"Белите" петна на София
Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата


Месечен бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи относно как се развива пазарът на недвижими имоти в България и по света.
В рамките на София пустеят поне 684 хектара (1.4% от територията й), които имат потенциал да бъдат превърнати в привлекателни градски пространства. От тях 444 хектара са в бивши индустриални зони, а други 240 хектара са площи около жп линии и гари. Образно казано, в сегашните граници на София има свободни места с обща големина колкото жк "Люлин". (С всичките му части той заема 786 хектара.)
Числата съобщи главният архитект на София арх. Здравко Здравков на събитие от поредицата "Разговори за града" с гост главният архитект на Брюксел арх. Кристиан Борет в края на януари. Разговорът беше за "компактния град" - предпочитаната визия за бъдещото развитие на София от арх. Здравков и от екипа на общинския проект "Визия за София".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Тоест, главният архитект признава, че транспортната и други системи се задъхват, но вместо да се планира създаване на сателитни градчета с удобен градски транспорт се планира още разширение във вече компактния град? Не съм съгласен изобщо с това мислене.
Градът трябва да се развива главно на север и запад, там са т.нар. "квартали спални" и там трябва да се планира по-широко разширение на офиси и други мултифункционални зони. Има и доста инфраструктура около София, която изобщо не е рационално използвана. Добре е да се мисли за ЖП връзки, както в западна посока, така и в северна и източна. Инфраструктурата я има, трябва да се осигури добро качество на услугата и честа честота (веднъж на 30 мин. примерно през целия ден), за да се развият тези населени места като сателитни градчета. Представете си колко популярни биха били населените места към Своге, ако влаковете бяха на по 30 мин. гарантирано през целия ден и предоставяха добро качество на услугата.
До коментар [#1] от "J.J.":
Прав сте в мислето си, но не сте глаДен архитет на София, за съжаление. Целта (му) е да се натъпче цяла България в София, пък за качеството на живот кой ти мисли. А, че 1/3 от жилищата в София (а и в страната) са празни и няма кой да живее в тях никой не говори, ама не, ще строим още и още...
Архитекта е титан на мисълта.
Браво, това е супер прекрасно , визии намерения , тенденции и т.н. Имам чувствуто че всички архитекти възнамеряват да живеят по около 1000 години. От 24 месеца очаквам одобрението на градоустрйство /ПУП? за три ПИ с обща площ 1030 кв.м. в Манастирски ливади , без намерения за надвищаване на КИНТ, плътност или кота корниз от кварталните - и нищо , нула . Че това с намеренията дали е съгласувано с кварталните чиновници и техните интереси? Айде стига празни приказки . една от най-тежко корумпираните длъжности е главният архитект на едн община. ВСИЧКИ главни архотекти си имат СОБСТВЕНИК който ги е назначил - договаря се с него и тогава одобряват - това е причината да няма приети ОУП , да е необходимо да се правят ПУП-ове навсякъде , да минава почти всичко на обществен съвет и т.н.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.