Строителите хванаха яката на Витоша
Половината нови строежи в София през 2020 г. са в четирите южни района до планината. С най-голям ръст в броя на разрешителните е Панчарево
Месечен бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи относно как се развива пазарът на недвижими имоти в България и по света.
- Половината нови строежи в София през 2020 г. са в четирите южни района до планината.
- Докато разрешителните за столицата като цяло намаляват с една пета, в Панчарево нарастват почти двойно. В район "Витоша" са най-много.
- Актуални са проектите с къщи - от Бояна до Лозен има множество комплекси, в Банкя, Горна баня и по северната периферия строят единични.
Строителните разрешения, издадени в София през 2020 г., са с почти една пета (22%) по-малко, отколкото предходната година. В регистъра на "Направление архитектура и градоустройство" за 2019 г. има 2043 записа, докато през миналата година те са били 1572. Въпреки че само половината от тях - 750, са разрешителните за нови сгради, динамиката в общия брой е показателна за строителната активност. Другата част от разрешителните е за преустройства, смяна на предназначение, пристройки, надстройки, огради, разрешения за солари и др.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Надявам се, че за всички тези и бъдещи строежи има достатъчно осигурена чиста вода и съответно канализация. Очевидно клиентела с добри финансови възможности не липсва, което не изключва и механизма с пране на съмнителни пари от мафията у нас и в чужбина. Такова бурно строителство, години наред и то само в столицата na най-бедната държава в ЕС (отделно по курортите и другите градове и села) говори за някакви неясни диспропорции. Не завиждам обаче на куриерите в София, макар че вероятно ще намерят начин да се адаптират и в тази ситуация, времето ще покаже.
Пропуснах да добавя, че покрай това бурно строителство, удвояването на автомобилите за десет години, паркирането в кални (прашни) площи и липсата на редовно миене на улиците в София още неясно колко дълго ще дишаме силно замърсен въздух - неизбежната екстра за родния мегаполис.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.