Business Garden Office X: За компаниите, които инвестират в бъдещето си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Business Garden Office X: За компаниите, които инвестират в бъдещето си

Асен Лисев, изпълнителен директор на MBL

Business Garden Office X: За компаниите, които инвестират в бъдещето си

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3122 прочитания

Асен Лисев, изпълнителен директор на MBL


Асен Лисев е изпълнителен директор на MBL и в продължение на 15 години е лидер в предоставянето на услуги за бизнес недвижими имоти на българския пазар. Професионалният му опит покрива широк спектър от финансови услуги, инвестиционно консултиране и брокерски услуги в много сектори от недвижимите имоти, включително офис, търговски, индустриални сгради, хотели и жилищни имоти. Има степен MBA по финанси от Kogod School of Business във Вашингтон и бакалавърска степен по икономика от Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Защо и как решихте да построите Business Garden Office X?

Краткият отговор е, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти. Офис наемателите са едни от основните ни клиенти, на които сме предоставяли различни професионални услуги през последните 15 години, и затова имаме много добро разбиране за техните потребности по отношение на офисите, в които развиват дейността си. Фундаментът, върху който е изграден проектът, е синергията между модерни и високотехнологични офис пространства и зелена и здравословна работна среда. Една концепция, която да ни отличи от конкуренцията и да надвишава очакванията и представите на наемателите за съвременен офис.

Какви предимства предоставяте на вашите наематели?

На първо място е локацията. Според проучване на MBL сред водещите наематели на офис сгради в София най-важният фактор при избора на офис е локацията, а в последните години районът около "Парадайс мол" се оформи като най-търсения.

Основна притегателна сила е близостта на комплекса на 150 м от метростанция "Витоша" и от "Парадайс център", което предоставя множecтвo yдoбcтвa. Ha пeшexoднo paзcтoяниe ca и двaтa нaй-посещавани cтoлични пapĸa - Южeн пapĸ и Лoвeн пapĸ - Бopиcoвa гpaдинa. Има много училища, болници, тенис кортове и т.н. Комплексът е заобиколен от големи квартали, населени с млади хора в трудоспособна възраст, които ще спестят много от личното си време в придвижване от и до работното си място, ако то се намира в Business Garden Office X.

Освен стратегическата си локация Business Garden Office Х предлага среда на бизнес парк, осигуряваща на наемателите възможност за разрастване на един адрес и комфорт за обитателите на сградите да ползват над 6000 кв.м зелени пространства в парка на комплекса за работа и рекреация на открито. За удобство на наемателите Сграда 2 ще оперира като споделени офиси и ще предлага изключителна гъвкавост при предоставянето на допълнителни работни места, зали за срещи и за провеждане на най-различни събития.

В Business Garden Office X на преден план е изграждането на сгради, които са устойчиви във времето, предлагащи уютна и здравословна среда на наемателите си. Тази устойчивост се гарантира чрез използване на рециклируеми материали като заложените алуминиеви профили на Raynaers с троен стъклопакет от AGC Glass. В сградата са заложени и енергоспестяващи системи за отопление и охлаждане, вентилация и LED осветление.

На разположение на наемателите на комплекса са 3 подземни паркинг нива с 360 паркоместа, 35 зарядни станции за електромобили и над 300 велостойки.

Как ви се отрази ковид кризата, бяхте ли подготвени за последствията?

Пандемията от ковид-19 доведе до голяма несигурност за бъдещите бизнес модели и динамиката на икономическите процеси, като все повече и повече дейности, включително и строителството на сгради, трябва да се адаптират към бързо променящата се среда. Въпреки световната пандемия строежът върви по план и се очаква първа фаза да бъде въведена в експлоатация в края на 2021 г. Едно от фундаменталните предимства в случая е, че навреме успяхме да имплементираме технологии, които да осигуряват чист въздух и антивирусна среда, за да могат наемателите да се чувстват възможно най-защитени.

Как се отличавате от другите сгради в града?

Business Garden Office X е единствената сграда в София, в която са заложени иновативни технологии за осигуряването на здравословна и спокойна работна среда. До помещенията ще се предоставя напълно безконтактен достъп. Антивирусната среда се гарантира и чрез контрола на влажността, която оказва значително влияние върху разпространението на вирусите. В сградата ще се имплементират и филтри, които да улавят фините прахови частици, които представляват микроскопични твърди или течни вещества, суспендирани в земната атмосфера, причина за множество дихателни заболявания. Филтрите в Business Garden Office Х ще спират пропускането на по-голямата част от фините прахови частици като бактерии и вируси.

Друга иновативна технология, която сме заложили, е пречистването на въздуха чрез студена плазма. Тази технология има способността непрекъснато да пречиства въздуха и повърхностите. Използването й подобрява хигиенните условия във въздуховодната мрежа и в помещенията, убива бактериите и намалява драстично възможността от разпространение на вируси.

Според проучване на Университета в Оксфорд, служителите могат да работят до 60% по-ефективно в помещение с ниска концентрация на CO2. В сграда 1 ще се подава 12 000м³ свеж въздух на час за всеки етаж. Този въздух е пречистен през филтърната група, контролирана е влажността и температурата на въздуха, а обемът с който се подава към различните помещения се определя от BMS системата на сградата с помощтта на CO2 сензори. Сензорите индикират на вентилационната система кога да подава по-малко или съответно повече свеж въздух. Тогава, когато нивото на CO2 е достатъчно ниско, системата пести енергия, като намалява подаването на свеж въздух.

Кои са хората в екипа, който стоят зад успеха на проекта?

MBL Architects са проектантите на Business Garden Office X. Освен това те управляват строителните процеси от самото начало до завършването им, обръщайки внимание на всеки детайл от сградите, залагайки на мyлтифyнĸциoнaлeн дизaйн, виcoĸoкачествени мaтepиaли и инcтaлaции, и пoдчepтaнa индивидyaлнocт. Интериорите също са възложени на екипа на MBL Architects. Те са предоставили услуги на български и международни клиенти за интериорен дизайн и проджект мениджмънт на повече от 200 000 кв.м.

MBL е ексклузивен консултант по отдаването под наем. В динамично развиващата се офисна среда от изключително значение е съвмecтната работа на ĸoнcyлтaнтитe от отдел "Oфиc плoщи" в МВL с екипа за "Упpaвлeниe нa cгpaди" и MBL Architects. Именно това взаимодействие пoзвoлявa ценна oбpaтнa вpъзĸa диpeĸтнo oт наемателите и води до проектиране на фyнĸциoнaлни cгpaди c блaгoпpиятни зa наемателите на сградата ĸлимaт и обслужване.

Колко дълго ще продължи работата от вкъщи и как ще се отрази тази тенденция на офисния пазар?

Работата от вкъщи е модел, който съществува от десетилетия и следващите години ще продължава да се ползва с различна интензивност. Наблюдаваме раздвижване при наемателите, които се завръщат обратно в офиса, който е олицетворение на динамична работна и социална среда, и който допринася за репутацията на компаниите при привличането и задържането на таланти. Технологични гиганти като Google, Microsoft, Facebook, които гледат напред в бъдещето си, вярват в офисите и залагат на тях точно в този несигурен момент, тъй като пазарът предоставя добри възможности за инвестиции. Вярвам, че само след 6 до 12 месеца компаниите, които са заложили на работата от вкъщи, ще се окажат изоставащи спрямо конкурентите, които успяват да приложат по-ефективния и креативен модел на работа от офиса.

Като професионални инвеститори Спас Шопов и Асен Лисев са с репутация на лоялни партньори с изпълнени висококачествени обекти, реализирани в последните няколко години. По отношение на Вuѕіnеѕѕ Gаrdеn Office X те не правят никакви компромиси относно качеството на строителството и и заложените технически спецификации, а техен основен приоритет е наемателите да се чувстват щастливи и продуктивни на работното си място.

Асен Лисев е изпълнителен директор на MBL и в продължение на 15 години е лидер в предоставянето на услуги за бизнес недвижими имоти на българския пазар. Професионалният му опит покрива широк спектър от финансови услуги, инвестиционно консултиране и брокерски услуги в много сектори от недвижимите имоти, включително офис, търговски, индустриални сгради, хотели и жилищни имоти. Има степен MBA по финанси от Kogod School of Business във Вашингтон и бакалавърска степен по икономика от Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Надпревара за складове

Надпревара за складове

Как Grand Kanyon се забави и смали

Как Grand Kanyon се забави и смали

Ново лято, нов герой на Алепу

Ново лято, нов герой на Алепу

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.