Клиентите търсят, отсяват и ценят качествените продукти
Евгения Диканска, изпълнителен директор на Europroperty


Съдържание от Europroperty

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Как се справя компанията в условията на коронавирус пандемията? Кои бяха и са най-големите предизвикателства пред вашия бизнес?
Въпреки че коронавирус пандемията беше изключително предизвикателство за бизнеса по целия свят, за щастие тя не засегна Еuroprоperty. Тъкмо напротив - през изминалите две години компанията фокусира усилията си върху административни дейности като проектиране и строеж на няколко нови проекта и финална продажба на вече построените луксозни апартаменти в Edelweiss3. Удовлетворени от успеха на един от най-емблематичните ни проекти - Edelweiss 3, построихме още една сграда в комплекса- Edelweiss 3D. Тя предлага десет апартамента, които вече са напълно обзаведени и готови за отдаване под наем. Апартаментите в Edelweiss 3D са с една, две, три или четири спални, с голяма тераса и красива гледка. Мебелите и оборудването, които избрахме за тях, са от най-висок клас и гарантират усещането за лукс и класа - запазената марка на сградите в комплекс Edelweiss 1, 2, 3 и вече 3D. На пазара излезе и FOHAR - най-технологичният до момента жилищен комплекс на Europroperty. Концепцията на FOHAR развихме за клиентите, които търсят умна инвестиция в по-добро качество на живот. Комплексът предлага локация на чист въздух, която е добре свързана и с природата, и с града, устойчива архитектура и вградени smart home ready решения във всички апартаменти, които позволяват лесно надграждане с всички технологии за по-умен живот у дома, които ще се развиват все повече занапред.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеКак се справя компанията в условията на коронавирус пандемията? Кои бяха и са най-големите предизвикателства пред вашия бизнес?
Въпреки че коронавирус пандемията беше изключително предизвикателство за бизнеса по целия свят, за щастие тя не засегна Еuroprоperty. Тъкмо напротив - през изминалите две години компанията фокусира усилията си върху административни дейности като проектиране и строеж на няколко нови проекта и финална продажба на вече построените луксозни апартаменти в Edelweiss3. Удовлетворени от успеха на един от най-емблематичните ни проекти - Edelweiss 3, построихме още една сграда в комплекса- Edelweiss 3D. Тя предлага десет апартамента, които вече са напълно обзаведени и готови за отдаване под наем. Апартаментите в Edelweiss 3D са с една, две, три или четири спални, с голяма тераса и красива гледка. Мебелите и оборудването, които избрахме за тях, са от най-висок клас и гарантират усещането за лукс и класа - запазената марка на сградите в комплекс Edelweiss 1, 2, 3 и вече 3D. На пазара излезе и FOHAR - най-технологичният до момента жилищен комплекс на Europroperty. Концепцията на FOHAR развихме за клиентите, които търсят умна инвестиция в по-добро качество на живот. Комплексът предлага локация на чист въздух, която е добре свързана и с природата, и с града, устойчива архитектура и вградени smart home ready решения във всички апартаменти, които позволяват лесно надграждане с всички технологии за по-умен живот у дома, които ще се развиват все повече занапред.
Работите на два основни пазара - жилищен и офисен. Как изминалата година промени нагласите на клиентите на тях? Имат ли по-различни очаквания към площите, които наемат или купуват?
Europroperty е инвестиционна компания, която работи с добри архитекти и най-високия клас строителни материали. Оперираме в сегмента с луксозните жилищни имоти и макар амбицията ни винаги да е била да предлагаме лукс, спокойствие и сигурност на своите клиенти, винаги през годините сме успявали да поддържаме и конкурентни цени. През последните години все повече усещаме, че клиентите търсят, отсяват и ценят качествените продукти. Тази зрялост в потребителското поведение помогна на компанията ни да увеличи клиентите си и да се наложи на пазара като инвеститор със стойностни проекти.Пандемията повлия на погледа върху офисното пространство. Ако офисите допреди две години бяха места, в които бизнесите помещаваха екипите си, то към момента по-скоро са символ на устойчивост на бизнеса, амбиции за растеж и сигурност. Времето ще покаже дали home-office тенденцията е устойчива или не.
Проектът "Еделвайс" е емблематичен за компанията. Разкажете повече за реализацията и продажбите на отделните етапи от него?
Edelweiss действително е най-емблематичният проект на Еuroproperty до момента - не само защото показва израстването на компанията през годините, но и защото се превърна във визитна картичка на качеството и стила ни на работа.Амбицията ни е да запълним търсенето на пазара на луксозни проекти и сме безкомпромисни в качеството на продукта, който предлагаме. Таваните на всички помещения в Edelweiss са по 2.95 м, а помещенията са просторни, с правилни форми. Предлагаме денонощна охрана и рецепция в сградата, басейн и фитнес за живеещите, професионална поддръжка и детски кът. Възможността за почистване, пране и гладене в жилището срещу допълнително заплащане или като част от наема е част от съпътстващите услуги.

Докъде стигна развитието на жилищния комплекс на мястото на бившия завод "Фохар" в София?
Вече започнахме строителството на комплекса на територията на бившия завод за фотохартия, чиято локация е известна на поколения софиянци. Мястото и едноименната спирка на градския транспорт на ул. "Кумата" 77 в квартал "Бояна" са сред причините да запазим името на проекта. Водеща цел в проектирането бе да разположим сградите в комплекса така, че между тях да има достатъчно въздух и светлина, за да не пречат на гледката към планината от едната страна, и към града от другата. Чистият въздух и зеленината са водещото предимство на FOHAR, защото ще позволят на бъдещите обитатели по-модерен и природосъобразен начин на живот. А знаем, че това става все по-важно след началото на пандемията и тенденцията за работа от дома, която тя отпуши.FOHAR е планиран като "умен дом" не само защото предразполага към по-здравословен начин на живот, а поради няколко причини. Комплексът предлага smart home ready инфраструктура и вградени функционалности, с които клиентите ни ще могат да управляват дистанционно сигурността, отключването и отоплението си с едно движение чрез телефона. На проектантите от архитектурното студио "ЛП Арх" дължим и умната архитектура и отлично планираните разпределения на апартаментите. Те са мислени в контекста на заобикалящата комплекса околна среда и "в крак" с последните технологични новости и устойчиви материали. Това в съчетание с невероятна гледка към града и само на 15 минути от центъра на София превръща FOHAR във възможност за една наистина умна инвестиция, която да отговаря на нуждите на всеки съвременен човек с всички необходими функционалности - красиви междублокови пространства, градини с пейки, детски кът, фитнес, ресторант, охрана.

Как се справяте с рязкото поскъпване на строителните материали и горивата от последните месеци? Как комуникирате това с клиентите?
За съжаление и за нас, както и за другите колеги в бранша, беше неизбежно да отразим този скок. Оказа се абсолютно невъзможно, извън всякаква бизнес логика, да продаваме на цените, които бяхме планирали преди 2 години. В този случай, както и през целия ни път досега, смятаме, че най-доброто решение е да обясним истината, колкото и неприятен разговор да носи тя.
През последните години Europroperty навлезе на офисния пазар с проекта Sofia Office Center. Как върви отдаването на площите в сградата и планирате ли скоро началото на втора фаза от проекта?
През изминалата година успяхме да направим една от най-големите сделки в сегмента с наемите на офисни площи - отдадохме над 5000 кв.м. В момента текат довършителните работи в помещенията на Sofia Office Center, като ще посрещнем новите си обитатели - "Хаос софтуер", в началото на пролетта на 2022 г. Вярваме, че работенето в офиса е по-конструктивно и ще продължи.
