Resolute Asset Management предлага глобално консултиране и управление на активи

Компанията има над 180 служители и офиси в 12 държави в Европа и Близкия изток

Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани
Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани
Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани
Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани

Визитка

Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани, със специален фокус върху установяване процеси по управление и пазарна реализация на недвижимо имущество, както и върху управлението на портфолиа с проблемни кредити. Бил е консултант за широка гама от търговски, жилищни и индустриални активи в Югоизточна Европа. С над 15- годишен опит, той е натрупал разнообразен набор от умения в областта на консултирането, придобивания и разпореждания, развиване на недвижимо имущество, маркетинг и реклама.

Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Браян Търнър ръководи Resolute Asset Management за България, Албания и Западните Балкани, със специален фокус върху установяване процеси по управление и пазарна реализация на недвижимо имущество, както и върху управлението на портфолиа с проблемни кредити. Бил е консултант за широка гама от търговски, жилищни и индустриални активи в Югоизточна Европа. С над 15- годишен опит, той е натрупал разнообразен набор от умения в областта на консултирането, придобивания и разпореждания, развиване на недвижимо имущество, маркетинг и реклама.

В България сте от над 8 години, разкажете повече за дейността на компанията?

Resolute Asset Management е водеща компания в глобален план в областта на управлението на активи, консултантските услуги в областта на недвижимите имоти и на кредити, обезпечени с недвижими имоти. Компанията е създадена по време на финансовата криза през 2010 г. с фокус върху управлението на проблемни имотни активи, което включва както недвижими имоти, така и обезпечени с тях кредити, фондове за имоти и инвестиции на собствен капитал. Към днешна дата компанията има над 180 служители и офиси в 12 държави в Европа и Близкия изток. Управляваме или консултираме клиенти с активи на обща стойност 76 млрд. евро.

Работите с портфолиа на банки и други институционални клиенти, какъв набор от услуги предлагате?

- Предлагаме пълен набор от услуги в областта на консултирането и управлението на имотни активи - от стратегическо консултиране и управление на недвижими имоти, дю дилиджънс на портфолиа и самостоятелни активи, асет мениджмънт, обслужване на обезпечения по проблемни кредити, както и управление и пазарна реализация на собствени имоти на нашите клиенти.

Предлагаме и изпълняваме стратегии както за портфолиа от подценени имоти, така и за големи самостоятелни активи във всички сегменти на пазара. Нашата експертиза ни позволява да предложим подход, който ще добави стойност към управлявания актив преди продажбата му. Към всеки актив подхождаме с мисленето и грижата на собственик, което в комбинация с експертизата ни в областта на недвижимите имоти, работещите технологични решения и подход, ориентиран към финансови резултати, ни позволява да постигнем най-доброто за нашите клиенти.

Използването на технологични решения е ключов елемент от нашата стратегия и ни позволява всеки път да постигаме повече от предишния. Преди време отделихме тези дейности в самостоятелна компания - Recognyte, част от групата. Благодарение на тази експертиза можем да предложим на клиентите ни оптимална възвръщаемост от техните недвижими имоти.

Преди 3 години поехте управлението на активите на Piraeus Bank Bulgaria при покупката от Пощенска банка. Какво включваше портфолиото и какъв подход избрахте?

- Портфолиото от имоти, което придобихме, включваше имотни активи от всички класове, размери и на различни локации - от кланица в Силистра до жилищни студиа в Студентски град. Едни от най-големите имоти, които управляваме от това портфолио, са бившата централа на банката на бул. "Цариградско шосе" и бизнес центърът Varna Towers. Още в началото на този проект наехме над 20 души от имотното звено на банката. Това беше ключово решение, защото тези хора познават имотите и тяхната експертиза, което ни позволи да изградим стабилна система за решаване на проблемите и да подготвим активите за маркетинг и продажба. В хода на този проект се сдобихме и с шест регионални офиса в страната, които също ни позволяват по-ефективно управление на портфолиото.

Нашият подход беше да идентифицираме кои активи са подходящи за продажба и да потърсим бърза пазарна реализация на цени, сравними с тези на наскоро продадени имоти от същия тип и в същия район. По този начин постигнахме оптималната цена за нашия клиент в сравнение с алтернативния подход - да разбием портфолиото на по-малки портфолиа от имоти и да ги продадем в съвкупност на цени под пазарните.

Каква част от тези имоти вече са продадени и за кои се търси пазарна реализация към момента?

- Към момента сме продали близо две трети от портфолиото на Piraeus Bank Bulgaria. Нашият екип от професионалисти управлява активно целия процес - от почистването и дребните ремонти, през даването на професионално мнение за цената до правилното пазарно позициониране на оставащите имоти в подходящите канали за продажба. Това включва и сайта на Piraeus Real Estate: https://piraeusni.com/. Също така работим с мрежа от брокери на имоти в цялата страна. Наборът от технологии в областта на недвижимите имоти, разработен от нашите колеги от Recognyte, изключително много улеснява ежедневната ни работа и ни позволява да управляваме ефективно проекта през целия му цикъл.

Работата с портфолиа от имоти често включва управление на активи в отдалечени части на страната. Как решавате подобни казуси - с екипи на място или с управление от дистанция?

- С нашите шест офиса ние покриваме ефективно цялата страна. Екипът ни от София също пътува често, за да оказва подкрепа там, където е необходимо. Регионалните ни офиси също така работят с мрежа от доставчици на различни услуги, което ни позволява да реагираме бързо на различни ситуации. Установихме, че да имаш регионални офиси е изключително важно при управлението на портфолиа от имоти, в частност това на Piraeus Bank. Например много от национално представените брокери в България нямат покритие в малките градчета, докато нашите регионални екипи предлагат услуги в тях.

Разкажете за един от големите проекти, които управлявате -VarnaTowers. Каква стратегия избрахте за този актив и какъв потенциал виждате в него?

- Varna Towers е проект със смесено предназначение, който включва офиси и търговски площи, разположени на главен булевард във Варна, свързващ града с летището. Във Варна сградата е позната като "двете кули". Една от първите ни задачи в управлението на този актив беше да предоговорим и удължим на приемливи за двете страни нива договорите на ключовите наематели, които заемаха над 50% от площите към края на 2019 г. По този начин подсигурихме заетостта на проекта със значими местни и международни компании дори по време на пандемията. Към днешна дата заетостта на офис кулите е около 90%.

Предизвикателството при този проект е наличието на почти 28 000 кв.м търговски площи, по-голямата част от които са свободни. Варна страда от излишък от търговски площи, по специално в шопинг центрове. Даваме си сметка, че градът няма нужда от нови шопинг центрове и Varna Towers няма как да поднови функциите си като такъв. Успешно отдаваме площи в проекта на ресторанти, зали за събития, фитнес, денс студио, клубове за спорт и бойни изкуства, също и гейминг студиа. Планираме партерната част да е отдадена 85% към края на 2022 г.

За останалата част от търговските площи обмисляме нетрадиционни решения като превръщането им в офиси, площи за училища или университети, както и медицински център. Като цяло сме позитивно настроени за този проект, тъй като изграждаме силен микс от наематели, а локацията е много добра. В близките до проекта зони се появиха много нови жилищни сгради, така че нашият фокус са заведенията за хранене, развлечения, фитнес и грижи за здравето и външния вид.

Къде виждате пазарни възможности в настоящата ситуация?

- Виждаме възможности в продължаващата консолидация в банковия сектор в България и Югоизточна Европа, която в много случаи води и до излизането на портфолиа от обезпечения по необслужвани кредити или имоти за управление на пазара. Можем да предложим голяма добавена стойност на собствениците на такива портфолиа.

Очаквате ли ръстът на лихвите по кредитите да доведе до засилено предлагане на портфолиа от обезпечения по необслужвани кредити в обозрим план?

- Определено да, като се има предвид волатилността на глобалния пазар. Но имайте предвид, че голяма част от работата ни в България и региона в момента е все още последица от финансовата криза през 2008 г. Банките все още не могат да изчистят проблема с портфолиата от обезпечения по необслужвани кредити оттогава. Това в комбинация с невижданите до момента последици от коронавирус пандемията, края на кредитните ваканции, растящата инфлация и геополитическите сътресения ни дава основание да очакваме сериозен ръст на необслужваните заеми през следващите две години.

Още от Капитал

Горещи имоти за Уолстрийт

Горещи имоти за Уолстрийт