Avalant: Нов модел на пазара на недвижими имоти

Основателите на компанията Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков за експоненциалния растеж

Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков (от ляво надясно)
Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков (от ляво надясно)
Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков (от ляво надясно)
Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков (от ляво надясно)

Визитка

Христо Андонов е един от водещите експерти в сферата на корпоративните недвижими имоти в България с над 12-годишен опит. Неговата доказана методология на работа с фокус върху детайла му е помогнала да спечели доверието на множество офис ползватели и инвеститори. Работил е върху над 130 проекта с обща площ, надхвърляща 140 хил. кв. м.

Email: [email protected]

Димитър Иванов консултира някои от най-комплексните офисни трансакции в страната през последните 10 години, които включват консолидации на международни компании, портфолио експанзии и други. Ръководил е над 120 проекта с обща площ от над 120 хил. кв. м. Димитър Иванов е сертифициран член на The Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS).

Email: [email protected]

Иван Пармаков консултира проекти от разнородно естество, включително покупко-продажба на офис площи, оптимизация на разходи и консолидация на площи. Участвал е в повече от 50 трансакции с обем над 80 хил. кв. м, включително и продажбата на офис сграда с РЗП от 11 хил. кв. м.

Email: [email protected]

Повече информация за Avalant можете да откриете онлайн: LinkedIn; Facebook; www.avalant.com

Тримата партньори Христо Андонов, Димитър Иванов и Иван Пармаков създават Avalant през 2020 г. Първите коментари, с които е посрещната тяхната инициатива, са, че пазарът няма нужда от още един консултант. Година и половина по-късно компанията вече е утвърдена сред лидерите в този сегмент. Само през 2021 г. екипът консултира сделки за наем на офиси за над 20 хил. кв. м, както и продажбата на инвестиционни активи за 15 хил. кв. м. На младата компания се доверяват водещи корпорации като Allianz, ING Bank, Chaos, Cargill. От създаването си до днес Avalant успява да помогне на клиентите си да реализират ползи за над 7 млн. евро.

Разкажете ни за дейността на компанията и защо решихте да я създадете?

Иван Пармаков (И.П.): Avalant е консултантска компания, фокусирана в сферата на корпоративните (или т.нар. бизнес) имоти. Притежаваме дългогодишен опит и през годините осъзнахме, че нивото на услугите на пазара в България е далеч от потенциала си. Дори думата брокер се асоциира с некомпетентност и генерално с човек, който, вместо да предостави качествена услуга, търси начин как да извлече ползи от клиентите си. Именно този дисонанс не ни допада, защото ние сме част от същата сфера, но междувременно се стремим да бъдем максимално полезни на клиентите си. Следвайки естествените процеси на развитие, се зароди и решението да създадем собствен проект, чрез който целим да развием конкретната пазарна ниша, да подобрим качеството на предоставяните услугите и не на последно място - да променим имиджа на сектора в положителна насока.

Христо Андонов (Х.А.): Насочихме основния си фокус върху предоставянето на стойност за нашите клиенти, като включихме тази визия и в името ни. Avalant произхожда от френското valeur - стойност, репутация, морална ценност. Направихме комбинация с avalanche (лавина) с идеята, че когато си целеустремен и отдаден на качеството, последващият растеж е експоненциален.

Как ви се отрази пазарната несигурност, породена от пандемията?

Х.А.: Началото, разбира се, не беше лесно, но бяхме подготвени. Бизнес планът ни бе структуриран в по-песимистичен формат, като през първата година очакванията ни бяха да покриваме само разходите си. От друга страна, поглеждайки назад, не можем да кажем, че начинанието ни е било опортюнистично, тъй като разчитахме на натрупаните през годините задълбочени познания в сферата и на репутацията си на отдадени професионалисти.

Вече година и половина след създаването на Avalant все още се намираме в ситуация на пандемия. Как протече развитието ви през този период и промени ли се нещо за вас?

Димитър Иванов (Д.И.): Промени се както ситуацията на пазара, така и нашата позиция в него. Обемът на сделки в сравнение с периода 2017 - 2019 намаля, но за сметка на това се увеличиха разнородните типове проекти, по които клиентите ни имат нужда от нашето съдействие. Междувременно Avalant се превърна в един от лидерите на местния пазар - постижение, което се случи неочаквано бързо дори и за нас. През 2021 г. успяхме да консултираме сделки за наем на офис площи за над 20 хил. кв.м, както и продажбата на четиризвезден градски хотел в София с РЗП 15 хил. кв.м. Спечелихме доверието на международни корпорации от ранга на Allianz, ING Bank, Cargill и българската Chaos Group (в която вече има международно участие).

По-конкретно проектите включват:

- Allianz (6000 кв. м) - нашата роля бе на техен доверен преговорен консултант при консолидацията на техните офис площи в Park Lane Office Center;

- Chaos Group (6000 кв. м) - консултирахме изцяло тяхната релокация в Sofia Office Center;

- ING Bank (1000 кв. м) - консултирахме изцяло релокацията на компанията в Infinity Tower B;

- Emerchantpay (2200 кв. м) - консултирахме изцяло релокацията на компанията в GORA Offices;

- Cargill - проект по стратегическо планиране относно наетите офис площи на компанията в София.

Х.А.: Един от интересните ни проекти беше продажбата на Hotel Suite Sofia (15 хил. кв.м), собственост на НИКМИ АД, на международни инвеститори. Този проект разшири обхватa на нашите услуги и ни постави сред един от основните участници на пазара на инвестиционни продажби.

Д.И.: Друг интересен момент през годината беше активното ни участие в реализацията на един от най-престижните офис проекти в София - NV Tower (вече на 100% отдадена под наем сграда). Успяхме да консултираме общо 4 трансакции в сградата - предимно компании от високотехнологичния сектор като Proxiad, IT Economics, BEDE Gaming и Falcon.io.

Какви са плановете на компанията и какво предстои пред Avalant в бъдеще?

Д.И.: Плановете и мечтите ни са вече по-оптимистични и смели. Към момента работим активно върху разширение на екипа ни, за да продължим да поддържаме високо ниво на услугата. Работим и върху добавянето на допълнителни бизнес линии към портфолиото си, защото смятаме, че нуждата от по-качествена услуга съществува и в други сегменти.

Х.А.: Междувременно водим разговори за изграждане на няколко стратегически партньорства, насочени в различни направления. Дългосрочно бихме искали да се установим като една от разпознаваемите компании за недвижими имоти в региона. Честата обратна връзка от нашите международни клиенти е, че нашата услуга е дори по-качествена от тази, която получават от най-големите консултанти в глобален мащаб.

И.П.: До нас дори достигат мнения, че не е възможно да сме изградили компанията самостоятелно за толкова кратко време. Това, от една страна, ни натъжава, защото явно част от хората в България трудно вярват в органичния успех, но пък, от друга страна, означава, че сме си свършили добре работата, щом историята ни звучи невероятно. За момента смятаме да продължим със здравата работа.

Още от Капитал