Все повече европейски компании предпочитат не да изнасят дейност извън континента, а да останат в границите на ЕС.
Как се развива бизнесът ви в България?
- От 20 години сме в страната. От 2008 г. сме в групата на CSC, след като компанията придоби българската OBS. След като преразгледахме стратегията си за Европа, България се превръща в стратегически център за бизнеса на цялата група.
А защо точно България?
- Много са причините. Имаме висококвалифициран екип тук – така че не трябва да започваме от нулата. Разполагаме и с нужната инфраструктура. От икономическа гледна точка България е член на ЕС, има относително стабилна икономика и политическа ситуация - така че е лесно място за правене на бизнес. А и все повече европейски компании предпочитат не да изнасят дейност извън континента, а да останат в границите на ЕС. Така че сме късметлии, че имаме база тук, както и в Чехия, Латвия, Испания. Екипът ни е високообразован, хората ни говорят поне по два езика.
Не сте ли притеснен, че през последните години много други компании идват тук и няма да успеете да намерите нужните служители?
- Не сме притеснени. От личен опит знам, че никога няма достатъчно хора в правилния момент. Ще действаме като глобален технологичен лидер и ще показваме на кандидатите възможностите, които предоставя компанията ни. А те са големи - в момента има 1100 отворени позиции по света в CSC. Да, едва около 30 от тях са в България, а амбициите ни са да добавим още 100 човека тук към екипите ни от 700 души в София и Варна. Така че, който специалист дойде при нас, ще има възможност за глобална кариера. А и компанията ни има достъп до най-модерните технологии и така служителите ни имат възможност да работят с последната дума на техниката.
Така че основната ми работа ще е да комуникирам кои сме ние и какво точно правим. Ще участваме в различни събития, ще спонсорираме различни дейности като нашата академия, ще имаме кампания по случай 20-годишнината ни.
От тези над 100 човека колко ще са тук в София и колко във Варна?
- Нямаме поставени ограничения – имаме много добър офис във Варна, който още не е запълнен. Тук, в София, също имаме голям капацитет.
По какви проекти работите оттук?
- От България се обслужват много от клиентите ни във финансовата индустрия – Zurich Insurance, Deutsche Bank. AXA и др. Доставяме им решения от години. Помагаме им да подобрят инфраструктурата си. Например Allianz дигитализира дейността си. Правим и мобилната банкова платформа на австрийската банка BAWAG. Вярват ни, защото хората са опитни.
Според вас какво още трябва да бъде направено, за да се развива софтуерният сектор в България?
- Винаги има нужда от още инвестиции. Трябва да се обучават повече технологични специалисти. И не само да се работи върху технологичните им умения, но и върху комуникациите. Трябва да се отвори културата към други страни. Трябва да се рекламира България като място за бизнес. Трябва да се инвестира в инфраструктура - пример за това е технологичният парк. Може правителството да се отвори към западни компании за дигитализирането на услугите – тук CSC също има голям опит.
Къде ще е CSC след пет години? - Искаме до две години офисът в София да е пълен – тоест да имаме 800 човека тук и да сме разширили дейността си. Една от целите ни като работодател е да предложим по-гъвкави и атрактивни условия за своите служители - в това число и възможности за работа от вкъщи.
Споменахте CSC академията - какви са плановете ви в тази насока?
- Преди време имахме академия в България и сега отново ще я отворим през април. Винаги сме били много добри в обучението на служители. Ще работим и върху комуникационните умения на служителите ни. Аз съм един от най-добрите продавачи в CSC и работата ми не е да науча останалите как да работят, а да създадат средата, в която CSC се продава добре. Искам кандидатите за работа да казват: "Познавам ви и идвам при вас, защото искам да успея в глобална компания като вашата." Но също така не приемаме за даденост, че хората винаги ще останат при нас на този конкурентен пазар. Така че искаме да убедим служителите ни в ползите да работят за компанията ни.
Все повече европейски компании предпочитат не да изнасят дейност извън континента, а да останат в границите на ЕС.
0 коментара