Костадин Чуклев: "Бараж груп" е все по-търсена и разпознаваема на пазара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Костадин Чуклев: "Бараж груп" е все по-търсена и разпознаваема на пазара

Костадин Чуклев: "Бараж груп" е все по-търсена и разпознаваема на пазара

Прокуристът на строителната компания за постиженията и перспективите пред бизнеса

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5371 прочитания

Профил

Костадин Чуклев е завършил Софийската математическа гимназия, а след това Университета по строителство, архитектура и геодезия. Още като студент работи на строителен обект. Преминава през всички нива в управлението и организацията на строителството. За повече от 25 години трудов стаж изгражда редица проекти от промишленото, гражданското и индустриалното строителство с обща площ от 1 млн. кв.м.

Г-н Чуклев, през годините вашата компания се утвърди като една от авторитетните и водещи строителни фирми в страната. Как оценявате развитието ù през този период? Кое е най-важното, което успяхте да постигнете в бизнес целите и начинанията си?

Развитието ни през годините беше изключително целенасочено и планирано. През цялото време исках да си създадем име и репутация на фирма, която се занимава със строителство на индустриални и търговски обекти, като предлаганият продукт да е качествен, а услугата и отношението към клиента - на високо ниво. На нашия сайт има мото - "Когато качеството е важно за вас". Това не са голи приказки, а философията, която изповядваме.

Към днешна дата смело мога да кажа, че сме оставили след себе си само доволни клиенти, като с голяма част от тях сме станали партньори в техните следващи инвестиции. Разбира се, това се постигна с много труд и постоянство и с цената на по-ниска печалба за сметка на качеството на крайния продукт. Всички тези усилия дават видим резултат и ние сме все по-търсени и разпознаваеми на пазара. Това, разбира се, не ме успокоява, а точно обратното, стимулира ме да работя още повече за запазване и развиване на вече постигнатото като име и репутация.

Името на "Бараж груп" се свързва с редица индустриални, търговски и административни сгради като главен изпълнител на цялостното им изграждане. Коя е "запазената марка", която наложихте на вашите обекти? Какви са тенденциите на пазара в момента - кой от тези сектори на строителството се развива най-динамично и с обещаващи перспективи?

- Както вече казах, нашата "запазена марка" е качественото строителство. Освен това аз и целият екип имаме лично отношение към всеки клиент, към неговите нужди и проблеми. Стремим се да му помогнем на всеки етап от неговия проект, така че крайният резултат да е удовлетворяващ за него. Не пестим нито време, нито усилия в тази насока.

Винаги сме се отнасяли честно към клиентите и не хитруваме на дребно, което е практика за съжаление сред част от колегите ни. Смятам, че тази наша политика е инвестиция в бъдещето на компанията.

По отношение на пазара мога да коментирам сектора, в който се развиваме - индустриални и търговски сгради. Промените в бизнес климата в света, търговските войни между Далечния изток и Запада водят до това, че част от европейските производители връщат производствата си обратно на континента. Някаква част от тях идват и в България. Именно те са нашата цел.

В другия сегмент, в който се развиваме - строителството на търговски сгради, продължаваме устойчиво своето развитие. Това изключително много ни радва, защото почти всички големи вериги за промишлени и хранителни стоки са наши клиенти. Хубавото е, че има все повече български инвеститори, които изграждат производствени и търговски сгради. В миналото те практически липсваха.

Какви са вашите предимства в конкуренцията в строителната индустрия? Какво ви стимулира и кара непрестанно да подобрявате продукта, който предлагате на вашите клиенти?

- Преди много време прочетох едно мото: "Който престава да бъде по-добър, престава да е добър." В първия момент не му обърнах внимание, стори ми се превзето като лозунг от социалистическите времена. С времето осъзнах, че това е ключов принцип за правилното развитие на всеки човек или компания. Всекидневното развитие, обучение и усъвършенстване са изключително важни, ако искаш да останеш актуален като професионалист. Това казвам и на нашите служители: "Всеки ден трябва да научите нещо новo, за да не е пропилян."

Така че, ако трябва да отговоря конкретно на въпроса, ако не подобряваме продукта си, значи го влошаваме, защото все има някой на пазара, който го е подобрил и е станал по-добър от нас. Какъв по-добър стимул от това!

Кои са основните инвеститори, с които работите? Какво търсят те, какви са предпочитанията им и с какво вие ги привличате?

- Всички наши клиенти са частни компании. Те имат различен бизнес и структура на собствеността, но се управляват и развиват на пазарен принцип. Имайки предвид това, основното, което търсят, е качество и срок на добра цена. След като ни наемат, със сигурност го получават от нас.

За нашите клиенти аз винаги говоря с най-голямо уважение, защото те са причината да ни има. През годините с тях сме изградили партньорски отношения и те ни се доверяват за новите си проекти. Добър пример за това са: фирма "Мегатрон" ЕАД, за която сме построили пет големи обекта; фирма "Вили Елбе аутомотив България" ЕООД, за която построихме и трите етапа на тяхната фабрика в Пловдив; "Аико" ЕООД, за които сме направили две сгради, а сега строим трета; "Технополис България" ЕАД и "Практикер ритейл" ЕООД, където също имаме изпълнени няколко обекта; "Неопърл България" ЕООД и техният завод в гр. Добрич; "Интернешънъл пауър съплай" АД със завода в Кърджали; БПД със складови бази в София и Варна; "Сървиз логистик" ООД със складова база в Костинброд; "Палфингер продукционстехник България" ЕООД със завода в с. Тенево; "Баущоф + Метал" ЕООД и търговско-складовата им сграда в София и още много други.

Почти всички големи вериги за хранителни стоки са наши клиенти. За тях вече имаме изпълнени десетки обекти в цялата страна.

В момента изграждаме три нови завода на фирма "Оттобок манюфекчъринг България" ЕООД в Благоевград, на фирма "Ейч - ритейл аутомейшън България" ЕООД в Пловдив и на фирма "ФолаПласт" ООД в Кюстендил.

Използвам случая да благодаря на всички наши клиенти за оказаното доверие.

Само преди месец (през ноември) "Бараж груп" спечели първо място в категорията "Големи предприятия" в ежегодния конкурс "Най-добър строител" на Камарата на строителите в България. Успехът ви е още по-значим, защото дойде в една от най-трудните за бизнеса години заради кризата, предизвикана от коронавирусната пандемия. Как коренно различната нова ситуация се отрази на работата ви?

- Ние за втори път получаваме тази награда. Разбира се, за нас това е признание за усилията ни и аз се гордея с тези отличия. Те са и много добър стимул за екипа ни, защото ни дават увереността, че сме на прав път. Също така са и добра референция за нашата работа.

Темата с пандемията е болезнена за цялото общество. Според мен ние тепърва ще берем плодовете на това, което се случва сега в социален и икономически план. Ние въведохме редица мерки за контрол и превенция и за момента мога да кажа, че нямаме сериозни затруднения. Разбира се, за това спомага и естеството на работата ни, която е преди всичко на открито.

Имам своите притеснения за бъдещето, но гледам и на тази ситуация като на възможност, а не като на криза. От една страна, ще ни помогне да подобрим нашата организация, контрол и грижа за персонала ни, а от друга, надявам се да докара още инвеститори в България заради промените в глобалната икономика. Може да звучи прекалено оптимистично, но предпочитам да гледам с оптимизъм в бъдещето.

Какви са вашите намерения, очаквания и прогнози за развитието на компанията ви през 2021 г.?

- Продължаваме да работим с всички сили, за да завършим поетите ангажименти. Междувременно активно търсим и нови. В последните години развиваме и услугата design and build съвместно с партньорски проектантски бюра. Тя дава много голяма добавена стойност на инвеститорите, правейки техните проекти евтини и качествени. Вече имаме изградени няколко сгради на този принцип.

Следващата година ще е по-трудна заради последствията от пандемията, но с повече труд и упорство и с общите усилия на целия ни екип ще се справим.

За повече информация посетете сайта на "Бараж груп".

Профил

Костадин Чуклев е завършил Софийската математическа гимназия, а след това Университета по строителство, архитектура и геодезия. Още като студент работи на строителен обект. Преминава през всички нива в управлението и организацията на строителството. За повече от 25 години трудов стаж изгражда редица проекти от промишленото, гражданското и индустриалното строителство с обща площ от 1 млн. кв.м.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Зелени и на покрива

Зелени и на покрива

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK