фонд придоби двата столични мола през 2017 г.    ©  Цветелина Ангелова

Нетните оперативни приходи на двата софийски мола на NEPI Rockcastle - "Сердика център" и "Парадайз център", са нараснали с повече от 8% през 2019 г., достигайки 35.9 млн. евро. Това показва годишният отчет на южноафриканския фонд. От информацията става ясно още, че третият български търговски център на фонда, който ще се намира в Пловдив, трябва да е готов следващата есен.

Наематели

Данните от отчета показват, че нетните оперативни приходи на работещите български молове са се увеличили по-бързо от оборотите на наемателите, където ръстът е 4.8%. Компанията по принцип следи тези продажби, тъй като получава процент от оборотите на магазините и заменя наемателите със слаби резултати. Така през миналата година от обектите й е отпаднал брандът Forever 21, като на негово място в "Парадайз център" е влязла германската Humanic, а в "Сердика център" - турската DeFacto. Сред новите наематели в "Парадайз" са "Хиполенд", "Технополис", CCC, Nespresso и др., както и заведенията за хранене Burger King, Pizza Lab и OLA. В "Сердика" пък са влезли ASICS, Kenvelo, Miniso и s.Oliver, а голям ресторант с градина е отворила Ginger Layout.

Ръстът в приходите вероятно идва и по линия на хипермаркетите в двата мола. След като дълго не функционираха, те бяха заети в по-малък обем от "Билла", а на останалите площи се настаниха нови наематели.

Печалба и проекти

Според отчета на NEPI Rockcastle печалбата преди данъци от дейността в България е намаляла с 14% до 38.9 млн. евро. Компанията често отбелязва по-висока брутна печалба, отколкото приходи, като за 2018 г. това се дължеше на преоценка на активи. Към края на 2019 г. фондът оценява инвестиционните си имоти в страната на 514.8 млн. евро.

Южноафриканският фонд придоби двата софийски мола през 2017 г., като плати 207 млн. евро за "Сердика център" и 252.9 млн. евро за "Парадайз център" на бившите им собственици. Година по-късно пък стана ясно, че NEPI Rockcastle е купил и два съседни парцела в Пловдив, където смята да инвестира 141 млн. евро в изграждането на търговски център на зелено. Той ще се казва "Променада Пловдив", като строителството се очаква да завърши през третото тримесечие на 2021 г., се посочва в отчета. Към момента теренът е заграден, но активно строителство не се вижда.

Още от Капитал