Американско-турски консорциум ще строи две магистрали в Северна Македония за 1.3 млрд. евро
Bechtel-ENKA са изпълнявали инфраструктурни проекти в Западните Балкани от 90-те години на миналия век, включително в Албания, Хърватия, Турция, Румъния и Косово


Павел Бонкин

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Правителството на Северна Македония избра американско-турският концерн Bechtel-ENKA за изграждането на две магистрали в страната, се казва в изявление, публикувано от американската компания. Основаната през 1898 г. Bechtel е една от най-големите компании за строителство и управление на големи инфраструктурни проекти. ENKA е най-голямата строителна компания на Турция.
Правителството на Северна Македония избра американско-турският концерн Bechtel-ENKA за изграждането на две магистрали в страната, се казва в изявление, публикувано от американската компания. Основаната през 1898 г. Bechtel е една от най-големите компании за строителство и управление на големи инфраструктурни проекти. ENKA е най-голямата строителна компания на Турция.
Първата магистрала, която ще бъде изградена - коридор №8, ще свързва Адриатическо и Черно море, като преминава през Албания, Северна Македония и България. Втората - Коридор №10 Д, е част от Паневропейски транспортен коридор X, свързващ Австрия, Унгария, Словения, Хърватия, Сърбия, България, Северна Македония и Гърция. Дължината на двете магистрали ще бъде 110 км. Според условията на договора строежът на магистралите ще започне през 2023 г. и ще бъде приключен в рамките на 5 години, се казва в изявление на ENKA.
Сделката на стойност 1.3 млрд. евро се отнася до изграждането на участъците Тетово-Гостивар-Букойчани и Требенище-Струга-Кафасян (коридор №8) и Прилеп-Битоля (коридор №10), съобщи в сряда Еюп Рустеми, директор на пътната агенция на страната.
"Изграждането на тези магистрали е от изключително значение за подобряването и модернизирането на нашата инфраструктура", заяви премиерът на Северна Македония Димитър Ковачевски по време на церемонията по подписването. "Тези два коридора ще създадат жизненоважна връзка за нашата регионална транспортна система и ще направят страната по-видима за чуждестранните инвестиции."
Това е най-големият инфраструктурен проект в страната, като две години след подписването на меморандума с Bechtel и ENKA са приключени всички необходими процедури и преговори.
Договорът, възложен на Bechtel-ENKA, поставя висок приоритет върху наемането на македонци и използването на местни доставчици за изпълнението на проектите, обясняват от американската строителна компания.
Новият транспортен проект ще подобри свързаността в региона и ще разшири местната икономика, заявява и Марк Алисън, генерален мениджър на подразделението за тежка гражданска инфраструктура на Bechtel. Bechtel-ENKA има дълга история на успешно изпълнение на сложни проекти за магистрали в региона, като са изпълнявали инфраструктурни проекти в Западните Балкани от 90-те години на миналия век, включително в Албания, Хърватия, Турция, Румъния и Косово. Досега съвместното предприятие е изградило над 28 хил. км магистрали и пътища, 100 тунела и 26 големи моста.
7 коментара
Тук тези 1.3 млрд. са пълнеж за чекмеджетата.
Тоест, Америка не просто натиска да се инвестира в албанската част на РСМ, но и настоява нейни фирми да получат парите. Все пак, дипломатическият натиск срещу България за вдигане на ветото си има цена ...
В Македония, магистралите ще се строят от американска строителна компания с традиции в строителството от повече от 120 години! В руската губерня България обаче, всички чужди кандидати бяха прогонени, за да може нашите комсомолци (вече превърнали се в олигарси), да усвоят едни милиарди от ЕС, докато тепърва в движение се учат как се строят магистрали. Резултатът го виждаме всички.
Е, няма как да е ХидраСтрой, въпреки че имат офис в Северна Македония. Собственика на ХидраСтрой нали ще мести "бизнеса" извън България, но явно няма да е в Скопие. Ама мисля, че и в Белград няма да е, нито пък във Букурещ, Виена, Атина или Берлин. В Москва също няма да е. Дори и в нито един една африкански държава няма да е, там строят китайски фирми и строят по-добре.
Колко по-умно постъпва македонското държавно ръководство от българското. Крайно време е на тези избори българинът да излезе и да гласува. И да го направи в полза на едно ново демократично обединение, което очаквано може да сложи край на досегашния порочен модел на управление, съсипало годността на институции и правосъдие да работят в обществен интерес и за просперитета на граждани и държава.
Двете отсечки от Коридор 8 са към Албания, към България - нищо!
естествено. Когато ПП казваше, че условието СМ да влезе в ЕС са бизнес проекти и инфраструктура, всички се смееха. Защо сега не се смеят ?
До коментар [#6] от "pisymtse":
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.