Електронен касиер на блока

IT специалистът Мартин Димов разработва платформа, която дигитализира процеса по плащане и отчетност в жилищната сграда

Идеята на продукта ни е да си улесни живота, за да може да си оправим сградите, казва създателят на плаформата "Вход експерт" Мартин Димов
Идеята на продукта ни е да си улесни живота, за да може да си оправим сградите, казва създателят на плаформата "Вход експерт" Мартин Димов
Идеята на продукта ни е да си улесни живота, за да може да си оправим сградите, казва създателят на плаформата "Вход експерт" Мартин Димов    ©  Надежда Чипева
Идеята на продукта ни е да си улесни живота, за да може да си оправим сградите, казва създателят на плаформата "Вход експерт" Мартин Димов    ©  Надежда Чипева

В блока, в който IT експертът Мартин Димов има апартамент, изпробвали услугата "професионален домоуправител" още когато се появила преди години. Равносметката след пет години била: от събраните такси 22-23 хил. лева, близо половината - 12 хил. лева, отишли за заплата на професионалния домоуправител. С останалите били платени сметките за ток, хигиенист и асансьори. За ремонти били дадени по-малко от 1000 лева, а сградата определено се нуждаела от повече.

Затова взели курс на самоуправление. Леко увеличили таксите, повишили събираемостта от 75% на над 90%, махнали заплатата на професионалния домоуправител. За две години успели да отделят 10 хил. лева за ремонт. "Преминахме от модел "хора, имаме проблем, дайте да съберем пари", към "хора, имаме пари, дайте да видим за какво да ги изхарчим", обяснява Димов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cns19433509 avatar :-|
    Svetoslav Nikolov
    • - 3
    • + 1

    И това не е много изгодно, плащаш за софтуер, плащаш такси на изипей, такси на банката за обслужване на сметката на блока и др., реално се хвърлят пари, които също могат да бъдат спестени или просто като не сте доволни от професионалния домоуправител, винаги можете да го смените с друг. Фирмите управляващи етажни собствености са достатъчно и има голям избор.

    Нередност?
  • 4
    accidental avatar :-|
    accidental
    • + 1

    В нашата сграда в Ню Йорк ползваме Buildium, всички са задължени да въведат кредитна карта и софтуера сам си събира парите в общата сметка, може да си поръчаш входна карта, фирмата за поддръжка получава молби автоматично, чистачката въвежда кога е чистила, може да поръчаш ремонт на общите части, ако имаш теч от горен апартамент го въвеждаш без да се разправяш с комшията, имаш достъп до камерата ако някой ти звъни на входната врата, или получаваш алърт ако се задейства аларма или ако някой ти звъни на звънеца, струва 50$ на месец и това вклщючва всичко, всеки има достъп и приложение за телефона си

    Нередност?
Нов коментар