Бърза сделка с търговски парк

Софийският Jumbo Plaza, беше развит и привлече инвеститорски интерес за втори път. Моделът му ще се клонира.

Мениджмънтът на Jumbo Plaza иска да го превърне в място за всякакви покупки на жителите от района. Инвеститорите гонят доходност от минимум 8%
Мениджмънтът на Jumbo Plaza иска да го превърне в място за всякакви покупки на жителите от района. Инвеститорите гонят доходност от минимум 8%    ©  Цветелина Белутова
Мениджмънтът на Jumbo Plaza иска да го превърне в място за всякакви покупки на жителите от района. Инвеститорите гонят доходност от минимум 8%
Мениджмънтът на Jumbo Plaza иска да го превърне в място за всякакви покупки на жителите от района. Инвеститорите гонят доходност от минимум 8%    ©  Цветелина Белутова

При еволюцията на търговските площи първо са били главните улици, а после магазините започват да се групират и в нови зони. След моловете в по-елитните квартали дойдоха и ритейл парковете в периферията. В тях средният разход за наем и сервизна такса е два до три пъти по-нисък, отколкото в моловете. Това ги прави атрактивни за търговците и потребителите. Тенденцията ще се засилва в COVID ситуацията, а моловете ще страдат заради по-закрития си дизайн.

Анализът е на Валери Вълчев, който е инвеститор във финансови и технологични компании и е бивш съдружник и първи главен изпълнителен директор на консултантската компания Forton International. Преди две години той стана собственик на софийския Jumbo Plaza - най-големият ритейл парк в България. В сделката си партнира със Светослав Димитров, бивш управляващ партньор в адвокатската кантора "Пенков, Марков и партньори".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage